• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-02 12:51

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik heb sinds kort een XDA van O2 :)

Omdat er voor deze telefoon/PDA nog geen car-kit beschikbaar is wil ik deze dus zelf aansluiten.

Tot nu toe heb ik het volgende : een houder (destinator) een de 12V aansluiting waar tevens m'n GPS muis op aangesloten wordt.

Nou heb ik een schema van de aansluiting ( http://xda-developers.com/connectors/ )
aan de onderkant van de XDA en daar zie dat je een externe mic kan aansluiten.
Daaarom hebben we nu dus een paar draadjes gesoldeerd om de mic en de speakers aan te kunnen sluiten.

Mijn vraag is nu het volgende:
Voor de speakers weet ik dus dat ik een versterker moet gebruiken, maar weet dus niet wat voor een het beste is.
En voor de mic vraag ik me juist af of dat nou wel of niet moet.

Ik ben er nog niet achter gekomen.

Tevens ben ik op zoek hoe ik het voor elkaar moet krijgen om de radio te muten zodra de telefoon gaat. Er is een ingang in m'n radio alleen weet ik dus niet welke draad die uit de XDA komt daar op aangesloten moet worden.

iRacing Profile Flickr

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:13

MrScratch

I am rubber, you are glue

Je geeft aan dat je de destinator hebt. Volgens mij heb ik op hun site gezien dat ze een uitleg hebben hoe je een carkit aansluit op de configuratie die jij hebt.

Gevonden:
DestinAtor CarKit voor de XDA van O2 ook geschikt te maken voor handsfree bellen:

Nu uit voorraad leverbaar de DestinAtor CarKit met autospecifieke ProClip voor de XDA van O2. Nooit meer de stekker van het Gps/Laadsnoer in uw Pda steken, dat kan met de DestinAtor CarKit. Altijd voorzien van een autospecifieke ProClip waarmee u zonder boren, plakken of schroeven deze CarKit steeds op de juiste plaats in uw auto bevestigt. Met deze combinatie van DestinAtor kunt u door een paar simpele ingrepen en een soldeerbout ook handsfree bellen in de auto. Er zijn daartoe twee uitbreidingsmogelijkheden, t.w. een combinatie met onze FM-modulator (geluid over de boxen van de autoradio) of een combinatie met een Mr.Handsfree-set. Van beide mogelijkheden hebben wij installatie instructies met tekeningen beschikbaar voor klanten die deze CarKit bij ons aanschaffen.

Look behind you! A three headed monkey!

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Nou, ik heb deze houder 2 weken geleden gekocht maar heb niets erbij gehad. :(

iRacing Profile Flickr

• MrScratch

MrScratch

Er staat dat ze ze beschikbaar hebben. Misschien die gasten even mailen voor instructies?

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik heb ff gekeken ,maar die FM apparaat is dus echt niets.

Zit je lekker music te luisteren en je telefoon gaat moet je eerste de juiste frequentie op je radio zoeken om het geluid uit je boxen te krijgen :?

En dat voor ruim €70

Vind mijn idee om een externe speaker rechtstreeks aan te sluiten beter.

En die FM apparaat lost eigenlijk mijn microfoon probleem nog steeds niet.

Wat die andere optie betreft , dat betekend dat ik eerst een adere car-t moet kopen en deze dan weer aan moet sluiten aan m'n XDA.
Maar aangezien de kabel voor de XDA nog niet beschikbaar is is dat dus geen optie.

iRacing Profile Flickr

• MrScratch

MrScratch

Overigens heb ik die 'andere carkit'.

Qua ontvangst, geluid enzo is die perfect. Een goede carkit voor weinig geld. En makkelijk over te zetten naar een andere auto.

Dat FM-apparaat lijkt mij ook niks, dat ben ik met je eens.

Pagina: 1