Ok... ik heb hier een p1 150MHz laptopje staan...
Ik heb er alleen een floppydrive bij en geen CDROM. En ik moet nog ff wachten tot ik van iemand de installatie floppen van win95
krijg... Ik d8 dus, om toch niet iedere keer die irritante en vooral trage win98 bootdisk te hoeven gebruiken, ga ik ff DR-DOS erop installeren...
3 DOS images gemaakt en op laptopje geinstalleerd, klaar met installatie, zegt ie dat ik moet rebooten.
Na reboot wil ie van C:\ gaan booten, en krijg ik de volgende melding:
'Invalid Partition Table'
De hdd is een 5,7GB schijfje opgedeeld in 2 partities:
C:\ 1026,21 MB, FAT
D:\ rest, FAT32
Is gepartitioneerd en geformateerd door Partition Magic 7.0 (Fdisk pakte de schijf niet goed)
Ik kan als ik geboot ben vanaf de win98 flop WEL de hdd beschrijven, lezen bewerken en alles, maar DOS ervan booten lukt niet...
Ik kon niks vinden waardoor het zou kunnen dat hij niet wil booten vanaf HDD...
Iemand suggereerde dat DOS partitie waar het op staat niet groter dan 512MB mag zijn. Lijkt mij vreemd omdat FAT max 2GB kan zijn...
Ik heb er alleen een floppydrive bij en geen CDROM. En ik moet nog ff wachten tot ik van iemand de installatie floppen van win95
3 DOS images gemaakt en op laptopje geinstalleerd, klaar met installatie, zegt ie dat ik moet rebooten.
Na reboot wil ie van C:\ gaan booten, en krijg ik de volgende melding:
'Invalid Partition Table'
De hdd is een 5,7GB schijfje opgedeeld in 2 partities:
C:\ 1026,21 MB, FAT
D:\ rest, FAT32
Is gepartitioneerd en geformateerd door Partition Magic 7.0 (Fdisk pakte de schijf niet goed)
Ik kan als ik geboot ben vanaf de win98 flop WEL de hdd beschrijven, lezen bewerken en alles, maar DOS ervan booten lukt niet...
Ik kon niks vinden waardoor het zou kunnen dat hij niet wil booten vanaf HDD...
Iemand suggereerde dat DOS partitie waar het op staat niet groter dan 512MB mag zijn. Lijkt mij vreemd omdat FAT max 2GB kan zijn...