Toon posts:

[ASP.Net] Properties van de HTML output

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede tweakers,

Hoe kan ik een aantal properties zetten van de HTML output.
Ik kan niet de breedte van een <TD> meegeven. Daar maakt ie dan <td style="width:300px;"> van. Terwijl ik gewoon <td width="300px"> wil hebben.

En kan ik ook nog een ID aan een <TR> toevoegen.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

• alley
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-08 20:40

alley

ahuh

In de onprerender van de tag :

attributes["width"] = 300

I am always doing that which I can not do, in order that I may learn how to do it. (Pablo Picasso)

Verwijderd

Topicstarter
waarvan kan ik dan de attributes zetten??
datagrid.columns.attributes werk niet
datagrid.columns(0).attribute werk ook niet

Is er geen mogelijkheid om dat in de aspx file te zetten en dat ie dan wel gewone HTML code genereerd

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2003 12:45 ]

• alley

alley

ahuh

Je zei niet dat je in een datagrid bezig was

Dan moet je in de OnItemcreated event wezen....

kijk of je ItemType van het type item of alternatingItem is en dan zet je de attributes daarvan om een attribuut op je <tr> te zetten... De td's kun je benaderen door de item.cells array aan te spreken, ook daarvan kun je de attributes zetten

I am always doing that which I can not do, in order that I may learn how to do it. (Pablo Picasso)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal er nog even naar kijken.

Ik gebruikte die OnItemcreated event ook al, een cofirm "events" te zetten aan de "delete" button.

alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb het nu allemaal werkend.
Maar is er echt geen mogelijkheid om dit op designtime te doen?
Want anders is het hele effect weg van grafisch neer zetten van je componenten, omdat je ze toch gaat aanpasses als je naar runtime gaat.

• gorgi_19
  • Laatst online: 10:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

* gorgi_19 snapt het niet meer...
Nu nog 1x voor de duidelijkheid: Je wilt dus de breedte van de kolom van een datagrid bepalen?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil vanalles kunnen instellen van een <td> en <tr>, wat ik normaal ook met de hand zou kunnen doen.
Dan kan dus een id zijn, de breedte, de hoogte of zelfs een onMouseOver Event.

de breedte zou ik wel kunnen instellen, maar die zet ie dan in de style van de kolom. En dat vind ik niet zo netjest uit zien. (ik zie veel liever <td width="100px"> ipv <td style="width:100px;">)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2003 14:56 ]

• gorgi_19
  • Laatst online: 10:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Persoonlijk vind ik de 2e netter, aangezien deze werkt met stylesheets en duidelijkere aanwijzing.. (100 wat?; in het 2e geval 100 pixels)

En anders moet je zelf je eigen datagridcontrol maken, waarin je de property width override en goed neerzet?

[ Voor 29% gewijzigd door gorgi_19 op 06-02-2003 14:42 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
Maar kan ik ook in de ItemCreated event een id en een onMousOver event toekennen aan een <TR> ??

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 februari 2003 @ 14:28:
Ik wil vanalles kunnen instellen van een <td> en <tr>, wat ik normaal ook met de hand zou kunnen doen.
Dan kan dus een id zijn, de breedte, de hoogte of zelfs een onMouseOver Event.

de breedte zou ik wel kunnen instellen, maar die zet ie dan in de style van de kolom. En dat vind ik niet zo netjest uit zien. (ik zie veel liever <td width="100"> ipv <td style="width:100px;">)
pardon? Ga jij ff snel je mond spoelen en het w3c-altaar aanbidden... kom op, td width="100"... die breedte is geen even hoge eigenschap van td, het is een stijl... en 100 WAT? 100 bananen? 100 diskdrives? 100 tuxen? Oftewel: standariseer je meuk op de juiste manier, en in dit geval is dat dus ook de asp.net manier :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou nou, het gaat om het iedee !!!!
toevallig typte ik het in die reply niet (is nu aangepast), maar in de 1e wel.

• alley

alley

ahuh

Verwijderd schreef op 06 februari 2003 @ 14:49:
Maar kan ik ook in de ItemCreated event een id en een onMousOver event toekennen aan een <TR> ??
Ja, tuurlijk
ook in de attributes collection

Verwijderd

Topicstarter
Met
e.Item.Cells(0).Attributes.Add("test", "test")
kan ik iets in de <TD> zetten

maar hoe in de <TR>

• alley

alley

ahuh

e.Item.Attributes.Add("test", "test")

Verwijderd

Topicstarter
sorry, had het zelf net ook gevonden !!
Pagina: 1