hoe internetten via een telefoon centrale??

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• helpme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:56
wij hebben thuis een telefoon centrale, en als ik daar mijn modem op aansluit dan kan ik niks doen, en wanneer ik hem voor de centrale aansluit werkt alles goed.

Dus mijn vraag, hoe kan ik internetten als ik mijn modem gewoon aansluit op de centrale, en zo dus ook een lijn kan kiezen.

Ik heb een 56 k moden en GEEN ISDN.

Please Help Me,

Thanks

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
hem niet laten wachten op de kiestoon
eventueel een extra cijfer draaien om naar buiten te kunnen bellen

• helpme
dit heb ik geprobeert maar er gebeurt gewoon niks, ook als ik er een telefoon toestel op de modem aansluit, kan ik daar ook niks mee doen, terwijl hij het normaal wel doet.

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De lijn van je centrale naar de modem is wel goed?

• helpme
ja, want daar zit normaal dat telefoontoestel op, en die werkt perfect

• helpme
ff vergeten te melden, bij ons op het toestel moet je eerst een lijn kiezen
(zijn blauwe knopjes bovenaan de eerste 2 knopjes zijn voor lijnen naar buiten en met de andere knopjes kun je naar andere telefonen in ons huis bellen)

maar ik zou niet weten hoe je met een modem zo'n knopje moet kiezen

Please Help Me

Thanks,

Verwijderd

een null draaien met je modem!

of probeer de flash eens!

• helpme
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 14 november 2000 21:05 schreef cyberkiller het volgende:
een null draaien met je modem!

of probeer de flash eens![/quote]misschien een hele domme vraag maar wat at is Flash eigenlijk?

Verwijderd

van die extra knopjes ? zucht, dan ben je nog wel ff bezig :(

oplossing 1:

voor je in wil bellen eerst ff telefoon oppakken, vervolgens op het buitenlijn knopje drukken, en dan gaan inbellen. De phone er nie opleggen, maar ernaast leggen...

oplossing 2:
(heb ik zelf ooit es gedaan) Ik neem aan dat als je op die extra knopjes druk, je eerst de hoorn op moet pakken, dat ie het zonder hoorn omhoog dus nie doet... schroef je telefoon open, zoek het hoorn contact (het knopje bij het palletje waar je hoorn normaal op rust) en soldeer daar 2 draadjes aan. Zoek het 'blauwe- externelijn-knopje' en soldeer daar evt ook 2 draadjes aan.
Dan ga je naar de plaatselijke electronica boer, en koop je een klein plactic doosje, 1 drukschakelijk een een 'klik' schakelaar (aan en uit stand). Bouw de schakelaars in het doosje, en soldeer vervolgens het draadje wat uit je phone vanaf het externe-lijn-knopje loopt aan het druk schakelaartje (soort deurbel geval dus) en het andere draadje aan het klik-schakelaartje.
Nu kan je je telefoon weer dicht schroeven en het boxje netjes op je bureau zetten ;)

Als je wilt inetten, haal je het schakelaartje om, en druk je op het knopje: je heb dan verbinding met de buitenlijn zonder storing van de hoorn die nu qua microfoon ed is uitgeschakeld. Vervolgens laat je je computer inbellen, en je ben klaar! :)

oplossing 3:

leg buiten de centrale om een nieuwe telefoon lijn naar je computer toe ;) das nie duur, makkelijk & snel :)

suc6!

groeten,

Jasper

Verwijderd

0, en dan het te draaien telefoonnummer ingeven wil nog wel es werken zo geeft hij aan dat er eerst een 0 moet worden gedraaid en de komma staat voor een kleine pauze
Pagina: 1