Toon posts:

Groot Performance verschil tussen Home en Prof?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb tot voor kort Win XP Home gedraait. Daar draaide alles soepel, en haalde ik 11700 punten in 3dmark 2001 se

Nu heb ik win XP Prof met sp 1 geinstalleerd en ik haal nog maar 8550 punten in 3dmark, en de spellen draaien ook een heel stuk minder.

Is dit algemeen bekend dat xp prof veel meer eist, of veel slechter met performance omgaat? Of heb ik iets kwa instellingen over het hoofd gezien, waardoor xp prof beter gaat draaien?
Ik heb de nieuwste drivers ook geprobeerd, maar dat had geen effect, dus heb ik degene geinstalleerd die ik ook bij XP home edition had geinstalleerd.

Driver:

40.72

Mn systeem:

p4 2.4 @ 2.61
epox 8pe
512 ddr pc 2700
GF 4 TI 4200 AGP 8x

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:33
over het algemeen helpt SP1 niet wat grafische prestaties betreft, maar dit is wel heel erg veel verschil. Heb je een geupgrade of een freshinstall gedaan? Kun je misschien proberen Home er weer eens op te zetten en kijken wat er dan gebeurd?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Topicstarter
Dit is een fresh install.
Ja ik kan terug gaan naar xp home, maar dat heb ik liever niet, omdat m'n home versie nederlands is, en ik liever op engels os draai. Dus hoopte ik dat er een logische verklaring zou zijn.

Verwijderd

SP 1 zorgt wel voor minder performance maar dat is wel heel veel verschil O-)

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat vindt ik dus ook, maar het klopt dus al dat sp1 al voor een performance dip zorgt, hoeveel is die performance dip ongeveer normaal dan?

• Jochem Knoops
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 09:05
zet eens wat services uit die je toch niet gebruikt, denkelijk heeft prof standaard wat meer services aanstaan. Ik heb er zelf ook enkele standaard uitgezet en op mijn amd k6 200 ging cpu gebruik van 16 naar 11 % mogelijk kan je daarin snelheidswinst vinden

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 February 2003 @ 15:22:
..., maar het klopt dus al dat sp1 al voor een performance dip zorgt, hoeveel is die performance dip ongeveer normaal dan?
http://www6.tomshardware.com/consumer/20020930/index.html

bij ome tom gaat de fps wat omlaag veel verschil... neh

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 08:43

Bergen

Spellingscontroleur

Nog ff de verschillen op een rijtje: :)

Afbeeldingslocatie: http://www.gerbs.net/pics/got/tech/2003-02/xpdiff.gif

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:33
Verwijderd schreef op 06 February 2003 @ 15:11:
Dit is een fresh install.
Ja ik kan terug gaan naar xp home, maar dat heb ik liever niet, omdat m'n home versie nederlands is, en ik liever op engels os draai. Dus hoopte ik dat er een logische verklaring zou zijn.
dat snap ik dat je niet terug wilt maar je kunt even kijken hoe home na weer een freshinstall presteerd en misschien komen daar nog bevindingen bij naar boven.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:47

IQM

Als er één reden is waarom liever XP Professional draai is het wel dat je users en rechten beter kunt onderhouden. Home kent geen groepsbeleid editor en om van het ontbreken van een Administrator account (vanwege account beperkingen...) nog maar te zwijgen.

Ook heb ik nog nooit geweten dat een Domain en een Werkgroep op één hoop geveegd kunnen worden...

Verwijderd

Een domain en een werkgroep kan je ook niet op één hoop vegen. Is een hemelsbreed verschil.
Pagina: 1