Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2013 21:08 ]

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-01 08:55

BitByter

Prutst dit forum

vrede op aarde is iets wat volgens mij "niet 1 2 3" mogelijk is

vooral niet als er mensen zijn die zeggen:
Vrede op aarde... het zal nooit gebeuren...
wat nou als "iedereen" denkt dat het wel kan?

als je vrede op aarde wil, zul je er voor moeten zorgen dat iedereen zijn belangen kan behartigen hoe dan ook.

dat zou dus zeggen dat iedereen geld genoeg moet hebben, en kan krijgen/doen wat hij/zij wil. en wat iedereen ook nog 's goed vindt.

je zou kunnen beginnen met het afschaffen van geld, iedereen gratis werken, en er voor zorgen dat er een economie is die onafhankelijk is van geld.

iedereen kan zijn mercedes rijden, omdat die simpelweg geen geld kost, in de supermarkt een extra onsje vleeswaren halen etc, etc,

waarom zou je crimineel worden, als je alles kunt krijgen wat je krijgen wil?

misschien zijn er wel mensen die "gewoon kicken" om een moord te plegen, of pedofili etc,

100% vrede zul je nooit bereiken... dus kun je maar beter 100% vrede met jezelf hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door BitByter op 06-02-2003 03:18 ]

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-01 07:22

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Leuke post maar begin bij jezelf met normen en waarden en gooi niet termen als Irak, Nazi's en zinloos geweld in een alinea.
Wel leuk om dit zo te ventileren maar nuttig is anders. Leuk als eerste post maar lees eerst de FAQS voordat je dit soort uitlatingen vrijlaat op een forum.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Respect voor je post, want ik vind dat menigeen in ons land zich deze vraag eens moet stellen. Gelukkig zie ik op dit forum voldoende mensen die de werkelijkheid kunnen, of beter gezegd, willen doorgronden en er een uiterst genuanceerde mening op na houden t.a.v. de Irak kwestie.

Voor een beschouwing acht ik je 1st post ;) zwaar onder de maat, maar mijn onderbuikgevoelens heb je zeker geraakt.

Verwijderd

Topicstarter
Voor een beschouwing is deze eerste post idd zeer onder de maat maar ik ben blij enige onderbuik gevoelens geraakt te hebben... tenminste... haha.

Voor de rest, neem mijn woorden niet te letterlijk. Een woord als nazi klinkt hard maar ik bedoel er mee te zeggen dat in de een zijn ogen de usa erg fout is en in de ander zijn ogen de irakezen. Het is maar waar je woont.

Verwijderd

Hey, effe zwaar Off-topic... maar Anoniem: 75213: ken ik jou van het start2dance forum van een jaar of 2 terug?

Dan nu weer on-topic: Ik denk dat mensen niet zo moeten klagen over hoe goed het vroeger was. Als een jochie van 13 dood wordt geschoten is dat kut, maar het feit dat het hele land daarvan staat te springen is een teken dat het niet de normaalste zaak van de wereld is.

In september zonk er in ethiöpie een schip met daarop ongeveer 1800 mensen... allemaal dood. Heb je daar iets van gehoord? Dat is niet eens wereldnieuws: een ramp groter dan de titanic.
Kut voor dat ventje van 13, maar ga niet meteen brullen dat het TEGENWOORDIG zo gewelddadig is. Vroeger was alle beter zeker?
Vroeger, toen een vrouw niet mocht stemmen, een normale man 80 uur per week zonder luxe arbo-wetten in de fabriek stond en je bij een grote mond tegen de meester stokslagen kreeg... Wat zijn we er op achteruit gegaan zeg... :S

[ Voor 1% gewijzigd door Moonsugar op 16-12-2021 11:20 . Reden: Geanonimiseerde gebruiker ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 February 2003 @ 16:50:
Kut voor dat ventje van 13, maar ga niet meteen brullen dat het TEGENWOORDIG zo gewelddadig is. Vroeger was alle beter zeker?
Nee niet alles was vroeger beter. Maar sommige dingen waren wel beter; tov 20~30 jaar geleden is de samenleving nu inderdaad een stuk geweldadiger.
En het feit dat sommige dingen nu beter zijn dan toen, doet daar niets aan af.

Verwijderd

Anoniem: 75213, je stijl komt een beetje over als de 19e eeuwse volksmenner die in het park de waarheid staat te verkondigen. Wat is nou precies de stelling?

[ Voor 5% gewijzigd door Moonsugar op 16-12-2021 11:21 . Reden: Geanonimiseerde gebruiker ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 February 2003 @ 02:44:

Denk na man... de wereld zit complexer in elkaar dan de TV je voorschoteld!

De NOS is niet de waarheid, die schotelt slechts een deel van de waarheid voor... denk na... denk voor jezelf!
Ben ik helemaal met je eens!!!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2003 16:30 ]

• [Jules]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-01 16:06

[Jules]

Confusion in confusion

"vroeger" gebeurden er net zulke dingen als nu... alleen nu heb je de media die een grotere reikweidte heeft.

Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.

Verwijderd

Vrede in de natuurlijke zin zal nooit mogelijk zijn met de huidige instelling van de mens. Elk mens wil goed leven namelijk. Daar is ook niks mis mee, maar zorgt voor 2 problemen:

1) De aarde is overbevolkt: met de huidige verdeling van goederen (kleine elite heeft bijna alles (lees: WIJ!), grote meerderheid heeft zeer weinig (lees: vooral niet "Westerse"-landen).

We zullen dus actief (lees: oorlog) onze oneerlijke verdeling in stand moeten houden.

2)De mens is egoistisch. Ga jij de helft van je inkomen weggeven? Nee, natuurlijk niet. En hiermee houden we allemaal punt 1 in stand.

Sorry, het is nu eenmaal zo. Moedertje natuur doet dat zo met mieren, met beren, met vissen en... met mensen. Alleen jammer dat de mens zo intelligent is om van iets simpel als oorlog zo iets verschrikkelijks banaals/gruwelijks te maken.

PS:
WO2 is niet voorbij: die gaat voort. Elke dag weer op een willekeurige plek op aarde gebeuren dezelfde processen weer.

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-12-2025

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op 06 February 2003 @ 02:44:
Vrede op aarde,

Vroeger, en dan bedoel ik niet de 10 jaar na de tweede wereldoorlog, toen deze zin nog betekenis had...
Welke betekenis? Echte, complete vrede is er nooit geweest.
Tja... Tegenwoordig schrik ik me rot als ik de verschillende forums aflees. Ik durf mijn vader (bijna 70jr oud) niet te vertellen dat veel van mijn leeftijdsgenoten er lak aan hebben hoe hij de wereld heeft moeten leren kennen. Hoe hij heeft mee moeten maken dat zijn broers kilometers onder een trein hebben moeten hangen op de vlucht voor de Nazi's om terug te kunnen komen uit een werkkamp uit duitsland.
Van vaderskant hebben mijn grootouders 9 joden geholpen met onderduiken (en mijn opa heeft een paar maanden in Duitsland gezeten om te werken), van moederskant heeft mijn grootvader in het verzet gezeten. Ik heb er zelf nooit lak aan gehad om naar de verhalen van beiden te luisteren.
Moed... ja moed.. wat betekent dat nog? Een 13 jarig joch doodschieten... das moedig hoor!
Oh, dat sneeuwballenincident? Maar wat heeft moed daar nu mee te maken? Het zou compleet stupide zijn als de dader zichzelf 'moedig' zou noemen, voor welke reden dan ook.
Irak binnenvallen... laten we de olievoorziening veilig stellen... de dood van duizenden dan wel niet miljoenen waard toch? Wie zijn tegenwoordig de Nazi's? De Irakezen of de Amerikanen??? Het zwarte goud....
Een beetje vage stelling. De gemiddelde Irakees is ook niet blij met Saddam. En, natuurlijk wordt de olievoorziening veilig gesteld. Je kunt niet -helemaal- zomaar een land binnenvallen.

Als je het goed wilt doen stuur je een soort veredeld SWAT-team naar binnen en dat mag dan gaan zorgen dat Saddam ('t liefst levend) te pakken wordt genomen. Da's echter niet spectaculair genoeg.
Kom op mensen.. waar zijn de helden?
7 astronauten die vrijwillig bovenop een zoveel-tons vuurpijl gevuld met vloeibare zuurstof en waterstof gaan zitten. Even later mogen ze afwachten of ze tot gehakt worden geblazen of daadwerkelijk deugdelijk opstijgen. Het kan natuurlijk ook al misgaan in de zin dat je bij je tocht door of terug de atmosfeer al in stukken gereten wordt. Dit alles om er voor te zorgen dat -wij- hier beter kunnen leven en dat de grenzen van de onwetendheid worden teruggedrongen.

Dat heldhaftig genoeg voor je?
Waar zit je met je geweten? Doe eens wat dan? Wat beteken jij dan? Met je grote bek? He?
Ik heb tot nu toe nog het geluk gehad dat ik nog niet voor een beslissing heb gestaan waar ik de keuze had om zelf neergeschoten te worden door een of andere idioot met een geweer.
Denk na man... de wereld zit complexer in elkaar dan de TV je voorschoteld!

De NOS is niet de waarheid, die schotelt slechts een deel van de waarheid voor... denk na... denk voor jezelf!
Waarom zou ik dat niet doen? En dan hebben we hier nog mazzel. Ga voor de gein eens naar CNN kijken.
Vrede op aarde... het zal nooit gebeuren... maar het is een streven dat je al je kinderen toewenst!

Een getuige...
Als jij al zegt dat het nooit zal gebeuren, hoe kun je dan zeggen dat die zin ooit betekenis heeft gehad?

teveel zooi, te weinig tijd

Verwijderd

vroeger...*zucht*
Ja vroeger, in mijn tijd - zal ik je vertellen - was het veel, ja veel, beter dan tegenwoordig.

Toen zaten we nog tekenfilmpjes te kijken en met lego te spelen. Dat was rustig en zorgeloos. De enige ellende die we toen kenden was BZN en de Henk Wijngaard.

Ja, vroeger... toen zongen we nog "15 miljoen mensen op dat hele kleine stukje aarde, die schrijf je niet de wetten voor, die laat je in hun waarde..."

Daarna heb ik wel genoeg ellende meegemaakt... en dat heeft mijn hele leven veranderd.

Maar daar zal onze Getuige ook wel lak aan hebben, iedereen heeft wel wat traumatische ervaringen.

Maar je hebt wel gelijk: het begint bij jezelf.
Alleen dat je het afschuift op je kinderen is ook een laffe streek.
Vrede begint niet alleen bij jezelf, het begint in jezelf.

Het is een kwestie van een juiste perceptie van de wereld.
Een bekende uitspraak is: "Tel je rijkdommen".
Maar dan geef ik 1 tip: Tel die rijkdommen die je onmogelijk kunt kwijtraken.
Het tellen van verliesbare rijkdommen maakt enkel maar angstig en egoistisch.
En dat laatste is wat alle ellende in de wereld veroorzaakt.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2003 05:26 . Reden: typo's ]

Verwijderd

Ik vond laatst op het internet een interessant artikel over dit onderwerp...
"Waar het om gaat is de vraag, of de machthebbers meer
verwachten van de domheid der mensen dan van hun innerlijke zelfstandigheid en wijsheid."
"Domheid is een gevaarlijker vijand van het goede dan slechtheid.
Tegen het kwade kun je protesteren, je kunt het ontmaskeren;
desnoods met geweld verhinderen. Het kwade draagt altijd de kiem
van eigen ontbinding in zich, want het laat in de mens tenminste een
gevoel van onbehagen achter. Tegen domheid zijn wij weerloos.
Noch met protesten noch met geweld is hier iets te bereiken."
Hier moet men wel in gedachten houden dat domheid niks heeft te maken met gebrek aan intelligentie, maar een moreel tekort.

(Het hele artikel is ong. een A4tje)
http://www.xs4all.nl/~stgvisie/VISIE/domheid.html
Pagina: 1