Msi kt3 probleem met winxp

Pagina: 1
Acties:

• CRAM
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01-2025
In eerdere posts heb ik mijn problemen met BAD POOL CALLERS en IRQL NOT LESS OR EQUAL naar voren gebracht.........heb toen echt alles geprobeerd (wat doet er nu even niet toe). Nadat ik mijn SB live eruit had gehaald bleek alles goed te gaan totdat ik na 2weken weer blauw scherm kreeg......
Ik heb toen de driver verifier aangezet die kwam tot de conclusie dat ook m'n virusscanner (nav2003) problemen gaf.......ik heb hem toen eraf gehaald en alles leek weer naar behoren te werken...
Maar sinds een paar dagen is het weer raak......weer blauwe schermen met BAD POOL CALLERS STOP C2/IRQL NOT LESS OR EQUAL STOP A.......driver probleem! Zou het de hardware op m'n msi kt3 kunnen zijn? Heb hier nl nooit van gehoord maar zou in principe toch kunnen?

En weet iemand hoe je blauwe schermen kunt omzeilen om zo winxp er wel op te krijgen? Heb daar nl wel eens van gehoord........als ik winxp er weer op krijg zou ik m'n bios kunnen flashen

• CRAM
heb andere harde schijf geleend......en toen geflasht......to be continued

• CRAM
F*CK ik begrijp er niets van......flash heeft niets geholpen :( :r :'(

• Snipisnap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025
En een kale install? Dus alleen video-kaart (liefst niet GF4), proc en geheugen?
Anders kan het ook nog je geheugen of proc zijn die een _beetje_ defect zijn...
Ik heb btw nog nooit gehoord van een nieuw (niet ouder dan 3 jaar ofzo) moederbord welke incompatibel is met winXP :?
En wat zijn de preciese foutcodes van je BSOD's?

"It certainly appears so..."

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:47
ik heb zelf een MSI KT3 ultra 2, en moet zeggen stabiel plankie :) geen probs mee gehad. (draai WinXP Pro)

hm.. doe eens wat snipisnap zegt, kaal systeem met schone install.
en draai ook eens een memtest om te zien of je geheugen nog helemaal in orde is.

[ Voor 4% gewijzigd door sarcast op 06-02-2003 06:10 ]

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Post eens de volledige specs. Dit kan ook aan slecht geheugen en brakke voeding liggen. Geheugen kun je testen met memtest86, zie de FAQ :) Wat betreft de voeding; ik heb exact hetzelfde ervaren (die foutmeldingen) toen ik twee extra HDD's in mijn systeem hing. Een upgrade van 300W naar 550W verhielp het probleem.

Heb je Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen al gelezen :?

• CRAM
AMD XP 1800+ | MSI KT3-Ultra | 256mb DDR-333 | Gainward GF4 Ti4200 128mb | Western Digital 80GB 7200 rpm 8MB cache | SB Live 1024 | 17" LG Flat | Lite-on 48/12/48 | Pioneer CD-rom | Logitech Cordless | WinXP Pro

Maar ik heb nu alleen m'n gf4 erin hangen......
Voeding is het niet.....die had ik al een tijdje in de gaten gehouden
Ik denk dat het m'n geheugen dan moet zijn......zal es even testen.......post zo m'n bevindingen

De preciese BSOD's zijn er teveel om op te noemen..........IRQL NOT LESS OR EQUAL en BAD POOL CALLER.....de meest bekende....zijn aan de orde van de dag

Kaal systeem met schone install wil gewoon niet........tijdens install van winxp geeft ie alleen maar blauwe schermen met de soms meest bekende BSOD's en soms de meest vage BSOD's

[ Voor 38% gewijzigd door CRAM op 06-02-2003 16:03 ]

Verwijderd

kHeb precies hetzelfde gehad, het was over toen ik win Me installeerde, dus ik zou zeggen probeer dattis...

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Bij mijn KT3 had ik dezelfde problemen, en net zoals BalusC verdwenen ze bij mij als sneeuw voor de zon na de aanschaf van een sterkere voeding. 300 Watt hoort genoeg te zijn, maar helaas is de ene 300 watter de andere niet. Ga dus voor kwaliteit en in ieder geval voor 350+ Watt.

Laat even weten of het helpt!

Amateurcoureur en fervent banktukker

• CRAM
El_GringO schreef op 06 februari 2003 @ 17:02:
Bij mijn KT3 had ik dezelfde problemen, en net zoals BalusC verdwenen ze bij mij als sneeuw voor de zon na de aanschaf van een sterkere voeding. 300 Watt hoort genoeg te zijn, maar helaas is de ene 300 watter de andere niet. Ga dus voor kwaliteit en in ieder geval voor 350+ Watt.

Laat even weten of het helpt!
mijn voeding IS kwaliteit.......heb em al een tijdje in de gaten gehouden.....en vooralsnog niks mis mee.......maar als het geheugen 't niet is dan kan ik van iemand nog een 400watt lenen.....

DAMN....haal m'n geheugen eruit......stop er weer in.....geeft ie 3 beeps......geheugen zit er niet goed in zegt ie.....dat zit het WEL :(

[ Voor 63% gewijzigd door CRAM op 06-02-2003 17:14 ]

• CRAM
Verwijderd schreef op 06 February 2003 @ 16:56:
kHeb precies hetzelfde gehad, het was over toen ik win Me installeerde, dus ik zou zeggen probeer dattis...
Nee ik wil winxp.....ben nogal into the games.....winxp is het beste games platform

• CRAM
Ik heb memtest86 3.0 een kwartiertje laten lopen......gaf 2 errors (dit was de default test)

Heb em nu opnieuw laten lopen (weer default test) en nu geeftie niks :(

Ga eens de extended proberen.....maar toch is het zo dat ie echte fouten/slecht geheugen met default test al pakt

[ Voor 41% gewijzigd door CRAM op 06-02-2003 17:58 ]

• CRAM
Na 2 uur extended memtesten nog maar 1 foutje.......dat is toch heel normaal

Heb nu bij kennis van me een 350Watt opgehaald die ik NU ga testen...dus El_GringO heb jou raad toch even opgevolgd.........to be continued

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
hmm ik had dit op het eerst ook, ram voltage iets omhoog had al mijn stabieliteits problemen verholpen, ik had ook irq not less or equal en nog iets met een error.
Moet je ns doen.

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

• CRAM
damn het was geen 350Watt maar 300Watt..........iig is de schone installatie van winxp zonder problemen verlopen en dat is goed nieuws :)

Maar ik ben nog beetje voorzichtig met m'n uitspraken......je weet immers maar nooit ;)

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

ik heb hier wat vaags gevonden:

meuktracker: VIA 4-in-1 4.36

:? :? :?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als memtest fouten geeft wanneer het geheugen op default loopt, dan zou ik sowieso de reepjes inruilen. Maar dat ben ik :)

• Joeroenho
  • Niet online
BalusC schreef op 06 februari 2003 @ 21:16:
Als memtest fouten geeft wanneer het geheugen op default loopt, dan zou ik sowieso de reepjes inruilen. Maar dat ben ik :)
Zit wat in, maar memtest gaf bij mij ook fouten met een brakke voeding... Heb het geheugen toen vervangen, de cpu vervangen en wilde het moederbord al gaan vervangen, toen ik de mogelijkheid kreeg om een zwaardere voeding te testen.

Ben erg benieuwd of d'r al vooruitgang in zit!
Via 4-in-1 drivers die moeten voorkomen dat WinXP tijdens de installatie vastloopt..??? Lijkt me niet de oplossing :)

edit:

reactie op dual-zip toegevoegd

[ Voor 30% gewijzigd door Joeroenho op 06-02-2003 21:58 ]

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

El_GringO schreef op 06 February 2003 @ 21:54:

Via 4-in-1 drivers die moeten voorkomen dat WinXP tijdens de installatie vastloopt..??? Lijkt me niet de oplossing :)
[/edit]
Niet gezien dat het hier tijdens de installatie betreft |:(

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• CRAM
BalusC schreef op 06 February 2003 @ 21:16:
Bij de eerste test 2 fouten en de 2e test o fouten, en dan ga jij naar de winkel? Geheugen maakt fouten....that's it...... :)

Ik ben optimistisch gestemd.....heb net winxp erop gegooid met sp1, directx9 enzovoorts.......hij loopt werkelijk als een tiet >:)

Morgen even bij diezelfde kennis de 350watt's voeding ophalen en dan moet het klusje geklaard zijn.......dat hopen we dan maar ;)

Nu eerst: UT2K3 })

ps: ik houd jullie nog wel even op de hoogte een dezer dagen over de werkelijke performance en stabiliteit......alvast iedereen bedankt

[ Voor 41% gewijzigd door CRAM op 06-02-2003 22:17 ]

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Siccema schreef op 06 februari 2003 @ 22:13:
[...]

Bij de eerste test 2 fouten en de 2e test o fouten, en dan ga jij naar de winkel? Geheugen maakt fouten....that's it...... :)
Geheugen hoort geen fouten te maken

• CRAM
:( SPONTANE REBOOT :(

• CRAM
:( NOG EEN SPONTANE REBOOT :(

+

een BSOD: Bug Check 0x8E: KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED

Ik word hier echt niet goed van.......volgende week probeer ik 400watt

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
Vorige post van mij ook opgevolgd ? :?

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

• CRAM
nee......hoe doe ik dat precies? en hoeveel? heb hier nl erg weinig verstand van

• CRAM
Ik kan niet eens meer in winxp komen, ook niet dmv de veilige modus :(

Als ik de Knoppix CD (linux op cd) er in doe, zijn er totaal geen problemen

dus ik toch nog marres geheugen testen met memtest86. Dit had ik al eerder gedaan zoals je boven kunt lezen. Toen had ik bijna geen errors. Nu heb ik in 3 minuten al 430 errors :)
Winxp funktioneert voor geen meter en linux heeft totaal nergens last, dit is toch ook vaag

Is het mogelijk dat geheugen soms geen fouten maakt en soms heel veel (en dus niet funktioneert)?

[ Voor 62% gewijzigd door CRAM op 10-02-2003 04:41 ]

• Laurent
  • Niet online
Linux gebruikt het geheugen anders dan Windows, vandaar merk je er in Linux/knoppix weinig van.

Ik zou gewoon terug gaan met je geheugen, want een reepje geheugen hoort helemaal geen fouten te maken. En door zulke 'kleine' foutjes in het geheugen kan je hele XP al onstabiel worden.

• gimbal
  • Laatst online: 08-08 14:06
Ik heb ook een via KT3 en ik kon hem na de eerste 3 weken al weer terug brengen agz. hij niets meer deed (en ik had hem NIET overgeklokt). Na testen bleek het moederboard idd de geest gegeven te hebben.

Nu vond ik kort daarna (en ook kort na de aanschaf van een 2e MSI moederboard voor een ander systeem die OOK gruwelijk veel problemen geeft zoals ik in een andere post al heb laten weten...) een artikel ergens die beschreef dat MSI heel erg goedkope componenten gebruikt op het moederboard die snel doorbranden... als je dus voltages op gaat hogen dan wordt de boel alleen maar sneller warm en... je kent de gevolgen.

maar als het bovenstaande pure onzin is lach me dan niet uit, want zoveel verstand heb ik er niet van 8)

• CRAM
kep

[ Voor 99% gewijzigd door CRAM op 10-02-2003 16:13 ]

• CRAM
Aikeleer schreef op 10 February 2003 @ 07:51:
Linux gebruikt het geheugen anders dan Windows, vandaar merk je er in Linux/knoppix weinig van.

Ik zou gewoon terug gaan met je geheugen, want een reepje geheugen hoort helemaal geen fouten te maken. En door zulke 'kleine' foutjes in het geheugen kan je hele XP al onstabiel worden.
Zit wel wat in ja.....ik heb nu ander (merk) geheugen in geplugt. Ben benieuwd....

• CRAM
gimbal schreef op 10 February 2003 @ 08:29:
Nu vond ik kort daarna (en ook kort na de aanschaf van een 2e MSI moederboard voor een ander systeem die OOK gruwelijk veel problemen geeft zoals ik in een andere post al heb laten weten...) een artikel ergens die beschreef dat MSI heel erg goedkope componenten gebruikt op het moederboard die snel doorbranden... als je dus voltages op gaat hogen dan wordt de boel alleen maar sneller warm en... je kent de gevolgen.
Ik heb dus ander reepje geheugen erin geplaatst....als dat niet werkt dan heb ik nog een 400watt voeding liggen......pas als dat niet werkt denk ik dat je weleens gelijk zou kunnen hebben

• CRAM
Ik draai nu 3 dagen met ander geheugen en ik moet zeggen het gaat su-per! :)

Hopelijk is nu dan het probleem echt opgelost........

• Joeroenho
  • Niet online
Draai even BurnK7, als ie daar niet op flipt, heb je een stabiel systeem :)

Pagina: 1