Toon posts:

HP LaserJet 5L papierinvoer kaduuk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn printer vertoont de laatste tijd nogal wat kuren. Als ik een pakketje van ongeveer 50 A4'tjes in de lade doe, dan pakt ie ze OF allemaal, OF geen. Gevolg: Ik moet alles met de hand in gaan voeren, en daar word je niet vrolijk van als je 200 pagina's moet printen :(

Ik heb de printer al helemaal uit elkaar gehaald, en ik denk dat het aan een rubberen wieltje ligt, dat niet helemaal goed meer is, heeft iemand anders hier ervaringen mee gehad? Misschien ook iemand met een oplossing?

Mijn dank is groot, Onno _/-\o_

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
HEt is een bekend probleem bij HP printers waar de papierinvoer verticaal is. De stapel papier drukt op een plastic dingetje wat op den duur slijt. Het is te vervangen, weet alleen niet of je het zelf kan doen. Zal eens op de HP site kijken, want het irriteert mij ook, ik heb ook een Laserjet 5L met hetzelfde probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik zoek wel even mee:-)

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:14

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

www.fixyourownprinter.com
Staat waarschijnlijk wel waar je het probleem precies moet zoeken.

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Verwijderd

Topicstarter
Ahum, 30 dollar om te laten repareren?? Zoveel heb ik voor de printer betaald

• wokkie15620
Precies erg handig! :( Het is een bekend probleem, heb op kantoor een zelfde probleem gehad bij een Officejet. De reparateur vertelde me dat het veel vaker voorkwam.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm lekker dan, en er bestaat geen goedkopere manier zeker? (Ben een arme student)

http://www.all-laser.com/error5L.html
Jaja, ze zijn er ook voor 40 dollar :P

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2003 14:22 ]

Verwijderd

Wij hebben hetzelfde probleem gehad en toen kregen we van HP gratis een nieuw onderdeel toegestuurd. Weet niet precies waar mijn broer dit aangevraagd heeft, zal hem zsm even op dit topic wijzen :)

Verwijderd

Topicstarter
Gratis een nieuw onderdeel? Ook al is dat ding al meer dan euuhhhh *krab op mn achterhoofd* 5 jaar oud?

Verwijderd

Ik heb ook een 5L van iemand gekregen met hetzelfde probleem. Op de HP website kan je gratis een toolkit bestellen. Daarmee kan je een soort van 'reepje plastic' in je papierbak plakken. Die van mij pakt weer papier als nieuw.
http://hp.com/support/ljsepkit/

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2003 14:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Relaxed! Heb net ff de kit besteld, let's hope it works! :Y)

Mijn dank is groot _/-\o_

• wokkie15620
Verwijderd schreef op 06 februari 2003 @ 14:32:
Ik heb ook een 5L van iemand gekregen met hetzelfde probleem. Op de HP website kan je gratis een toolkit bestellen. Daarmee kan je een soort van 'reepje plastic' in je papierbak plakken. Die van mij pakt weer papier als nieuw.
http://hp.com/support/ljsepkit/
Kit is officieel voor de 6L, maar we gaan het proberen.

Anders wordt het een kleine 40 dollar op:
http://fixyourownprinter.com/kkg0.html

Tenks everyone! En zeker topicstarter voor het starten van een topic waar ik zelf blijkbaar te lui voor was :)

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 10:05
ik heb hetzelfde gedaan voor m'n laserjet 1100. Dat padje zit er nu alweer zo'n 5000 pagina's in en werkt nog steeds perfect.

waar je trouwens voor uit moet kijken is dat als je papier dubbelzijdig wilt printen (dus eerst oneven pagina's printen, papier omdraaien en er opnieuw in) die seperationpad snel glad wordt.
Dat heb ik op m'n werk wel gezien.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

het werkt!
en het is gratis

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Na het toepassen van die L5 toolkit doet ie het hier nog niet echt lekker.. volgens mij zit ie niet helemaal goed. Heb voor de oude Deskjet 510 wel ooit eens zoiets gehad wat toen wel werkte.
Maarja misschien heb jij meer geluk

Verwijderd

Topicstarter
wokkie15620 schreef op 06 February 2003 @ 14:41:
[...]

Tenks everyone! En zeker topicstarter voor het starten van een topic waar ik zelf blijkbaar te lui voor was :)
Geen dank, ik was er zelf eerst ook te lui voor, maar ik raakte ff gefrustreerd omdat ie het nog steeds niet doet, na vele pogingen ondernomen te hebben. :'(

• BCM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:36

BCM

Inderdaad werkt perfect. Heb het zelf voor de 6l gedaan twee keer. Mocht er iemand in de buurt van haarlem wonen mag hij de sets ook bij mij komen ophalen. Na er 2 bestelt te hebben, kwamen er 8 binnen. Iedere week kwam de postbode weer langs. Dus ik heb er nog een paar over..

Cedo Nulli

Verwijderd

het maakt niet zo veel uit welke je besteld voor die serie, de 5l 6l en de 1100 zijn allemaal op dezelfde engine gebaseerd en kunnen dus met hetzelfde setje. mocht je nu toch willen printen en het setje nog niet binnenhebben, heel fijn schuurpapier of schoonmaakalcohol over dat rubberen plaatje doen wonderen

Verwijderd

1100 is niet ! gelijk aan 5l en 6l!
5l en 6l zijn gelijk de 1100 is een ander setjes op basis van hetzeflde principe..

heb er al 100den gebruikt op het werk.

Verwijderd

ik heb er ook 13 besteld Beter het is echt gratis 20 februarie zijn ze er.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:58

Korakal

Up up up!

Ik heb ook een 5L, maar zelfs die kitjes werken maar een tijdje...

Helaas ook niet het enige probleem met m'n 5L; hij heeft ontzettend moeite met het begrijpen van pagina's die 'ie moet printen. Een worddocje met alleen tekst is soms al te moeilijk :? Dan gaat dat rode LEDje knipperen en komt de helft er maar uit. OS = WinXP, zowel met MS drivers als met HP drivers... iemand?

• TD-er
Korakal schreef op 06 februari 2003 @ 22:48:
Ik heb ook een 5L, maar zelfs die kitjes werken maar een tijdje...

Helaas ook niet het enige probleem met m'n 5L; hij heeft ontzettend moeite met het begrijpen van pagina's die 'ie moet printen. Een worddocje met alleen tekst is soms al te moeilijk :? Dan gaat dat rode LEDje knipperen en komt de helft er maar uit. OS = WinXP, zowel met MS drivers als met HP drivers... iemand?
Dat klinkt als een geheugen probleem van de printer.
Als je dit al vanaf het begin hebt, dan heb je te weinig geheugen in de printer of de drivers verkeerd ingesteld qua geheugen gebruik.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er een module/chip defect is.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:58

Korakal

Up up up!

De eerste paar jaren heeft ie het goed gedaan. Sinds ik van Win98 ben overgegaan naar Win2k en later WinXP gaat het mis. Het vreemde is: sommige supercomplexe pagina's gaan perfect, en soms gaat het gewoon bij een simpel tekstbestandje mis.
D'r zit 1MB (standaard) geheugen in, maar hij heeft het er vroeger altijd goed mee gedaan.

• TD-er
wat ik zeg experimenteer eens met de geheugen gebruik instellingen in de printer driver.
Je kunt oa. instellen of 'ie de fonts moet uploaden als bitmap of als vector plaatje en of 'ie de geheugen-benadering aggressief of juist conservatief moet doen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik zelf win2k met de nieuwste drivers van HP, met de MS drivers print ie plaatjes erg slecht, en soms weigert ie ook pagina's te printen, er komen dan alleen vage tekens te staan op het papier. De beste combinatie voor mij is dus Win2k+HP LaserJet 5L PCL drivers

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 13:00
Ik heb 't setje inmiddels binnen.... op het moment dat ik dat spul uitpakte dacht ik als tweaker gelijk: hmm, ok dat plakding moet eraf, oranje plakstreepje weg, papier loshalen van het karton...

Vervolgens de handleiding lezen en dan erachter komen dat je alles aan elkaar vast moet laten zitten |:(
Pagina: 1