[Win NT SP6] Steeds trager... Oplossing?

Pagina: 1
Acties:

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 18:21
Ik zit hier momenteel op mijn stageplek waar vrijwel alle werkstations NT4 draaien.

Nu heb ik afgelopen maandag daarop SP6 geinstalleerd en IE 5.5 SP2.

Nu is er 1 werkstation dat sinds dinsdagmiddag steeds trager werd. Momenteel kan er eigenlijk niets meer op gedaan worden.

Als je probeert in te loggen op het domein kun je wel fijn inloggen maar daarna blijft ie hangen op datzelfde scherm.
Als de client op een ander werkstation inlogt werkt dat wel gewoon dus het ligt niet aan de server lijkt me.

Specs betreffende werkstation:
Intern geheugen: 196MB
Vrije schijfruimte: 600MB (Misschine iets met Swap File??)
De processor zal hooguit een Celeron 300 zijn.

Als er mer nodig is hoor ik het wel.

Hiervoor zijn er nooit problemen geweest.

Weet iemand een oplossing hiervoor? _/-\o_

• GF
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-12-2025

GF

Master__R schreef op 06 February 2003 @ 12:51:
Weet iemand een oplossing hiervoor? _/-\o_
Is heel makkelijk. Format & Reinstall

En als da niet kan vraag het aan sysop

[ Voor 12% gewijzigd door GF op 06-02-2003 13:09 ]

• Master__R
Hehe, ja da kan ik ook wel bedenken....
Andere oplossing ook mogelijk?

• GF

GF

Windows eigenschap is dat het snel gaar word (slomer etc). Dat kan je voorkomen zoals ik zelf doe door iedere maand opnieuw erop te zetten. Aangezien ik geen zin heb om dan iedere keer te formatten en reinstallen heb ik een keer alles geinstalleerd incl progs (+ingesteld) en dan met ghost een image gemaakt die ik dan iedere keer terug flikker. Zo heeft iedereen bij mij thuis iig altijd een snelle en stabiele pc

Mjah das iig mijn oplossing

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:01

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

GF schreef op 06 February 2003 @ 13:05:
[...]

En als da niet kan vraag het aan sysop
Dat is dus niet de oplossing, de oplossing is nagaan waar het precies fout gaat.
Is er iets veranderd aan de instellingen?
Is er iets geinstalleerd door iemand waardoor de pc trager word?
Wat is er sinds de laatste keer dat het goed liep veranderd wat het veroorzaakt.
Als je daarop kunt antwoorden, dan ben je al een stuk dichter bij je oplossing.
Als het bv een programma is deinstall het eens en kijk of er verschil oplevert.

Zo weet je ook hoe je het volgende keer op moet lossen, scheelt veel meer tijd dan een reinstall van OS.
En elke keer een ghost terug zetten is ook niet altijd het beste, je moet het probleem bij de source pakken en daar oplossen.

Als je elke week/maand opnieuw je OS moet installeren omdat het trager word, moet je maar eens goed na gaan denken wat je fout doet.
1 Install van een OS zou mits goed gebruikt jaren mee moeten kunnen gaan.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

GF schreef op 06 februari 2003 @ 13:05:
Begin je nou weer?

Ontopic:

Als je install opeens veel slomer wordt heb je waarschijnlijk een app of een onderdeel hangen.
Probeer met de resource kit en je taskmanager te achterhalen welk onderdeel die vertraging veroorzaakt (door je services stuk voor stuk te controleren bijvoorbeeld).

Mensen die met een format c: lopen te gooien hebben nooit enige moeite gedaan een probleem op te lossen imho.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Master__R
Ieder keer opnieuw een install is niet zo handig bij een bedrijf he...

Het probleem is dat het niet echt gelijk na een install is gebeurt.
Wel is die Service Pack geinstalleerd, maar pas de volgende dag in de middag werd ie langzamer.
Het lijkt mij niet dat dat dan het probleem is.

• Master__R
Thanx BackSlash32, dat ga ik nu even proberen.
(Ben dus wel ff weg, maar kom maar op met die oplossingen!)

EDIT:
In de processen staat niets bijzonders. Het rare is dat Windows programma's nu wel gewoon normaal (snel) starten (dan bedoel ik deze computer en dergelijke).

Als ik MS Word wil opstarten dan loopt ie daar weer op vast....

Is het mogelijk dat de oorzaak kan liggen bij het netwerkkaartje?
Het is een Winbond 940 PCI.
(Ik heb nog niet gevonden of het een 10 of 10/100 kaartje is.

[ Voor 65% gewijzigd door Master__R op 06-02-2003 13:57 ]

• GF

GF

BackSlash32 schreef op 06 February 2003 @ 13:32:
Mensen die met een format c: lopen te gooien hebben nooit enige moeite gedaan een probleem op te lossen imho.
Ligt aan het probleem. Als je win2k hebt en een of andee bagger progie geinstalleerd hebt (of je zusje) waardoor heel je windows install vergriept is zal je wel moeten he. Is meestal als je niet weet wat een ander gedaan heeft.

Met xp heb je bijv sys restore dat heel handig is voor dit soort dingen maarja we hebben het nu over 2k

ps. ine en bedrijf word meestal niet door de gebruiker software geinstalled. Dus als het goed is word er niks aan veranderd. Sysop kan dus ook zo nu en dan ff een backup erover zetten zodat alles weer wat sneller draait

Maar ff ontopic. Als ik het zo hoor is er dus iets mis met wat windows bestanden want Word werd ook slomer zei je dus het kan wel degelijk te maken hebben met die sp6 upgrade die je gemaakt heb. En de rest werkt wel goed. Conclusie zou dus kunnen zijn dat de ms gesharede files brak zijn geworden of conflicten veroorzaken

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-09 22:24

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Virusscanner al losgelaten op die PC?

This footer is intentionally left blank

• Master__R
Staat erop, Norton Antivirus Corporate.

GF: Het gaat trouwens over NT, niet over 2K.

Ik ga trouwens maar gewoon een nieuwe install eroverheen gooien, heb er al veel teveel tijd aan besteed.

Bedankt mensen.

(Ik wil eigenlijk wel weten wat de oplossing is...)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als je echt wilt weten wat er loos is zou je er geen nieuwe install op moeten gooien maar debuggen.

Dat dat qua tijdsdruk niet altijd haalbaar is kan ik ook best wel inkomen ;)

Probleem is dat een reinstall alleen symptoombestrijding blijft, en slechts een tijdelijke oplossing.
Wil je echt weten wat de oorzaak is zul je één testbak moeten reserveren waar je stuk voor stuk alle gebruikte software en combinaties uit test.
Het kan bijvoorbeeld best zo zijn dat één bepaald pakket een dll-versie van een ander pakket in de weg zit, en de enige manier hoe je daar achter komt is testen, testen, en nog eens testen...
Reken ook eens uit wat de tijd op jaarbasis kost om elke maand een nieuwe image op al je PCs te knallen, en wat het kost om één PC als testbak te debuggen.

PS: een Winbond 940 series is meestal een 10MBit kaart ; heeft deze ook nog een BNC aansluiting, of is het een ethernet-only kaart?

[ Voor 9% gewijzigd door alt-92 op 06-02-2003 17:28 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

GF schreef op 06 February 2003 @ 13:11:

Mjah das iig mijn oplossing
Ik zou eerder zeggen: dat is jouw probleem.

Beginnersweb oplossingen als format c: slaan nergens op. Zelfs de meest brakke 9x installatie is te herstellen. Daarbij is het niet windows dat gaar wordt, maar de gebruiker die het gaar maakt. Nogal een verschil.

Spit de event viewer eens door en kijk of je ergens wijzer van wordt. Misschien dat er een of andere service op een time-out zit te wachten. Heb je nog oudere drivers geinstalleerd NADAT je SP6 hebt gedraait? Kijk eens in de taskmanager wat er allemaal draait en wat er weg kan. Misschien een virusscanner die loopt te scannen, een MS findfast (wat een bocht).

de betaler vervuilt

• Master__R
BackSlash32 schreef op 06 februari 2003 @ 17:26:
...
PS: een Winbond 940 series is meestal een 10MBit kaart ; heeft deze ook nog een BNC aansluiting, of is het een ethernet-only kaart?
Deze heeft ook nog een BNC (+ UTP) aansluiting inderdaad, en het is inderdaad een 10MBit kaartje (aan vervanging toe dus).
GA!S schreef op 06 februari 2003 @ 17:35:
Spit de event viewer eens door en kijk of je ergens wijzer van wordt. Misschien dat er een of andere service op een time-out zit te wachten. Heb je nog oudere drivers geinstalleerd NADAT je SP6 hebt gedraait? Kijk eens in de taskmanager wat er allemaal draait en wat er weg kan. Misschien een virusscanner die loopt te scannen, een MS findfast (wat een bocht).
Heb hem inmiddels al geformat...
De event viewer gaf niets bruikbaars...
Heb ook geen drivers geinstalleerd na de installatie van SP6, virusscanner dacht ik ook al aan, maar nadat die gekilld was bleef het probleem.

En wat is MS Findfast?

[ Voor 4% gewijzigd door Master__R op 06-02-2003 18:18 ]

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Da's een uiterst gammel stukje rotzooi (de naam "software" verdient het niet, da's een belediging voor echt goede software), dat je meekrijgt met Office 97.

Meteen ritueel verbranden en in stukjes hakken, staat in je StartUp-menu. En daarna nog even begraven in een gat van minimaal 3 meter diep.

[ Voor 12% gewijzigd door wildhagen op 06-02-2003 19:11 ]

Virussen? Scan ze hier!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

wildhagen schreef op 06 February 2003 @ 19:10: En daarna nog even begraven in een gat van minimaal 3 meter diep.
Het heeft mijn voorkeur om er ook nog even een flinke lading beton omheen te gieten >:)

(FindFast is een uiterst brakke indexering-implementatie die je ontiegelijk vermoeid met onophoudelijk onnodig geratel van je HD terwijl de resultaten dusdanig tegenvallen dat je zelf met GreyMatter v.1.0 veel sneller iets terugvind.)

Pagina: 1