[Java] GCJ + SWT = Native java GUI!

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hallo,

Ik las net een artikel op IBM (van april 2002: http://www-106.ibm.com/de...y/j-nativegui/?loc=dwmain), dat ik nog niet eerder gezien had. Het legt uit hoe je een Java SWT applicatie kunt compilen naar een standalone applicatie...

Ik ben nu GCC 3.2.1. met java support aan het compileren, maar eens zien wat dit gaat opleveren, het klinkt in ieder geval veelbelovend, geen JRE meer nodig!

Verwijderd

Ja, kwan dit artikel ook laatst tegen. Legt helaas alleen uit hoe het op linux kan. Aangezien ik toch het meeste op windows zit ben ik wat rond gaan zoeken en kwam ik hierlangs:

http://gcc.gnu.org/ml/java/2002-12/msg00103.html
http://gcc.gnu.org/ml/java/2002-12/msg00105.html

GCJ kan op windows i.s.m. MinGW java/swt applicaties compileren naar native code. Het enige nadeel is dat een simpele executable die alleen helloworld in een swt venstertje laat zien al 5 mb is. Dit komt omdat GCJ nog niet de overbodige java code weghaalt.

Het werkt allemaal wel erg mooi

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2003 15:41 ]

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:26
Ik gebruik daar sinds korte tijd Excelsior JET voor maar die kan dacht ik niet SWT omzetten. Voor de rest werkt het wel mooi hoor. IS toch wel een van de grote problemen om java programma's om te zetten naar native executables.

Leeg

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Ik vind het niet zo`n ramp om een JRE verplicht te stellen bij de client. En verder zijn er ook genoeg tools waarmee je een exe kan genereren op basis van een batfile. Hierdoor herkent de normale gebruiker het ook beter.

Mijn enigste probleem met java is GUI (Swing dus). Het is te traag en het wijkt te veel af van de rest.

• B-Man
  • Niet online
Ik ben niet zo'n fan van de JRE, vanwege de grootte... Ik ga binnenkort een applicatie aanbieden aan eindgebruikers, via het internet, en als ik hier een SWT native app van kan maken, dan scheelt dat een JRE install. Target platform is in dit geval altijd windows.

• B-Man
  • Niet online
reskobon schreef op 06 February 2003 @ 22:18:
Ik gebruik daar sinds korte tijd Excelsior JET voor maar die kan dacht ik niet SWT omzetten. Voor de rest werkt het wel mooi hoor. IS toch wel een van de grote problemen om java programma's om te zetten naar native executables.
JET kan inmiddels ook met SWT overweg.

• B-Man
  • Niet online
Zit nu naar de eval versie van Excelsior's JET te kijken, en dat werkt erg handig! Had mijn eigen app (die aardig wat classes en dependencies heeft) in 15 minuten zonder problemen gecompileerd, en kan deze netjes starten...

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

En is Swing een stuk sneller?

• B-Man
  • Niet online
Alarmnummer schreef op 04 March 2003 @ 21:23:
En is Swing een stuk sneller?
Dat kan ik je helaas niet vertellen ;)

Het betreft hier nl. een server-side applicatie (geen GUI).
Pagina: 1