[php win32] Externe SMTP instellen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een windows 2000 server met de nieuwste versies van Apache en PHP / MySQL. Alles draait wel lekker, maar ik wil graag dat de SMTP-server die PHP gebruikt ook werkt. Ik krijg nu de volgende foutmelding bij het mail() - commando.
code:
1
2
3
Warning: mail() [function.mail]: Failed to connect to mailserver
at "localhost" port 25, verify your "SMTP" and "smtp_port"
setting in php.ini or use ini_set()

Dit klopt ook wel, want ik heb geen mailserver draaien op de localhost (de server waar php op draait). Kan ik ook een externe smtp-server gebruiken? In mijn php.ini zie ik het volgende staan:
code:
1
2
3
4
5
6
[mail function]
; For Win32 only.
SMTP = localhost

; For Win32 only.
sendmail_from = me@localhost.com

Mijn externe smtp-server is natuurlijk beveiligd met een login en wachtwoord. Hoe vul ik dat nu in in m'n php.ini? Is dit uberhaupt mogelijk?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2003 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07 14:45
Afaik kan dit niet zonder meer....

Ik kwam wel dit en dit tegen ...

Met google ;)

edit:

@dj_delta: had ik nog ff niet aan gedacht .... maar dat is eigenlijk (als het kan) de beste optie :)

[ Voor 21% gewijzigd door RupS op 06-02-2003 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon je provider's SMTP neerzetten.. werkt bij mij ook.. die kijkt alleen of je op het netwerk zit en niet naar login en pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Toch werkt het niet.. ik krijg een foutmelding:
code:
1
server reports: invalid username/password

Op de één of andere manier moet ik dus wel een geburikersnaam/wachtwoord meegeven. Is dit echt niet mogelijk via de normale mail()-functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

dj_delta:
Gewoon je provider's SMTP neerzetten.. werkt bij mij ook.. die kijkt alleen of je op het netwerk zit en niet naar login en pass

Vaak wordt SMTP access gegeven wanneer er in de afgelopen X minuten een POP-authenticatie plaats heeft gevonden voor dezelfde user.

Wellicht dat je daar iets mee kan vogelen. Anders zou ik zeggen, lees deze tip van TheRups even door.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz