[Opera] Fonts onder opera kloppen niet.

Pagina: 1
Acties:

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hoi iedereen,

Ik heb mijn Debian bak (Sid) pas geinstalleerd en gister heb ik KDE afgekregen etc. Alle fonts waren goed, onder Opera en Konqueror etc.

Alleen, sinds gisteravond staan de fonts opeens niet goed meer, terwijl ik niets aan de fonts veranderd heb, een herinstall van Opera werkte niet.

In Konqueror staat alles wel gewoon goed.

Afbeeldingslocatie: http://soulz.org/fonts.png

Waar zou dit aan kunnen liggen?

Verwijderd

Zoiets komt niet vanzelf lijkt me. Zijn er andere dingen die je hebt geinstalleerd vlak voordat het "mis" ging met je Opera fonts ?

• saviour
  • Niet online
Ehmm, ik denk dat het gebeurd is toen ik mijn nieuwe kernel gecompileerd heb (2.4.20) en tevens de Nvidia drivers.

Ik vind het alleen zo vreemd dat het onder Konqueror wel geod gaat.

• TrJ
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-07-2025

TrJ

debian

Bij mij, Debian woody, kde 3.1 zijn de standaardfonts cursief in opera.
een paar fonts doen normaal dus onder preferences tahoma ingesteld; '1 van de fonts die normaal blijft. De fout zit volgens mij in opera (6.11) want ik heb het al bij verschillede installaties gehad

• Hagar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-10-2025

Hagar

Diabootic

Zo ziet phoenix er bij mij ook uit dus ik denk niet dat het aan opera ligt.
Ik heb trouwens meer problemen met de fonts hier dus het kan in mijn geval ook iets anders zijn.

Ik zit net even de instellingen te bekijken maar als ik Phoenix zijn eigen selectie fonts laat gebruiken is het probleem verholpen.

[ Voor 29% gewijzigd door Hagar op 06-02-2003 23:37 ]

Nu ook zonder stropdas

• saviour
  • Niet online
Hagar, ik denk dat bij jou de fout ergens anders zit, doen de ttf'jes het ergens anders wel?

Bij mij werken ze alleen onder Opera niet. Ze werkten eerder wel, misschien dat er iets in de standaard 2.4.18 kernel van Debian zit waardoor het wel werkt ofzo, ik weet het niet.

Misschien dat ik eens een andere versie van Opera ga proberen aangezien hij soms ook problemen met caching heeft. Konqueror werkt op zich ook goed, maar van Opera vind ik het prettig dat hij alle windows binnen opera kan zetten.

• Hagar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-10-2025

Hagar

Diabootic

Als het aan de kernel zou liggen zou je de standaard debian kernel kunnen booten. Ik neem aan dat je die niet verwijderd hebt.

[ Voor 69% gewijzigd door Hagar op 07-02-2003 01:15 ]

Nu ook zonder stropdas

Verwijderd

saviour schreef op 07 februari 2003 @ 00:28:Misschien dat ik eens een andere versie van Opera ga proberen aangezien hij soms ook problemen met caching heeft. Konqueror werkt op zich ook goed, maar van Opera vind ik het prettig dat hij alle windows binnen opera kan zetten.
Nu heb ik geen Debian, maar Opera 6.11 wil hier met Redhat 8 / Suse 8.1 als enige niet-KDE progje nu juist WEL al zijn fonts anti-aliassen.

Zou het niet eerder aan de versie van de Kernel en XFree liggen?

Overigens is er iets met GOT nu de afgelopen paar dagen gaande. Ik moet bij de History&cache settings de check-modified opeens op always zetten. Anders zijn mijn eigen postings/replies steeds weg .. ;)

Dat speelt sinds mhh woensdag ??? denk ik zo, ongeveer..
(Nee langer, maandag of dinsdag.)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2003 02:51 ]

• saviour
  • Niet online
Ik heb de oude kernel al wel weggegooid ja, maar is er dan niemand die kan bevestigen of er iets in de kernel zit waardoor dit kan komen? Mijn XFree versie is hetzelfde gebleven.
Pagina: 1