Bestanden automatisch van server op PC zetten

Pagina: 1
Acties:

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-08 18:29
Een prospect (drukker) wil dat klanten online bestanden kunnen uploaden die hij in de drukkerij verder kan verwerken. Het gaat om bestanden in de orde van grootte van 500 kB tot 10 MB.

Nou is uploaden niet zo'n punt, maar de bestanden komen dan natuurlijk op de server terecht. Weet een van jullie een goedkope (de prospect heeft vermoedelijk een niet al te groot budget) en veilige manier om die bestanden op de PC van de drukker te krijgen zonder dat ie alles persoonlijk/handmatig moet gaan downloaden?

Wat nadere informatie:

• De drukker heeft waarschijnlijk een kabelinternet-verbinding.

• Ideaalbeeld is dat zodra een bestand is geupload, hij op de PC bij de drukker in de klantenmap (en eventueel sub-projectenmap) van de betreffende klant komt te staan, met een bestand met de specificaties erbij.

• De server bij de drukker neerzetten is geen optie.

• Een programma bij de drukker installeren zal waarschijnlijk wel mogelijk zijn.

• De betreffende PC bij de drukker staat wellicht niet dag en nacht aan.

• Mailen (evt. eerst zippen) is mogelijk en lijkt op zijn huidige systeem (waarbij klanten hun specs en de bestanden mailen), maar het liefst heeft hij de bestanden direct in de juiste klantendirectory zonder ze eerst hoeven uit te pakken en de juiste locatie op te hoeven zoeken.

• De drukker online een overzicht geven met links naar de bestanden op de server is natuurlijk ook mogelijk, maar is (te) arbeidsintensief en de drukker moet na het aanklikken van een link wachten tot een bestand is gedownload. Wel zit ik hieraan te denken als backup voor een ander systeem.

• Het kunnen allerlei mogelijke bestanden zijn, dus een server-side check op virussen zal moeilijk worden. Wel is het zo dat alleen vooraf geselecteerde, vaste klanten van de drukker toegang krijgen tot het systeem, dus misbruik zal niet zo snel voorkomen.

• De server-side techniek voor de site is nog niet bepaald, maar de hoofdmoot zal waarschijnlijk in ASP of PHP gemaakt worden. Eventueel is JSP een optie.

[ Voor 5% gewijzigd door Anders op 06-02-2003 12:32 ]

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

• BierPul
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 22:21

BierPul

2 koffie graag

Dat de server automatisch de bestanden op de PC in de map plaatst lijkt me niet mogelijk.

Wel zou je een programma kunnen maken wat doormiddel van het FTP protocol de nieuwe bestanden ophaald en kopieerd naar de desbetreffende map.

Automatisch bij opstart connecten --> checken wlek je al heb -- > restand downen in de nieuwe map.

Something like that :P

Ik denk dus dat het upload process gewoon via ASP, PHP, JSP oid kan lopen.

Echter moet de klant op zijn pc een programma draaien voor de FTP connectie, dit moet niet al te moeilijk zijn aangezien het FTP protocol al erg breedt gebruikt is.

[ Voor 12% gewijzigd door BierPul op 06-02-2003 13:03 ]

Ja man

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-08 18:29
Ik denk dat je gelijk hebt. Een FTP-client die op gezette tijden een online folderstructuur "synchronized" met de locale structuur.

Ik ben nu TurboFTP aan het proberen, dat heeft uitgebreide scheduling- en synchronizing opties en het lijkt vooralsnog goed bruikbaar.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

Verwijderd

Houd je ook rekening met het feit dat de bestanden niet altijd volledig op de server staan op het moment dat je ze op gaat halen? Een klant kan bijvoorbeeld op dat moment nog bezig zijn met uploaden.

• BierPul
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 22:21

BierPul

2 koffie graag

Serverside wordt toch eerst naar een temp file geschreven :?

Het kopieren van temp naar final mag niet zo lang duren dat het risico opleveren denk ik.

Ja man

• Taurec
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-04 10:56
Heb je iets aan aspupload http://www.aspupload.com/
Volgens onze webgasten moet dit "je van het" zijn :)

Verwijderd

je kan ook een appje draaien op de computer die al een soort van webserver reageert. Gewoon een poort open gooien (kan al heel goed met bijv. VB), en dan met een server side taal als php het bestand laten uploaden en dan uploaden naar die computer.
Pagina: 1