html pagina een php script laten uitvoeren op andere url

Pagina: 1
Acties:
  • 430 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een html bestand op server A. Nou wil ik vanuit dat html bestand een php script laten runnen op server B. Zonder dat ik weg ga uit de html pagina/ browser.

Het php script hoeft geen waardens terug te geven aan de html file. Hij moet alleen aangeroepen worden zodat hij wordt uitgevoerd als de html pagina wordt geladen. Ik zat aan een javascript te denken of een include zoals met een stylesheet, maar ik krijg het maar niet aan de gang. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:27

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik denk dat je dan met meerdere frames moet werken. Gewoon html pagina in een frame, en php pagina in een ander frame. Misschien dat het ook wel wil met een iframe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 07:17
Je zou dmv javascript tijdens het laden van een pagina een <form> kunnen submitten en deze een action geven richting de php file

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 11:02

D2k

exec() :?

[ Voor 20% gewijzigd door D2k op 06-02-2003 12:08 ]

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:11
Je zou een Iframe kunnen gebruiken of een image [img]"url[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij vraagt om een oplossing in html... en exec() gebruik je in php om iets uit te voeren en niet in html! duz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-11-2023

kvdveer

Z.O.Z.

Javascript is hier de oplossing.
Kijk bijvoorbeeld eens naar die javascript headlines van fok. Daar gebeurt feitelijk hetzelfde - een html-pagina op je eigen server roept een phpbestand aan op de server van fok.

Localhost, sweet localhost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Harstikke bedankt allemaal ik ga meteen aan de slag. Heb nog wel een vraagje over laatste post. fok? wat is dat? zal wel een domme vraag zijn maar mij onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-11-2023

kvdveer

Z.O.Z.

http://frontpage.fok.nl./
Fok is een bevriendde site van t.net

Localhost, sweet localhost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:53
Wat is FOK!?
FOK! is ooit begonnen als jongerensite, met als doel de grootste van Nederland te worden. Groot zijn we wel geworden, maar FOK! is allang niet meer voor jongeren alleen. Tegenwoordig noemen we onszelf graag 'de grootste online community van Nederland'.
T.net heeft trouwens ook zo'n nieuwtracker

Het maakt verder niet uit wat je precies doet, je moet alleen zorgen dat er ergens een verwijzing naar je php-pagina-staat, dat kan o.a. met <script src=>, <link href=>, <iframe> of gewone frames. Let er wel op wat dit voor effect heeft op de pagina, zorg dus bijv dat het frame 0 pixels is

[ Voor 4% gewijzigd door Eärendil op 06-02-2003 12:32 ]

Pagina: 1