Ik heb een tabel 'test' met daarin een veld 'jobnr' en een veld 'docunaam'. 'docunaam' is nu nog leeg en 'jobnr' is gevuld met nummers. Nu heb ik een 2-dimensionale array, waarin combinaties staan van een jobnr en een docunaam. De bedoeling is om in de tabel bij de bijbehorende waarde van 'jobnr' de waarde van docunaam uit de array in te voegen.
Ik heb de syntax van UPDATE van mysql.com gevolgd, en meerdere oplossingen van andere topics op GoT geprobeerd, maar hij blijft het gewoon niet doen. Er wordt niks ingevoegd in de tabel, en ik krijg ook geen foutmelding. Weet iemand wat ik fout doe?
$jobnr_docname is de array waarin de jobnrs en documentnamen opgeslagen liggen. Een print_r:
Het rare is dat ook wanneer ik SET docunaam='$jobnr_docname[$i][1]' WHERE jobnr='$jobnr_docname[$i][0] vervang door bijvoorbeeld SET docunaam=$str zonder where voorwaarde er ook geen blaat geschreven wordt in docunaam.
Hellup!:'(
docuname is btw een varchar(30) voor de zekerheid
Ik heb de syntax van UPDATE van mysql.com gevolgd, en meerdere oplossingen van andere topics op GoT geprobeerd, maar hij blijft het gewoon niet doen. Er wordt niks ingevoegd in de tabel, en ik krijg ook geen foutmelding. Weet iemand wat ik fout doe?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
| $str = "Blaat"; for($i=0;$i<count($jobnr_docname);$i++) { printf("UPDATE test SET docunaam=%s WHERE jobnr=%s<br>",$jobnr_docname[$i][1],$jobnr_docname[$i][0]); mysql_query("UPDATE test SET docunaam='$jobnr_docname[$i][1]' WHERE jobnr='$jobnr_docname[$i][0]'") or die (mysql_error()); } |
$jobnr_docname is de array waarin de jobnrs en documentnamen opgeslagen liggen. Een print_r:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| Array
(
[0] => Array
(
[0] => 00148
[1] => Microsoft Word - Document1
)
[1] => Array
(
[0] => 00149
[1] => Microsoft Word - Document1
)
[2] => Array
(
[0] => 00150
[1] => Test Page
)
) |
Het rare is dat ook wanneer ik SET docunaam='$jobnr_docname[$i][1]' WHERE jobnr='$jobnr_docname[$i][0] vervang door bijvoorbeeld SET docunaam=$str zonder where voorwaarde er ook geen blaat geschreven wordt in docunaam.
Hellup!:'(
docuname is btw een varchar(30) voor de zekerheid