kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om p3 664 mhz met 370 socket kan overclocken en hoe k dat het simpelste doe k heb een compact pesario (beetje jammer opzich
)
Als je het zo vraagt zou ik er niet eens aan beginnen.
Ik zal het ff klein beetje toelichten. De definitie van overclocken is het op een hogere snelheid laten lopen dan de eigenlijke specificaties. In geval van een processor is dus door het aantal mHz op te hogen. Dit kan je bereiken door de Frontsidebus en/of de multiplier te verhogen. FSB x muliplier = aantal mHz.
Als je de FSB of multiplier vehoogt, moet je er rekening mee houden dat je processor ten eerste meer stroom verbruikt en ten tweede warmer wordt. Zorg dus voor voldoende koeling. Als je overclockt, wil je niet dat je processor zó heet wordt dat hij kapot gaat. Daarom moet je met kleine stapjes overclocken, en dan kijken als het systeem stabiel is (geen vage vastloper etc.). Indien het systeem onstabiel wordt moet je terugclocken tot het punt waar het systeem nog net wel stabiel is. Ga dus niet ineens je 633 mHz cpu op 1,2 gHz laten lopen, dan gaat 'ie gegarandeerd kapot.
het kan ook zijn dat 'ie niet meer wil opstarten; omdat de cpu een te hoog verbruik heeft, maar niet te heet wordt. Dan moet je de cpu wat extra voltage geven.
Kortom: begin er niet aan als n00b; en dat ben je als je de vraag zo stelt.
[ Voor 51% gewijzigd door sdomburg op 06-02-2003 14:03 ]
Of je geeft ff iets meer specs... Mobo, bios etc
Deze advertentieplaats is te huur!
Verwijderd
Zoals hierboven al stond, er is niet voor niks een faq: Frequently Asked Questions DOC (laatste update 13-11-02)
Hier ben ik het helaas volledig mee eens..sdomburg schreef op 06 February 2003 @ 13:53:
Als je het zo vraagt zou ik er niet eens aan beginnen.
Ten eerste heb je waarschijnlijk niet echt een id wat je aan het doen bent... en ten tweede omdat je al zegt dat je een compaq hebt, deze staan der niet echt om bekend dat ze de moederborden uitrusten met legio's aan overclock mogelijkheden.
664mhz zal wel 667mhz zijn
Zelf weten, maar weet waar je aan begint
Kan zeer waarschijnlijk niet met die Compaq van je.
k begin nog nergens aan maar was alleen nieuwsgierig om dat k zo'n gierige compaq heb waarvan die bios zwaar beperkr is enne, mobo is een intel iedergeval bednkt
Verwijderd
Mobo is intel hebben we ook weinig aan.Verwijderd schreef op 06 February 2003 @ 14:10:
k begin nog nergens aan maar was alleen nieuwsgierig om dat k zo'n gierige compaq heb waarvan die bios zwaar beperkr is enne, mobo is een intel iedergeval bednkt
Intel maakt wel verschillende type mobo's.
Lees de faq eerst maar eens door.
Verwijderd
je kan ook zo typenVerwijderd schreef op 06 February 2003 @ 14:10:
dat is leuk en heel overzichtelijk
bovendien weet iedereen dan waar je het over hebt je gebruikt geen kommas en aanhalingstekens zijn erg handig groeten danokorst
PS :
denk dat ie dicht gaat als je niet ff fatsoenlijk gaat lezen in de faq
en dat je beginpost aanpast, anders word dit je 4de van de 6 topics die dicht gaat
en dat je beginpost aanpast, anders word dit je 4de van de 6 topics die dicht gaat
Pagina: 1