[redhat8] up2date - ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

• DPLuS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik gebruik sinds de installatie van redhat8 het programma up2date.
Prima vinding, alleen heb ik er nogal vaal last van dat RPM blijft hangen bij de installatie cq. update van een rpm-bestand.
Hebben meer mensen hier last van en hebben jullie misschien tips om dit te voorkomen?
Meestal als ik dan het rpm -proces kill als het hangt, dan kan ik rpm daarna niet meer aanroepen en moet ik rebooten.

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb in het verleden wel eens gebruik gemaakt van die update tooltjes. Uiteindelijk zijn ze me niet bevallen.

Ik compileer liever zelf met behulp van de source code.

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-05 21:28
dat rpm blijft hangen bij updaten ligt aan RPM en niet aan up2date.
verder vind ik RPM stukken trager onder RH8 dan onder RH7.x

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Verwijderd

Ahh? :?
Als je tijdens het installeren van een update of andere RPM's het process gaat zitten killen, kun je de hele Linux installatie net zo goed weggooien en opnieuw beginnen met een schone versie.
Die is dan toch naar de knoppen.....

Up2Date heeft 4 zichtbare stages,
1- Inventariseren
2- selecteren
3- downloaden
4- installeren

De stage die je niet ziet is de linkstage voor de systeem settings etc. Als je voorbij het downloaden de boel tijdens de acties van Up2Date afbreekt door het process te killen, kun je het wel weer schudden.

Zonde hoor, Up2Date kan bij RH8 probleemloos zelfstandig dingen als de kernel en core libraries en het opstartmenu updaten.. ;(

• DPLuS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ja, het is een prachtig progje, maar het is precies wat "a casema user" zegt: het ligt aan die RPM.
Zoek maar eens op google, dan vind je zo een hele rits mensen die in Redhat veel problemen hebben met het installeren van RPM's.
Maar waar het nu precies aan ligt?

Verwijderd

DPLuS schreef op 06 February 2003 @ 10:04:

Maar waar het nu precies aan ligt?
;) Een van de eerste updates die RH8 probeert te installeren is nu juist de update van RPM zelf. Dat process killen is waarschijnlijk wat hij heeft gedaan..

-> Einde verhaal, installeer maar opnieuw.
Vrees ik.

Verwijderd

up2date werkt prima bij mij, ik gebruik het om software te installeren.

up2date -u php-mysql

en apache + php + de mysql php module worden op die manier geinstalleerd, netjes de depencies gefixed en de nieuwste versie gelijk :)

Verwijderd

Ik gebruik het ook, bevalt me redelijk tot goed. Red Carpet ziet er overigens mooier uit en kan ook nieuwe software installen, mar bevat aan de andere kant veel non-RedHat software, dus is minder "veilig" of "getest"...
Pagina: 1