.
[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2013 21:08 ]
wat nou als "iedereen" denkt dat het wel kan?Vrede op aarde... het zal nooit gebeuren...
[ Voor 9% gewijzigd door BitByter op 06-02-2003 03:18 ]
Respect voor je post, want ik vind dat menigeen in ons land zich deze vraag eens moet stellen. Gelukkig zie ik op dit forum voldoende mensen die de werkelijkheid kunnen, of beter gezegd, willen doorgronden en er een uiterst genuanceerde mening op na houden t.a.v. de Irak kwestie.Verwijderd schreef op 06 February 2003 @ 02:44:
Een getuige...
Verwijderd
[ Voor 1% gewijzigd door Moonsugar op 16-12-2021 11:20 . Reden: Geanonimiseerde gebruiker ]
Verwijderd
Nee niet alles was vroeger beter. Maar sommige dingen waren wel beter; tov 20~30 jaar geleden is de samenleving nu inderdaad een stuk geweldadiger.Verwijderd schreef op 06 February 2003 @ 16:50:
Kut voor dat ventje van 13, maar ga niet meteen brullen dat het TEGENWOORDIG zo gewelddadig is. Vroeger was alle beter zeker?
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Moonsugar op 16-12-2021 11:21 . Reden: Geanonimiseerde gebruiker ]
Verwijderd
Ben ik helemaal met je eens!!!Verwijderd schreef op 06 February 2003 @ 02:44:
Denk na man... de wereld zit complexer in elkaar dan de TV je voorschoteld!
De NOS is niet de waarheid, die schotelt slechts een deel van de waarheid voor... denk na... denk voor jezelf!
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2003 16:30 ]
Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.
Verwijderd
Welke betekenis? Echte, complete vrede is er nooit geweest.Verwijderd schreef op 06 February 2003 @ 02:44:
Vrede op aarde,
Vroeger, en dan bedoel ik niet de 10 jaar na de tweede wereldoorlog, toen deze zin nog betekenis had...
Van vaderskant hebben mijn grootouders 9 joden geholpen met onderduiken (en mijn opa heeft een paar maanden in Duitsland gezeten om te werken), van moederskant heeft mijn grootvader in het verzet gezeten. Ik heb er zelf nooit lak aan gehad om naar de verhalen van beiden te luisteren.Tja... Tegenwoordig schrik ik me rot als ik de verschillende forums aflees. Ik durf mijn vader (bijna 70jr oud) niet te vertellen dat veel van mijn leeftijdsgenoten er lak aan hebben hoe hij de wereld heeft moeten leren kennen. Hoe hij heeft mee moeten maken dat zijn broers kilometers onder een trein hebben moeten hangen op de vlucht voor de Nazi's om terug te kunnen komen uit een werkkamp uit duitsland.
Oh, dat sneeuwballenincident? Maar wat heeft moed daar nu mee te maken? Het zou compleet stupide zijn als de dader zichzelf 'moedig' zou noemen, voor welke reden dan ook.Moed... ja moed.. wat betekent dat nog? Een 13 jarig joch doodschieten... das moedig hoor!
Een beetje vage stelling. De gemiddelde Irakees is ook niet blij met Saddam. En, natuurlijk wordt de olievoorziening veilig gesteld. Je kunt niet -helemaal- zomaar een land binnenvallen.Irak binnenvallen... laten we de olievoorziening veilig stellen... de dood van duizenden dan wel niet miljoenen waard toch? Wie zijn tegenwoordig de Nazi's? De Irakezen of de Amerikanen??? Het zwarte goud....
7 astronauten die vrijwillig bovenop een zoveel-tons vuurpijl gevuld met vloeibare zuurstof en waterstof gaan zitten. Even later mogen ze afwachten of ze tot gehakt worden geblazen of daadwerkelijk deugdelijk opstijgen. Het kan natuurlijk ook al misgaan in de zin dat je bij je tocht door of terug de atmosfeer al in stukken gereten wordt. Dit alles om er voor te zorgen dat -wij- hier beter kunnen leven en dat de grenzen van de onwetendheid worden teruggedrongen.Kom op mensen.. waar zijn de helden?
Ik heb tot nu toe nog het geluk gehad dat ik nog niet voor een beslissing heb gestaan waar ik de keuze had om zelf neergeschoten te worden door een of andere idioot met een geweer.Waar zit je met je geweten? Doe eens wat dan? Wat beteken jij dan? Met je grote bek? He?
Waarom zou ik dat niet doen? En dan hebben we hier nog mazzel. Ga voor de gein eens naar CNN kijken.Denk na man... de wereld zit complexer in elkaar dan de TV je voorschoteld!
De NOS is niet de waarheid, die schotelt slechts een deel van de waarheid voor... denk na... denk voor jezelf!
Als jij al zegt dat het nooit zal gebeuren, hoe kun je dan zeggen dat die zin ooit betekenis heeft gehad?Vrede op aarde... het zal nooit gebeuren... maar het is een streven dat je al je kinderen toewenst!
Een getuige...
teveel zooi, te weinig tijd
Verwijderd
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2003 05:26 . Reden: typo's ]
Verwijderd
"Waar het om gaat is de vraag, of de machthebbers meer
verwachten van de domheid der mensen dan van hun innerlijke zelfstandigheid en wijsheid."
Hier moet men wel in gedachten houden dat domheid niks heeft te maken met gebrek aan intelligentie, maar een moreel tekort."Domheid is een gevaarlijker vijand van het goede dan slechtheid.
Tegen het kwade kun je protesteren, je kunt het ontmaskeren;
desnoods met geweld verhinderen. Het kwade draagt altijd de kiem
van eigen ontbinding in zich, want het laat in de mens tenminste een
gevoel van onbehagen achter. Tegen domheid zijn wij weerloos.
Noch met protesten noch met geweld is hier iets te bereiken."
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq