Toon posts:

[Win2K Server] Domeingebruikers met local Adminrights

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik zit met een gebruikersrechten probleempje in een windows 2k domein.

Alle gebruikers in dit domein hebben binnen het netwerk normale gebruikersrechten. Ik maak gebruik van roaming profiles.

Op de server draait de serverversie van Unit4's Multivers for Windows. Locaal draait dan de client versie. Volgens de helpdesk van Unit4 moeten de gebruikers locaal Administrator rechten hebben om het programma uit te kunnen voeren. (Belachelijk, niet? :().

Maar goed. Is het mogelijk om de server, de gebruikers op het netwerk, gebruikersrechten te laten geven en lokaal administrator rechten te geven?

Ik heb al geprobeerd locaal dezelfde gebruiker aan te maken, maar dit heeft tot gevolg dat de gebruier van het domein locaal wordt aangemaakt als gebruikersnaam.domein en de localegebruiker gewoon als gebruikersnaam :? .

bedankt _/-\o_ ,

Mark

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 16:04

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Je kan de globale "domain gebruikers" toch lid maken van de lokale "administrators" :?

Verwijderd

Log on locally ?? helpt dat niet??

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 February 2003 @ 13:39:
Log on locally ?? helpt dat niet??
(zit in local security policy)

• FCVD
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-01-2024
Misschien vind je de optie van CyberJ iets te rigoureus. Je kan ook de desbetreffende gebruikersgroep lid maken van de Lokale Administrator groep.

Dat moet de truc doen.

Verwijderd

je maak ze in je lokale gebruikers groep administrator.. dit kun je geloof ik niet op het domein instellen, dit kun je gewoon op de computer zelf doen!

Verwijderd

op de pc van de gebruikers
"net localgroup administrators %userdomain%\%username% /add" (check syntax hehe) uitvoeren met een account die al localadmin rechten (run as) heeft...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2003 14:47 ]

Pagina: 1