[Knoppix] aanpassen.

Pagina: 1
Acties:
  • 84 views sinds 30-01-2008

• Guider
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05 11:23
Hallo allemaal,

Ik heb hier de laatste versie van knoppix liggen. Ik vind het echt een geweldige cd. Alleen zit er 1 nadeel aan, dat er zoveel programma's opstaan die ik niet gebruik.

Zoals Spelletjes en degelijke. Is er een manier om deze er vanaf te halen.
Er staat en bestand op die is 700 MB en deze heet KNOPPIX en ik kan het op geen enkele wijze openen.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vdlaar/misc/map.jpg

Volgens mij staan in dit bestand alle programma's en dergelijke.

Ik wil dit gaan gebruiken op mijn laptop. Deze heeft niet zo heel erg veel schijfruimte en zo kan ik ruimte uitsparen.

BVD

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:38

Super_ik

haklust!

isobuster?

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Als je het permanent wil installeren, kan je beter een andere distributie gebruiken.
Dat terzijde.

Je zou er paketten kunne uithalen, maar dit is een tijdrovend karwij :
Mount de cd, en kopieer hem volledig naar je harddisk. Verwijder manueel wat je niet nodig hebt. Daarna brand je de cd terug (met mkisofs en cdrecord).

Je gaat dan echter nog moeten uitzoeken hoe je bootable cd's brand. In the long run ben je meer tijd en moeite kwijt dan dat het waard is :)

Lees het distrotopic er eens op na wat voor jou een goeie labtop distro zou kunnen zijn ;)

edit:

Enneh, aub geen windhoos screenshots hier zetten, ik stikte bijna in een hap noedels... wij NOS'ers zijn daar nogal gevoelig aan :D

[ Voor 13% gewijzigd door XTerm op 06-02-2003 14:22 ]

• Guider
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05 11:23
Ik wil het juist niet op mijn hardeschijf zetten, het voordeel is dat als ik het van cd draai ik ruimte over hou.

edit:

Enneh, aub geen windhoos screenshots hier zetten, ik stikte bijna in een hap noedels... wij NOS'ers zijn daar nogal gevoelig aan

Zal er voortaan rekening mee houden en smakelijk eten.

[ Voor 48% gewijzigd door Guider op 06-02-2003 14:25 ]

Verwijderd

Van de Lnoppix site:
KNOPPIX is a bootable CD with a collection of GNU/Linux software, automatic hardware detection, and support for many graphics cards, sound cards, SCSI and USB devices and other peripherals. KNOPPIX can be used as a Linux demo, educational CD, rescue system, or adapted and used as a platform for commercial software product demos. It is not necessary to install anything on a hard disk. Due to on-the-fly decompression, the CD can have up to 2 GB of executable software installed on it.

Met andere woorden, je kunt Knoppix vanaf CD draaien en het is dus niet nodig om alles op je harddisk te installeren. Dit had je zelf ook wel kunnen vinden. En als je de cd toch wilt aanpassen gaat het verhaal van XTerm op.

Ik krijg niet de indruk dat je zelf al iets hebt gezocht. Dit was echt wel te vinden zonder al te veel moeite. [rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml]
Succes ermee.

Dit topic is gesloten.