exchange upgrade

Pagina: 1
Acties:

• rreevvss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-12-2024
Doel is een upgrade van Exchange 5.5 sp4 naar Exchange 2000.

Exchange 5.5 SP4 draait op NT4 Server met internet verbinding.

Exchange 2000 draait op een nieuwe W2k server zonder internet verbinding(uiteraard wel netwerkverbinding).

Omdat er een grote organistatie op de Exchange 5.5 server werkt, is het niet mogelijk om alle mailboxen in 1 keer te verplaatsen. Dus wordt dit in stappen gedaan. Maar hierdoor moeten beide Exchange servers dus wel mail kunnen versturen en ontvangen.

Hoe kan ik ervoor zorgen, als de 2 Exchange servers gekoppeld(zelfde site) zijn, dat de Exchange 2000 mail verstuurd en ontvangt via de Exchange 5.5 server?

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:34

Arno

PF5A

Is simpel. Je kunt de Exchange 2000 (voor migratie doeleinde) server laten joinen in de Exchange 5.5 site. Hierna kun je op je gemak de Exchange 2000 server configgen en daarna stapsgewijs de mailboxen verplaatsten. Als alles over is kun je de internet verbinding aan de Exchange 2000 machine hangen.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• rreevvss
Maar dit is dus niet mogelijk, omdat er teveel mailboxen op de exchange 5.5 server staan en dus niet in 1 keer verplaatst kunnen worden.

Tijdens dit gebeuren moet de mail wel beschikbaar blijven.

Dus als de site join gedaan is, wil ik eerst ervoor zorgen dat de Exchange 2000 server via de Exchange 5.5 kan versturen en ontvangen. Om daarna pas de mailboxen daadwerkelijk te verhuizen.

• Acmosa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-03 16:58

Acmosa

...no comment.

Je kan je mail toch relayen naar de Exchange 2k server. Ik kan het nu niet controlleren maar alle mail die geen doel vindt inde 5.5 server word dan doorgetuurd naar de 2k server en daar vervalt de mail pas als daar ook geen doel word gevonden.

But then again, I could be wrong..

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:34

Arno

PF5A

rreevvss schreef op 06 February 2003 @ 14:20:
Maar dit is dus niet mogelijk, omdat er teveel mailboxen op de exchange 5.5 server staan en dus niet in 1 keer verplaatst kunnen worden.

Tijdens dit gebeuren moet de mail wel beschikbaar blijven.

Dus als de site join gedaan is, wil ik eerst ervoor zorgen dat de Exchange 2000 server via de Exchange 5.5 kan versturen en ontvangen. Om daarna pas de mailboxen daadwerkelijk te verhuizen.
Daarvoor zorgt de SRS, deze repliceert met Exchange 5.5 en daardoor weet Exchange 2000 ook dat de internet verbinding via de Exchange 5.5 server moet.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• rreevvss
maar ik wil 't juist andersom hebben

E2k(nieuw) -> Exchange 5.5(bestand)
Als alles klaar is, bij de 5.5 de stekker eruit en E2k direct op internet.

Er staat me iets bij van een Bridgehead.. maar hoe dat precies zat is me nog ff een raadsel...

• rreevvss
Maakt de SRS dan automatisch 1 of andere connector aan?

Voor zover ik weet namelijk niet, heb namelijk 1 keer eerder een upgrade gedaan.
Hierbij kwamen verstuurde emails niet aan(oude server was nog aanwezig), totdat ik een internet verbinding had gemaakt op de nieuwe server.

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:58

rally

Deyterra Consultancy

Kun je niet gewoon zeggen bij de IMS connector op de E2K bak dat hij hem naar een SMTP adres van de 5.5 stuurt? Simple?
Om relay te voorkomen sta je dat SMTP relay verkeer alleen toe vanaf jy E2K.

Heb je hier iets aan?

http://www.deyterra.com

• Remco
  • Laatst online: 16:42
waarom zo moeilijk ?
Je joint de 2k gewoon in site.
Je configureert je ims gewoon zo dat hij via de 2k-machine zend en ontvangt.
Want je ims configureer je op site niveau en niet op machine niveau
Het zal exchange biet wezen op welke server de mailbox staat.
Wat nog niet op de 2k machine staat, komt terecht op de 5.5 machine.
Als je dan alle mailboxen gemoved hebt in de loop van de tijd, gooi je gewoon je 5.5 machine uit, en klaar.

Je hoeft zelfs niet de profielen aan te passen.
De client past deze zelf weer naar de juiste server aan, zolang hij maar in de site staat.

[ Voor 23% gewijzigd door Remco op 06-02-2003 15:44 ]

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• rreevvss
omdat ik de e2k server waarschijnlijk vast nog diverse keren onderuit zal trappen :P
wil ik liever de internet verbinding op de bestaande 5.5 server houden..

maar ik heb een kopie gemaakt vd 5.5 server hier ga ik van 't weekend wel ff mee klooien

5.5 op 1 laptop , e2k op een andere laptop :P
wel lekker mobiel zo :)

• Remco
  • Laatst online: 16:42
dan laat je de ims op de 5.5 staan toch :?
Hoef je alleen maar na de verhuizing je ims aan te passen.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Pagina: 1