[port royale] trading technieken tactieken?

Pagina: 1
Acties:

• ajslaghu
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-01 16:41
Leuk spel dat port royale alleen ik ben niet zo'n vechtersbaas dus wil ik door middel van handel eerst eens een leuke vloot opbouwen voordat ik op pad ga.

als ik de inleiding doe kan ik niet echt goede handels routes vinden en overal zijn de voorraden zo laag dat ik geen goed automatiseerbare routes kan vinden want deze verdienen steeds minder geld.

Verder heb ik het idee dat het bouwen van bedrijven in margerita alleen maar geld kost.

Als je het absurde aanneemt, kan je het tegenover gestelde bewijzen ??

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
wat is dat voor een spel ?
misschien wat meer info of screens

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:45
Zie Ascaron. Port Royale is een handel en zee-oorlog spel en speelt zich af rond de 16e/17e eeuw.

Om op de tp in te gaan: ik heb geen gebruik gemaakt van automatische handelsroutes, maar kijk eens op md-gameinfo's, daar staan er een hele zooi. Is wel in het duits, maargoed, het spel is ook van duitse makelij :)

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-01 11:36
Ok, ik mocht het spel reviewen lees hier mijn review.

Ik nam als land Spanje en als begin stad die grote stad vlakbij Port Royale (weet naam even niet meer) :?
Daar liggen heel veel steden omheen en kan je dus en makkelijk handelen.
Mijn begin stad had altijd graan nodig dus daar veel in handelen is snel geld verdienen.
Inkopen tot max van 100 en verkopen tot een min van ~130

Voor de rest is het vaak op de kaart kijken en kijken welke steden wat nodig hebben.
Dan kijk je welke steden daar veel van produceren (lage prijs) en daar koop je het in en verkoop je het product waar het veel gevraagd wordt.
Val in het begin GEEN piraten aan, deze zijn veel te sterk maar probeer grote handels schepen aan te vallen en die kapen en dan te verkopen(eerst reparen) en daarna een beter aanvalsschip te kopen. (brik of brak, welke was het nou)
Dat doe je 3 of 4 keer zodat je niet snel aangevallen wordt door piraten.
Daarna is het gewoon uitbouwen van je vloot en misschien een 2e erbij nemen.

Word vriendjes met meerdere landen zodat je veel kan handelen.
Later krijg je ook je eigen stad (hide-out) waar je kan bouwen en gratis je schip kan reparen.
Deze stad uitbouwen is wel handig omdat je hiervoor veel geld kan vangen. 8)

Je grootste kostenpost zijn toch wel de salarissen van je bemanning dus neem niet te veel.
Voordat je aanvalt eerst de bemanning van het andere schip killen met puinkanonskogels en dan pas enteren.
Schip kapen en verkopen, levert erg veel geld op alleen die vind het land waarvan het schip was niet echt liev O+

Heb het spel niet uitgespeelt want door een fout raakte in de min en kwam er niet meer uit.
Geen zin om opnieuw te beginnen dus meerdere save games maken en veel pauzeren om alles rustig te bekijken. (vooral prijzen)
De raadsels leveren altijd leuke dingen op (niet altijd goud) dus die schatten vinden is zeer de moeite waard.

Blijf vooral doorgaan met het spel want vooral het begin is moeilijk en hou de officeele forums in de gaten daar staat ook veel op.
http://213.198.65.85//ubb...?Cat=&Board=FAQPortRoyale

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:45
Waarschuwing: de autosave functie werkt pas als je eerst een keertje zelf gesaved hebt.