NB + SB + GPU + CPU Wc cooling

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-02 12:21

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Topicstarter
Ik ga dus al deze componenten WC coolen.
Ik heb ook al besloten om de waterflow te splitsen in 2 stromen en na het koelwerk weer samen te laten komen om door de pomp en de rad te gaan.

Mijn vraag is als volgt: welke 2 componenten stop ik samen in 1 flow en welke komt er dan beter eerst?

Ik dacht zelf aan SB + NB en GPU + CPU.

Ze worden allemaal heet en de degene die de meeste warmte creert kan beter als laatste komen.

Meningen? (graag alleen op bovengestelde vraag, dus geen "waarom neem je geen 2 rads of 2 aparte flow kringen")

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

SB koelen vind ik een beetje overkill. welke moederbord heb je??

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Parallel pompen werkt niet, als 1 van beide wegen meer weerstand heeft dan de andere, dan krijgen de componenten die daarop zijn aangesloten minder watertoevoer.

En ik weet ook niet wat voor mobo/videokaart je hebt, maar zoveel rommel op je WC aansluiten kan ertoe leiden dat je temperatuur op het zelfs boven het niveau van luchtkoeling zit. Het is alleen wel lekker stil.

Ik wil je even attent maken op de optie van "fans vervangen", eventueel koelblokken verwisselen en 80mm fans erop, geloof me, zoveel rommel op je WC wil je niet. Dat is voor Koolance butjes. Zelfs met alleen een CPU eraan wordt een WC niet HEEL veel kouder dan luchtkoeling als tenzij je geen topnotch blok/rad neemt (en dan heb ik het niet over spul wat je kunt kopen, maar over kolossale autosloop radiatoren etc)

Dit is niet wat je wilde horen, omdat niet te zeggen valt wat je waar aan moet sluiten in jouw te bouwen setup, simpelweg omdat dat niet goed gaat werken. Sorry, mijn mening

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Epox 8rda+, die overklokbare, komt er vandaag of morgen aan...
Heb nu een 9500 -> 9700pro ... dus kan ook wel wat koeling gebruiken.

thanks voor de input... wijzigingen worden overwogen... (en het plan leek zo goed.. :'( )

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Maare, zodra dit setje op mijn dak staat heb ik wel wat extra koelvermogen, denk je ook niet?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eikelman/h20/Phase2b.jpg

Originele WC setup komt on-line zodra hij af is... groots project...

Verwijderd

Inderdaad ;) Deze gaat helaas dicht om die reden..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.