Ik heb hier ook vage meldingen gehad op een USB 2.0 controller-kaart met VIA chipset onder XP Pro (Corp Ed). Was erg prettig om een CD-ROM met 3 driver-directories te krijgen zonder instructies welke van de 3 je moest hebben. In China is gedachtenlezen blijkbaar een normale eigenschap van PC gebruikers

. Onder Apparaatbeheer zijn bij mij toegevoegd:
- USB 2.0 Root Hub Device
- VIA USB 2.0 Enhanced Host Controller
- VIA Rev 5 of later USB Universele host-controller (2x)
(Plus nog 2 extra USB-hoofdhubs)
Probleem is/was dat m'n externe HDD op USB 2.0 de ene keer als snel apparaat op een trage hub werd herkend (en soms toch met hoge snelheid werkte), en de andere keer genn enkele melding gaf (maar dan wel traag werkte). Intelligentie in een OS is een mooi ding, maar het zou mij aangenaam zijn als Microsoft eens een keer een knop maakte om al die intelligentie in één keer uit te schakelen (scheelt de PowerUser een hoop werk).
Anyway, ik heb ergens de opmerking gelezen dat USB 2.0 ondersteuning in XP pas vanaf SP1 stabiel is. Opnieuw installeren van SP1 lijkt het probleem bij mij (voorlopig) opgelost te hebben. Dus wanneer je net als ik je kaart hebt geïnstalleerd NA het installeren van SP1.....
PS Ik trek het doosje net tevoorschijn; de kaart is gekocht op de HCC-dagen en is een (029-022-)VIA5USB2(-NR-001) PCI 5 port USB 2.0 Controller VIA chipset, geafficheerd als 'works with Microsoft XP'. Achterop de doos staat dat het een type 023A is.
PPS Ik denk dat je eerst effe alle VIA-gerelateerde USB-drivers moet verwijderen en dan drivers installeren die bij de chipset passen, voordat je SP1 opnieuw doet. Heeft mij ook ff wat puzzelen gekost, maar het werkt nu wel. Zoek de chip op de kaart en zoek dan ff bij VIA, moet lukken lijkt me.
[
Voor 13% gewijzigd door
Verwijderd op 06-02-2003 13:34
]