ik heb hier een pentium (4 of celeron) en die wou ik overklokken naar 2.25, is dit mogelijk met goede koeling??
Alles is mogelijk naar mijn idee met goede koeling
Verwijderd
Dit lijkt me echt een vraag voor de FAQ.
Mijn P IV loopt stabiel tot 2.0 ghz (ook 1,7). Het is allemaal afhankelijk van de rest van je specs. Koeling is zeker belangrijk. Probeer niet in een keer tot 2,25 te gaan, maar kleine stappen.
Mijn P IV loopt stabiel tot 2.0 ghz (ook 1,7). Het is allemaal afhankelijk van de rest van je specs. Koeling is zeker belangrijk. Probeer niet in een keer tot 2,25 te gaan, maar kleine stappen.
Verwijderd
als dit alle info is die je hebt, kunnen we er niks mee!!!
Verder kun je op honderden andere sites hier info over krijgen!
suc6 met zoeken!
Verder kun je op honderden andere sites hier info over krijgen!
suc6 met zoeken!
Das de williamette core, en das geen overklok monster.
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
maar met goede koeling zodat ie onder de laten we zeggen 50 blijft zou het dus gewoon moeten kunnen zonder dat er iets doorbrand? (als ik uitga van P4)
Een P4 / Celeron met de wilmette core gaat absoluut niet hoog, maar je kunt het altijd proberen om er wát winst uit te halen.geez schreef op 06 februari 2003 @ 17:36:
maar met goede koeling zodat ie onder de laten we zeggen 50 blijft zou het dus gewoon moeten kunnen zonder dat er iets doorbrand? (als ik uitga van P4)
P4/Celeron 's vallen automatisch uit als ze te warm worden, dus daar ligt het probleem niet echt. 60 tot 70 graden is niet gezond maar het sloopt je processor niet meteen.. dus.. proberen maar
Geef eens wat meer specs van je pc. Als het een willamette core is dan zal het wel moeilijk zijn om een fsb van 132 te halen als je de 2250mhz wilt. Hier geraak ik niet verder dan 125fsb, mijne hd heeft die hoge fsb's niet graag.
Het is te doen om hem op 2260 te krijgen, vandaag bij mij op de zaak kwam er een nieuw type machien pctje binnen met een p4 cel 1,7ghz.
Ikke dus kijke hoe ver ie wou gaan en gewoon in een keer draaien met standaard voltage op 2260MHZ. Stabiel!! (mem draaide ook op 400MHZ (ddr) was gewoon twinmos 266mhz geheugen, wel op de laagste timings en op 2,9 volt maar toch wel vet.)
Hij poste met standaard voltage nog op 2390 MHZ alleen daarna niet meer.
Het type proc heb ik niet bekeken maar voltage was maar 1.67volt normaal moet het toch 1.75 zijn??
Dus als je een redelijk nieuwe celeron heb dan heb je een redelijke kans.
Ikke dus kijke hoe ver ie wou gaan en gewoon in een keer draaien met standaard voltage op 2260MHZ. Stabiel!! (mem draaide ook op 400MHZ (ddr) was gewoon twinmos 266mhz geheugen, wel op de laagste timings en op 2,9 volt maar toch wel vet.)
Het type proc heb ik niet bekeken maar voltage was maar 1.67volt normaal moet het toch 1.75 zijn??
http://specs.tweak.to/3331 SPECS :) A miracle
bestaan Pentium 4 Celerons ook?Dr_Love schreef op 06 februari 2003 @ 18:54:
Het is te doen om hem op 2260 te krijgen, vandaag bij mij op de zaak kwam er een nieuw type machien pctje binnen met een p4 cel 1,7ghz.
en op 2.9v lijkt me behoorlijk onwaarschijnlijk.
ik vraag me trouwens af hoe lang dit topic open blijft...
[ Voor 5% gewijzigd door JER00N op 06-02-2003 19:08 ]
Ja die bestaan met de willamette en northwood core wel alle 2 128kb l2 cache. Dr_Love bedoelt 2.9 volt voor het geheugen niet voor de cpu. Misschien is het wel een pentium 4 celeron met northwood core want die klokken toch goed over itt willamettes.
Maar zolang ie niet te heet word gaat hij of het mobo dus niet kapot? moet ik ff zeker weten, want heb geen zin om nieuwe cpu of mobo te kopen 
(sorry voor de noobish vragen, ben oc noob
)
(sorry voor de noobish vragen, ben oc noob
Pentium 4 celerons bestaan. Zit nu te werken op zo;n ding. (wel de mobile variant dan).Pastasaus schreef op 06 February 2003 @ 19:06:
[...]
bestaan Pentium 4 Celerons ook?
en op 2.9v lijkt me behoorlijk onwaarschijnlijk.
ik vraag me trouwens af hoe lang dit topic open blijft...
Tja, met overclocken heb je ALTIJD een risicogeez schreef op 06 February 2003 @ 22:17:
Maar zolang ie niet te heet word gaat hij of het mobo dus niet kapot? moet ik ff zeker weten, want heb geen zin om nieuwe cpu of mobo te kopen
(sorry voor de noobish vragen, ben oc noob)
geez schreef op 06 February 2003 @ 22:17:
(sorry voor de noobish vragen, ben oc noob)
Overclocken is nooit zonder risico's, dus je krijgt hier ook geen garantie dat er niks stuk gaat...
Maar ik denk dat je beter eerst even dit kunt gaan lezen: Frequently Asked Questions DOC (laatste update 13-11-02)
Daar staat alle nodige info in..
succes
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()