Outlook op Citrix & Powerfuse, 50% CPU

Pagina: 1
Acties:

• SuperGroover2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2024
Hallo,

In een Citrix farm van 4 servers komen we bij 2 van de servers het probleem tegen dat Outlook veel CPU utilization gebruikt, maar niet bij alle gebruikers. Powerfuse's CPUShield wordt gebruikt, en zet de prioriteit van outlook terug naar low. Wanneer dit effect bij 1 gebruiker optreedt wordt 50% CPU utilization gebruikt (Dual CPU PIII 933). Bij meerdere gebruikers wordt dit samen 100%.

Het verschil met de 2 servers die het probleem niet vertonen is de installatie van de laatste sp's voor office. Gebruikt wordt Office 2000 US, met Multilanguage pack NL. De twee servers zonder problemen draaien SP1a, de andere twee draaien SP3

De gebruikers die de hoge CPU utilization trekken met Outlook zijn op dat moment in Outlook niets aparts aan het doen, vaak zelfs helemaal niets.

Het inloggen op de servers gaat door de hoge CPU utilization traag, en ook het werken met andere applicaties is niet al te snel.

Iemand een ideetje ?

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:02

ChUcKiE

Dus........

Ik weet niet of je er veel aan hebt, maar wij hadden dat probleem ook (treedt trouwens ook buiten powerfuse op). Bij ons was het opgelost na een upgrade naar Office XP.
Ook hadden wij vaak dat Word 50% trok. Ik verwacht dat Outlook in Word-editor modus staat en daarom 50 % in beslag neemt. Alleen vreemd dat na een hogere SP de problemen juist komen.

BDW hoe draait Powerfuse bij jullie?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• SuperGroover2
Word is niet ingesteld als standaard email editor, op geen van de servers. Ik dacht eerder eens een documentje in de knowledge base van Microsoft hierover gezien te hebben, ik kan het alleen met geen mogelijkheid terug vinden.

Overigens hebben we met Word wel problemen, maar niet zozeer met de CPU utilization. Met Excel heb ik dat wel gezien, maar dan meestal als er ook daadwerkelijk zwaardere acties uitgevoerd worden.

Over Powerfuse heb ik zo mijn bedenkingen. Het lijkt hier op sommige momenten erg traag te reageren, en niet zelden loopt het hele powermenu vast, meestal samen met Word. Andere applicaties blijven gewoon doordraaien, maar omdat het menu vast zit, kun je niet meer switchen tussen applicaties.
Dit fenomeen treed niet voor alle gebruikers tegelijk op, en ook niet op een specifieke server of zo. We hebben begin deze week op aanraden van RES de optie in de Real Enterprise Manager onder 'desktop settings': 'Always
use Unicode Font.......' aangezet, dit lijkt de crashes te verminderen, maar echt sneller wordt het er niet van.

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Hehehehe.....wij hebben met dik 200 tot 250 man op Versie 5 gezeten, (Foxpro database) We hadden continue problemen...gelukkig is dat met versie 6.01a waar we nu op zitten op gelost, omdat die met een SQL-database werkt. Dat was voor ons de oplossing, dat pwrmenu.exe steeds op 50% zat.
Dat hebben we overigens zelf maar gedaan, want input van RES kregen we niet echt.

• SuperGroover2
We zitten hier ook op versie 6.01a (van powerfuse), maar we maken nog wel steeds gebruik van de Foxpro database. Die database is 'dus' ook enigzins verdacht

Heeft iemand toevallig ervaring met puur de omzetting van de database, wat zijn de effecten daarvan op de snelheid en de CPU utilization ?

Het is bij ons niet pwrmenu die de hoge CPU utilization trekt, maar vooral Outlook, en soms excel.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je de 'Check spelling as you type' en de 'Check grammaas you type' uit staan in Word?
Wordt in Outlook de MS-Word editor uitstaan?
Heb je adaptive menus uitstaan?

• SuperGroover2
Word is niet ingesteld email editor, en binnen word is idd spelling en grammar check uitgezet.
Adaptive menus binnen office staan aan. Is daar nog winst uit te halen denk je ?

ps. ik heb net nog een reactie van RES gekregen waarin ze aangeven bezig te zijn met een update van powerfuse om problemen met pwrmenu op te lossen

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik weet dat adaptive menus bij ons voor problemen zorgden (een kompleet hangende Excel danwel Outlook bij het uitklappen van het menu) - ofdat dit de oplossing voor je probleem is is maar zeer de vraag maar test het eens uit.

Je Office assistants staan ook uit?

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Omzetten van foxpro naar SQL stelt geen drol voor. Lees de ff het artikel erover en in een zaterdagmorgen heb je het voor elkaar.

• SuperGroover2
Ik ben komende week niet aanwezig bij de betreffende klant, maar ik zal mijn collega's eens laten proberen. Ik ga zeker het artikel even lezen.
ik zal de afloop ff terug melden.

Bedankt in ieder geval
Pagina: 1