[AMS] Lijn opdelen in strings dmv komma gescheiden tekst

Pagina: 1
Acties:

• CBA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 09:51

CBA

een vat, een vat, een vat !

Topicstarter
Ik zit momenteel met een probleem in het programma Autoplay Menu Studio.

Het probleem situeert zich als volgt, ik heb een kleine database in een txt-bestand, deze is komma gescheiden, alles op 1 lijn hoort bij elkaar.

Ik kan de database inlezen, zoeken naar een stuk tekst ... de lijnnummer te weten komen, en de lijn afbeelden.

Nu is het de bedoeling dat deze lijn die hij momenteel afbeeld omdeelt in strings, namelijk alles voor de komma in string 1, alles tussen komma 1 en komma 2 in string 2 enz.

Aangezien Autoplay Menu Studio met een XML systeem werkt vraag ik het hier.

Iemand enig idee ?
M'n XML kennis is nihil dus aub graag een woordje uitleg.

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-08 12:10

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Klein vraagje: Komen er in de teksten tussen de komma's ook komma's voor? Dat zou namelijk een klein probleempje op kunnen leveren bij het bepalen van de stukjes tekst.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• CBA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 09:51

CBA

een vat, een vat, een vat !

Topicstarter
Mr. Liu schreef op 06 februari 2003 @ 13:55:
Klein vraagje: Komen er in de teksten tussen de komma's ook komma's voor? Dat zou namelijk een klein probleempje op kunnen leveren bij het bepalen van de stukjes tekst.
Neen daar komen geen komma's in voor

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-08 12:10

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

CBA schreef op 06 February 2003 @ 14:00:
[...]
Neen daar komen geen komma's in voor
Dat scheelt een hoop problemen.

Voorop gesteld dat ik niet veel van XML afweet:
Het handigste lijkt me om bij het omzetten van de regel te beginnen met de benodigde tags (waaronder in ieder geval een start-tag voor een stuk tekst), elke komma in een eind-tag en een start-tag (in die volgorde) voor een stuk tekst en aan het einde van de regel de benodigde eind-tags.

Oeps: Tekst-stukken natuurlijk op de juiste plaatsen tussen de tags. Verder is het ook oppassen voor lege regels (niet echt nodig gegeven de probleem stelling, maar in het algemeen is het toch wel aan te raden)

[ Voor 18% gewijzigd door Freee!! op 06-02-2003 14:08 . Reden: Aanvulling ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT