DIt is zeker goed voor mensen die alles watergekoeld willen hebben met al die outlets.
Ik vraag me alleen af of het water niet altijd de kortse/makkelijkste weg neemt door het systeem heen.
Gezien een staande kast met de CPU hoog gaat in princiepe de stroming daarna bijna altijd naar beneden, omdat de NB, HD, GPU, etc. onder de proc. zit.
Dan heb je toch twee outlets die waarbij het water eerst een stukje omhoog moet; zou dat geen effect hebben op de koeling, want ik kan met indenken dat via die twee outlets veel minder water stroom als door de onderste twee.
[ Voor 68% gewijzigd door momania op 06-02-2003 08:28 ]
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Verwijderd
erm de bovenste is de waterflow in en die 4 andere zijn waterflow uitVerwijderd schreef op 06 February 2003 @ 08:32:
Mooi blokje, maar ik denk netzoals momania datde onderste outlets gebruikt zullen worden en de bovenste een beetje voor niks erop zitten.
dusse ik denk wel dat ze allemaal gebruikt worden
mare das een handig blokje daar kan je gelijk al je andere blokjes als chipset en gpu zetten
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Dat snappen wij ook wel, maar wil je uit alle vier de outlets met even veel druk water laten komen, zal je mobo toch plat moeten liggen. Water zoekt altijd de weg van de minste weerstand.Shunt schreef op 06 February 2003 @ 08:36:
[...]
erm de bovenste is de waterflow in en die 4 andere zijn waterflow uit![]()
dusse ik denk wel dat ze allemaal gebruikt worden
[ Voor 58% gewijzigd door momania op 06-02-2003 08:46 ]
center als ingang en de 4 kleine als uitgangmomania schreef op 06 February 2003 @ 08:44:
[...]
Dat snappen wij ook wel, maar wil je uit alle vier de outlets met even veel druk water laten komen, zal je mobo toch plat moeten liggen. Water zoekt altijd de weg van de minste weerstand.
en dan snel je bericht editen he
mare dat klopt wel maar je kan ook een redelijke druk er achter zetten en dan zal het tenminste een beetje verdeelt zijn
[ Voor 19% gewijzigd door Shunt op 06-02-2003 08:52 ]
Game PC
JahShunt schreef op 06 February 2003 @ 08:51:
[...]
center als ingang en de 4 kleine als uitgangdat zeg ik tog ??
en dan snel je bericht editen he
Zou kunnen ja, je zou dan je GPU en NB op de onderste outlets kunnen aansluiten en bv een HD cooler op de bovensteShunt schreef op 06 February 2003 @ 08:51:
mare dat klopt wel maar je kan ook een redelijke druk er achter zetten en dan zal het tenminste een beetje verdeelt zijn
Verwijderd
En je moet een goed pompje hebben aangezien het verdeelt wordt over 4 stukken.
ik denk dat die voetjes psies op de rubbertjes op de cpu komen en het midden psies op de core en dan kan je hem vast maken denk met een klem die je om de grote aansluiting zetVerwijderd schreef op 06 February 2003 @ 09:28:
Hoe wil je dit vast zetten op je cpu?![]()
dat valt wel mee hoor gewoon een 1000 Lh pompje is genoeg
Game PC
Verwijderd
als je nou eerst de link bekijkt voordat je wat (...) zegt.....Verwijderd schreef op 06 February 2003 @ 09:28:
Hoe wil je dit vast zetten op je cpu?![]()
edit
als het blokje plat ligt krijgt hij genoeg druk om alle kanten uit te spuiten (met een leuk boogje
[ Voor 72% gewijzigd door FlotterPower op 06-02-2003 17:57 ]
I don't want no cake, I want me some pie!
hmmz ik denk dat als je genoeg druk er achter zet en het eenmaal loopt wel werkt hoorVerwijderd schreef op 06 February 2003 @ 14:49:
Ik denk dat je als je je kast rechtop zet dus bovenste 2 outlets nooit genoeg druk krijgen om het dan nog door een HD blok ofzo heen te krijgen. Het werkt vast wel als het terug naar het res gaat maar mijn voorkeur blijft toch 1 in- en 1 outlet
en lees mijn post eens over die bevesteging
Game PC
En over de verdeling van het water maak ik me, net als hun, totaal geen zorgen.
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
Verwijderd
Dus jij bedoelt hier dat in een afgesloten systeem geen zwaartekracht is???bobo1on1 schreef op 07 februari 2003 @ 17:13:
Met waterkoeling heb je (meestal) een gesloten systeem, dus je hebt helemaal geen last van de zwaartekracht, alleen tijdens het vullen.
Nee, dat je er geen last van hebt.Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 17:17:
[...]
Dus jij bedoelt hier dat in een afgesloten systeem geen zwaartekracht is???
Dus door de bovenste aansluitingen van het blok stroomt evenveel water als door de onderste, als dat dezelfde weerstand heeft.
De zwaartekracht heeft geen invloed op die weerstand.
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
Denk het wel hoor. Weet wel zeker van wel, maar of het echt boeit dat is wat anders.bobo1on1 schreef op 07 februari 2003 @ 17:29:
[...]
Nee, dat je er geen last van hebt.
Dus door de bovenste aansluitingen van het blok stroomt evenveel water als door de onderste, als dat dezelfde weerstand heeft.
Zoals bekend boeit waterflow bijna niks, dus of de onderste 2 nou iets harder stromen of niet, boeit niet veel. Het gaat erom dat er overal water uitkomt, dan is het al goed.
Erg mooi blokje trouwens
Verwijderd
Verwijderd
Niet zo moeilijk, gewoon goed schuren, polijsten. (koper poets)Verwijderd schreef op 07 februari 2003 @ 18:33:
ik vroeg me toch af hoe hij zijn blokkjes altijd zo mooi laat glimmen ik wil dat graag weten. maar voor de rest is het echt super
Je moet het net ff weten.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2003 18:53 ]
dissection,.. die sig van jou is ziek
I don't want no cake, I want me some pie!
Verwijderd
Verwijderd
precies, wet van de communicerende vaten is van toepassing.bobo1on1 schreef op 07 februari 2003 @ 17:29:
[...]
Nee, dat je er geen last van hebt.