Ik heb een windows 2000 server met de nieuwste versies van Apache en PHP / MySQL. Alles draait wel lekker, maar ik wil graag dat de SMTP-server die PHP gebruikt ook werkt. Ik krijg nu de volgende foutmelding bij het mail() - commando.
Dit klopt ook wel, want ik heb geen mailserver draaien op de localhost (de server waar php op draait). Kan ik ook een externe smtp-server gebruiken? In mijn php.ini zie ik het volgende staan:
Mijn externe smtp-server is natuurlijk beveiligd met een login en wachtwoord. Hoe vul ik dat nu in in m'n php.ini? Is dit uberhaupt mogelijk?
code:
1
2
3
| Warning: mail() [function.mail]: Failed to connect to mailserver at "localhost" port 25, verify your "SMTP" and "smtp_port" setting in php.ini or use ini_set() |
Dit klopt ook wel, want ik heb geen mailserver draaien op de localhost (de server waar php op draait). Kan ik ook een externe smtp-server gebruiken? In mijn php.ini zie ik het volgende staan:
code:
1
2
3
4
5
6
| [mail function] ; For Win32 only. SMTP = localhost ; For Win32 only. sendmail_from = me@localhost.com |
Mijn externe smtp-server is natuurlijk beveiligd met een login en wachtwoord. Hoe vul ik dat nu in in m'n php.ini? Is dit uberhaupt mogelijk?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2003 12:23 ]