• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:05

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Topicstarter
Ik heb 1,5 jaar geleden twee setjes van 1500 Mah Panasonic AA NiMH batterijen gekocht bij de Dixons voor in mijn digitale camera. Een tijd later heb ik weer een setje van twee gekocht voor in mijn memo-recorder. Inmiddels heb ik 1800 mah's voor mijn (ook weer nieuwe) digitale camera en gebruik ik de drie setjes Panasonic batterijen in verschillende apparaten.

Maar sinds kort is er 1 batterij die steeds veel te snel zijn spanning verliest, ook bij het laden gaat het ledje na een half uur al uit. De batterij is dus kapot, maar zijn maatje die altijd samen met hem is gebruikt niet. Maar al mijn apparaten gebruiken minstens 2 batterijen... Dus wat moet ik nu met die ene die over is? Allebei de batterijen zijn nu waardeloos. Het mixen van verschillende setjes is ook nooit een goed idee.

Ik heb nu dus geen flauw idee wat ik er mee moet doen, hoe lang zit er garantie op die dingen? Is hier nu sprake van een ondeugelijk product? Moet ik allebei de batterijen weggooien? Of is er een apparaat wat maar een enkele batterij nodig heeft wat ik moet kopen?

Ik weet dat dit een behoorlijk raar is om je druk te maken over een batterij... Maar ik ben best gehecht geraakt aan deze batterijen, en ik vind het zonde dat ik nu nog een goede over heb.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:16
Johnny schreef op 06 February 2003 @ 01:01:
Ik heb 1,5 jaar geleden twee setjes van 1500 Mah Panasonic AA NiMH batterijen ..... Inmiddels heb ik 1800 mah's ...... en gebruik ik de drie setjes Panasonic batterijen in verschillende apparaten.

Maar sinds kort is er 1 batterij die steeds veel te snel zijn spanning verliest..... De batterij is dus kapot, maar zijn maatje die altijd samen met hem is gebruikt niet. Maar al mijn apparaten gebruiken minstens 2 batterijen... Dus wat moet ik nu met die ene die over is?
Naja, als je de aankoopbon nog hebt kun je natuurlijk altijd naar je verkooppunt teruggaan, misschien dat hun nog iets voor je kunnen doen. Of stuur een emailtje naar Panasonic.nl ofzo? Mij lijkt echter dat na 1.5 jaar de garantie wel finito zal zijn.

Wat ik niet zou doen is accu's van verschillende merken en al helemaal niet van verschillende capaciteiten in hetzelfde apparaat gebruiken. Dus als je nog eenzelfde accu kunt kopen als die nu kapot is zou ik dat doen.

En anders.. koop een setje "echte" NiMH accu's van GP _/-\o_ (groen-oranje accu's)

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:56

MBV

Mij maakt het nooit zo veel uit, als de capaciteit maar hetzelfde is (alhoewel ik de enige ben die daar op let, het zou mij niet verbazen als mijn moeder/vader/zusje een dure NiMH met een NiCD in de lader propt). Die NiCD batterijen doen het nog redelijk goed, maar zijn toch echt voortdurend gemixt. 550,600,650 mAh door elkaar is kennelijk geen probleem. Kwaliteit? Hema, naamloos, enz.

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Bij hetzelfde Dixons kost een setje van 4 duracel 1800 NI-MH 18,95...
of eventueel per 2 van panasonic (1600 mAh) 8,99...

Probleem opgelost toch?

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!