Toon posts:

Welk OS op server

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik een een servertje op de kop kunnen tikken nammelijk spec:
dual pentuim II 266
1 IDE harddisk van 4.2 GB
128 SDRAM
ATI VIDEO KAART
3COM 100 MB NETWERK KAART
welke operating systeem kan ik het best op draaien en ik het zou graag laten dienen voor internet deling (ik heb een externe modem (US robotics 56k) gaat dit en ik wil het als firewall configuren
wat kan ik het beste gebruiken
REDHAT
SUSE
WIN2K SERVER
NT4

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 22:44
Ik zou Suse of RH nemen..

Het ligt ook aan je eigen kennis, als je de ballen van Linux af weet zou ik Win2K/NT nemen.

Of zie het als een uitdaging en een kans om Linux te leren kennen. Zat online tutorials en via de search van GOT kun je ook het nodige vinden.

Verder, ach het boeit niet echt wat je als OS wilt gebruiken. Wees verstandig en gebruik je Server niet alleen voor I-net deling, je kunt er veel andere en ook leuke dingen mee doen. Domain controller, mailserver, fileserver, etc..

• Aaargh!
  • Laatst online: 21-08 18:16

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Ik zelf ben een voorstander van SuSE

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• BonBon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06-2010
ik zou voor NT4 gaan (is meer uitgelicht dan W2000), met BrowseGate als proxy.

Toch is Linux stabieler en vrijwel waterdicht als firewall. MAAR als je een Linux newbie bent, dan ben je vele uurtjes kwijt, denk ik...

Tuurlijk zijn er nog veel meer combinaties mogelijk. Ligt ook aan jezelf...

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-08 16:34

Petuhr

FreeBSD

Geen RedHad in ieder geval...

Ikzelf gebruik Slackware...

Grtz

Verwijderd

Novell netware 4.1 of de aller nieuwste

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-08 14:45
Slackware rules, maar denk wel dat heel veel howto's op rh gebaseerd zijn en het daarom in slack nog wel eens zoeken is waar je die bepaalde instellingen nou moet vinden.
Maar als je de tijd en de interesse hebt zou ik zeker voor slackware gaan, debian kan ook, maar die vind ik nog iets vager in mekaar zitten...

• TumbleCow
  • Laatst online: 21-07 10:32

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

arrgghh, je wilt een dual PII gebruiken voor internet sharing??

geef dan maar aan mij, dan heb ik nog een prachtige 133 liggen die perfect is voor inet sharing :)

neways, ik zou iig ook linux of freebsd proberen..

ikzelf draai slackware en ben er erg tevreden over, maar hij is niet erg gebruiksvriendelijk en je moet wel van howto's lezen houden..

Verwijderd

Topicstarter
hey ik ben niet echt een linux newbie kan hem wel fatsoenlijk configuren (suse) toch maar ze hadden mij de raad te geven met radhat of win2k te werken.
Maar ik vind zelf dat win2k niet snel draait op deze server.

• The - DDD
Sjeez ik zie nu ook dat je een dual wilt gebruiken, toch niet voor i-net sharing alleen hoop ik?

Verwijderd

Topicstarter
nee zeker niet ook als file server maar ik denk dat ik suse ga opzetten. maar hoe installeer ik mijn internet scharing met mijn externe modem

• The - DDD
Klein vraagje, heel groot antwoord..

M.a.w.: Zoek effe een how-to op het i-net..

Nog een tipje voor je:

Check ook www.icecast.org

MP3 streamen op je netwerk... DOPE!!

Op al je PC's in je netwerk, fijne achtergrond muziek. We hebben het op m'n werk ook draaien (klein webdesign bedrijfje, bijbaan). Erg lekker, de hele dag je favo muziek, op die paar erg lollog er tussen geplaatste nummers alla jantje smit en consorten.

We hebben zelfs een UBB forum draaien met de laatste roddels, leukste is nog dat DE BAAS er niet s van af weet en er ook niet op kan komen. Heel de linux server is voor hem afgeschermd >:)

Verwijderd

Inderdaad, als je geen verstand hebt van linux, is het makkelijker om nt4 te nemen, W2K server kan ook wel, maar dat zal niet zo heel strak lopen op je pctje.. NT4 is trouwens zeer stabiel, als je het maar goed configureert... Linux is lastiger te configureren voor een beginner.
Pagina: 1