[xp] 2k-style login en crtl-alt-del

Pagina: 1
Acties:

• SirBlade
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-05 14:42
Ben xp pro een beetje aan het uitproberen. Ik ben heel erg gewend aan NT/2000. Iedere keer als ik m'n pc alleen laat druk ik uit gewoonte op crtl-alt-del en dan enter (lock pc onder nt/2000). Ik weet dat ik onder xp win+l hiervoor kan gebruiken maar ik kan daar niet echt aan wennen. Hoe krijg ik m'n crtl-alt-del menu onder xp?

Idem, how krijg ik een normale login box (met eventueel clear-last-user en crtl-alt-del voor login) ipv die kinderachtige icoontjes?

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zuurstokmode uitzetten: gewoon Themes service niet laten opstarten, kiezen voor minimale belasting van het systeem (rechtsklikken op my computer, properties, en dan ergens performance geloof ik).
Vervolgens als Administrator: do not require Ctrl-Alt-Del op disablen zetten

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
blender schreef op 06 February 2003 @ 12:05:
Zuurstokmode uitzetten: gewoon Themes service niet laten opstarten, kiezen voor minimale belasting van het systeem (rechtsklikken op my computer, properties, en dan ergens performance geloof ik).
Vervolgens als Administrator: do not require Ctrl-Alt-Del op disablen zetten
Dat is misschien een beetje overkill als het alleen om het aanloggen gaat... :)

Control Panel -> Users -> Change the way users log on ....

Of kijk hier

[ Voor 11% gewijzigd door RupS op 06-02-2003 12:09 ]

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ThaRups schreef op 06 February 2003 @ 12:07:
[...]

Dat is misschien een beetje overkill als het alleen om het aanloggen gaat... :)
Heb je helemaal gelijk in, maar ik dacht, ik help hem ook alvast met de volgende stappen... als het dan toch op W2K moet gaan lijken :)

Verwijderd

Weet iemand trouwens hoe je zorgt dat als je de Win2000 inlog mode aanzet, dat ie dan niet om de gebruikersnaam vraagt, (er is nl maar 1 gebruiker, zonder pass) want met het welkomsscherm ingeschakeld vraagt windows niet om username en pass. Dat welkomscherm van windows xp style vind ik niet mooi...

Ik ben er nu dus achter hoe je de login modus over kan slaan met 2000 login style maar dan nog kiest ie de standaard zuurstok modus voor dat progress / afsluit venstertje, daar is niks aan te doen volgens mij....

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2003 10:33 ]

• Feanaro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-11-2025
Ik zit met hetzelfde, maar volgens mij zijn het niet de oplossingen die ik zoek. Als ik namelijk ctrl+alt+del geef, dan krijg ik de taskmanager (zeg maar 9x stijl) en dan vind ik zwaar irritant (NT/2000 heeft daar ctrl+sh+esc voor). Is er geen eenvoudige manier om dat terug te zetten? (dus dat ctrl+alt+del gewoon een "win2k-achtig" lockschermpje geeft?

Aurë Entuluva!

Verwijderd

gwoon in config scherm > gebruikers acoounts > manier hoe gebruiks af en aanmelden > welkomst venster... uitvinken.

klaar ben je :)

• Feanaro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-11-2025
maar dan ben ik ook mijn welcome screen kwijt...

Aurë Entuluva!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 10:19:
Ik ben er nu dus achter hoe je de login modus over kan slaan met 2000 login style maar dan nog kiest ie de standaard zuurstok modus voor dat progress / afsluit venstertje, daar is niks aan te doen volgens mij....
Themes service uitschakelen.
Feanaro schreef op 09 February 2003 @ 14:43:
maar dan ben ik ook mijn welcome screen kwijt...
Als je NT-stijl aanmelden aanzet (dus ctrl_alt_del) klopt dat.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

[quote]BackSlash32 schreef op 09 February 2003 @ 16:35:
[...]

Themes service uitschakelen.

Sorry voor het omhoogschoppen van het topic maar ik zit met een klein probleempje. Als je Themes Service Uitschakelt dan zie je geen zuurstokmode skin maar dat xp bij het aan en afmelden/opstarten van de pc de grootte van de klassieke weergave verandert en de kleuren ook net als zuurstokmode wil maken. Dus wel klassieke weergave maar niet normaal.

Iemand die weet hoe je ervoor zorgt dat het 100% win2000 style is? dus zonder die zuurstokmode en zonder die kleuren?

• blackd
  • Niet online
welcome screen uitzetten, fast user switching uitzetten?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

blackd schreef op 13 April 2003 @ 16:15:
welcome screen uitzetten, fast user switching uitzetten?
heb ik al gedaan...

• blackd
  • Niet online
Dan snap ik je verhaal niet. Je wilt de CTRL + ALT + DEL style inlogscherm en je wilt geen thema's meer, en een normaal start menu?

Als je fast user switching, theme service en welcome screen uitzet, heb je als het goed is een win2k look.

Wat zie je dan nu in 'XP-style' dan?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

De titelbalk is in de kleur roze ofzo en de groote van de titelbalk ook, als ik inlog dan word deze wel zoals het "hoort" in win2000 bijvoorbeeld. Ik kan er helaas geen screenshot van maken maar ik hoop dat het zo duidelijk is.

Verwijderd

Je zal dan de default instellingen moeten aanpassen.
Zie hier een voorbeeld:
[rml]Remark in "[ winxp] Theme veranderen aanmeldvenster"[/rml]

Verwijderd

@Remark

Thanxz hij werkt en het 'probleem' is nu opgelost.
Pagina: 1