Toon posts:

Mailing list. (outlook XP + andere tool)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We willen hier 1 identieke mail naar een groot aantal klanten sturen. maar we willen wel dat de brief persoonlijk aan iedereen gericht wordt.

Alle klanten waar we het heen sturen staan als "contact" in outlook. Is het mogelijk om dan al die klanten te selecteren en dan in 1 keer het mailtje persoonlijk te versturen?

Dus dat iedere klant ontvangt:

Geachte heer <NAAM>?

<BRIEF>

Verwijderd

Topicstarter
niemand een idee?

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost!

Ik heb een tooltje gevonden dat heet "Send Personal". dat genereerd voor iedere geadresseerde een apart mailtje. Je kunt dan werken met de variabele %USERNAME% die wordt dan bij ieder mailtje vervangen met de naam van de contactpersoon.

• jorisdekloris
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-08 12:56
Ik heb gegoogled naar je tooltje, maar kan hem niet vinden.

Weet je de leverancier nog ofzow?

Tierelier

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dit topicje nog een keer heropenen.
We hebben hier enig tijd het tooltje: Send Personally gebruikt. Maar dat is toch niet echt een succes. Het werkt functioneel wel. Maar het is een beetje buggy. Soms worden mails verstuurd zonder dat de variabelen zoals geachte %USERNAME% vervangen worden door de juiste gegevens. En vaak crasht het programma tijdens het opbouwen van de mails. We moet het dan opsplitsen in meerder runs van bijvoorbeeld 30 of 40 email adressen en dan gaat het wel goed.

Nieuwe installatie gedaan van het programma. Getest op nieuw geinstalleerde PC. In de tijd dat we het gebruikt hebben zijn er diverse nieuwe versies van het tooltje uitgekomen. We zijn in de tijd dat we het gebruikt hebben van Exchange 2000 over gegaan op Exchange 2003. etc. etc. maar niks helpt.

Begint een beetje irritant te worden dus willen we dus een goed alternatief...

Weet iemand of dat er is?

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:09

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik neem aan dat je ook MS Word hebt in combinatie met Outlook?

Bekijk daar eens de mailmerge functie. Je kan ook mailmergen naar een e-mail bericht. Daarbij wordt iedere brief een aparte (persoonlijke) mail of een bijlage bij een standaard mail.

Heb je verder ook geen extra programma's voor nodig.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Boss schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 12:21:
Ik neem aan dat je ook MS Word hebt in combinatie met Outlook?

Bekijk daar eens de mailmerge functie. Je kan ook mailmergen naar een e-mail bericht. Daarbij wordt iedere brief een aparte (persoonlijke) mail of een bijlage bij een standaard mail.

Heb je verder ook geen extra programma's voor nodig.
Klinkt leuk, maar dan kun je volgens mij geen attachments toevoegen.... Je kunt inderdaad wel de brieven persoonlijk maken door koppeling aan een access-database of excel-sheets. En met Send Personally konden we dus en een persoonlijk mail maken en met een attachement erbij.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:09

Boss

+1 Overgewaardeerd

Je kan ervoor kiezen om de persoonlijk gemaakte brieven als attachement mee te sturen in een standaard e-mail bericht.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Pagina: 1