[NT4] NT DETECT failed

Pagina: 1
Acties:

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-09 11:47
Tijdens de installatie van windows NT 4.0 server krijg ik nadat de setup goed is doorlopen de volgende melding NTDETECT failed

Ik heb bij de knowledgebase van ms gekeken en ze bieden de oplossing om de ERD disks te gebruiken en vervolgens NTDETECT.com terug te zetten. Die heb ik echter nog niet kunnen maken.

Nu is het zo dat e een 4 channel raid controller in zit en daar hangen twee schijven van ongeveer 110 GB in stripe.

Er zijn partities gemaakt waarvan 1 van 210 GB die is NTFS (onder windows 2000 gemaakt) er is een paritie van 1.8 GB FAT16 en een paritie van 2.2 GB die heeft geen bestands systeem.

De melding die ik krijg, komt volgens mij doordat NT moeite heeft met de NTFS van Windows 2000.

De drivers van de raid controller voor NT4 is gegarandeerd goed en daar ligt het dan ook niet aan denk ik. Zou het idd een probleem kunnen zijn dat de rest van de schijf NTFS is en gemaakt is onder windows 2000 en dat daarom windows NT4 niet kan detecteren dat er NTFS aanwezig is. Windows NT vereist een FAT16 schijf, deze heb ik ook al geprobeerd te converteren tijdens de setup van NT maar dit mocht ook niet baten. Als ik hem FAT laat krijg ik dezelfde melding.

Nu zit ik te denken, kan het niet zo zijn dat tijdens de setup van NT hij NTDETECT verwijderd? De drie diskette's zijn gemaakt ook tijden de setup van windows. ik heb nog niet geprobeerd om diskettes te maken met het commando: winnt /ox
Dit zou wellicht ook kunnen helpen

correct me if i'm wrong

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 14:13

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Je hebt NT4 net geinstalleerd?

ik vermoed dat NT moeite heeft met die 210gb NTFS partitie. Als ik het goed heb ondersteunt NT pas vanaf SP3 en hoger meer dan 8GB per partitie oid( weet de exacte cijfers niet uit mijn hoofd)

Ik vermoed dat dit je probleem is.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• Robthebest
Heb idd net een schone installatie van NT4 gedaan.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:32

Reptile209

- gers -

Ik neem aan dat je de installatie op de 1.8 GB FAT 16 aan het doen bent? Mooi :)
Zit er niet per ongeluk nog een CDR in de drive waarvan hij probeert te booten? Die grap heb ik ook wel eens gehad: kan even duren voordat je daar uit bent :)

Zo scherp als een voetbal!

• Robthebest
Reptile209 schreef op 06 February 2003 @ 12:21:
Ik neem aan dat je de installatie op de 1.8 GB FAT 16 aan het doen bent? Mooi :)
Zit er niet per ongeluk nog een CDR in de drive waarvan hij probeert te booten? Die grap heb ik ook wel eens gehad: kan even duren voordat je daar uit bent :)
Nee, er zit geen cdr meer in de drive. ook geen dikette's(in het diskette station :*) wat mkleinman64
zei over de 8GB grens, klopt dat dat het opgelost word in SP3 en hoger?

• Robthebest
Het probleem is opgelost, het was dat er een partitie in het eerste deel van de schijf stond die er niet thuis hoorde.
bedankt voor jullie reply's

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

Robthebest schreef op 06 February 2003 @ 12:23:
[...]

Nee, er zit geen cdr meer in de drive. ook geen dikette's(in het diskette station :*) wat mkleinman64
zei over de 8GB grens, klopt dat dat het opgelost word in SP3 en hoger?
Normale NT4 installatie gaat tot 4GB fat of ntfs partitie. Pas bij een geslipstreamde sp3 of hoger in de i386 die je voor install gebruikt kun je naar 8GB max.

Dell poweredge cd's hebben geslipstreamed nu SP6a erin en je kunt gelijk tijdens de setup voor 8GB kiezen *** let wel alleen als je NTFS formateerd ***
Pagina: 1