Hallo,
Ik heb al verscheidene topics gelezen, en ben een stuk verder gekomen, alleen het laatste deel wil niet lukken
.
Mijn doel is om te kunnen opgeven hoeveel % van de orginele grootte een plaatje is, om te voorkomen dat de layout verneukt word. Dit gaat dus zo:
[img=percentage]locatie[/img]
Percentage is gewoon een getal, zonder %. Ik heb hiervoor de volgende code:
Hij geeft de volgende fout:
Parse error: parse error, expecting `')'' in add.php on line 29
Line 29:
function checkImg ( $1, $2 ){
Ik zal er ongetwijfel ontzettend overheen lezen, maar ik kan de fout niet vinden, ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast bedankt
Ik heb al verscheidene topics gelezen, en ben een stuk verder gekomen, alleen het laatste deel wil niet lukken
Mijn doel is om te kunnen opgeven hoeveel % van de orginele grootte een plaatje is, om te voorkomen dat de layout verneukt word. Dit gaat dus zo:
[img=percentage]locatie[/img]
Percentage is gewoon een getal, zonder %. Ik heb hiervoor de volgende code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
| function checkImg ( $1, $2 ) { list ( $w, $h ) = GetImageSize ( $2 ); $w = "$w*$1/100"; $h = "$h*$1/100"; return "<center>[img]\"$2\"[/img]</center>"; } $inhoud = preg_replace("_\[img=(.*)](.*)\[/img]_isUe",".checkImg('\\1','\\2').", $inhoud); |
Hij geeft de volgende fout:
Parse error: parse error, expecting `')'' in add.php on line 29
Line 29:
function checkImg ( $1, $2 ){
Ik zal er ongetwijfel ontzettend overheen lezen, maar ik kan de fout niet vinden, ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast bedankt
Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.