Toon posts:

[OC] Thermaltake SubZero4G

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mede Tweakers,

Ik ben eens gaan zoeken naar Thermaltake SubZero4G .
Hierbij kwam ik tot de conclusie dat deze nog niet eens zulke slechte resultaten gaf. Tegen een relatief goedkope prijs (Zag wat staan van $75)

Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/products/SubZero/k7.jpg

Nu heb ik heel internet afgezocht waar je dit ding kunt kopen, maar niks gevonden

Weet iemand waar ik deze zou kunnen krijgen? Hoeft niet perse in Nederland.

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-02 21:32
Ik dacht dat ie nog niet in produktie was genomen :?

[edit]

Ik zie staan: "Patent Pending" wat idem is bij de Volcano 11 (ook nog niet te verkrijgen).

Dit betekend (dacht ik) dat het ontwerp nog helemaal goedgekeurd moet worden door verschillende instanties?

[edit2]

Ff de search gebruikt: Patent Pending houd idd in dat het ontwerp nog moet worden goedgekeurd, octrooi aanvragen etc. Duurt dus nog wel ff!

[ Voor 93% gewijzigd door Vimana op 06-02-2003 00:11 ]

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-02 23:07
Deze link vind je bijvoorbeeld als je via google zoekt naar subzero4g.

is dus nog niet verkrijgbaar.

[ Voor 12% gewijzigd door kwiebus op 06-02-2003 00:13 ]

• dstyle_nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-02 08:38
mmm lijkt me leuk , maar mijn klax zet koelt beter denk ik

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 20:44

DinX

Motormuis

Heb dat ding al eens op de frontpage gezien.
Volgens mij is dat niet meer dan een wat uitgebreidde versie van een temperatuurgestuurde fan (kan je al kopen, zijn ook simpele schema's van).

Voor $75, wat hier waarschijnlijk nog hoger ligt, heb je toch al een stille koeler die beter presteert ook (zalman oa)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

DinX schreef op 06 February 2003 @ 00:19:
Heb dat ding al eens op de frontpage gezien.
Volgens mij is dat niet meer dan een wat uitgebreidde versie van een temperatuurgestuurde fan (kan je al kopen, zijn ook simpele schema's van).

Voor $75, wat hier waarschijnlijk nog hoger ligt, heb je toch al een stille koeler die beter presteert ook (zalman oa)
Ware het niet dat er een peltier onder zat...

[ Voor 83% gewijzigd door Steve op 06-02-2003 07:42 ]

• DinX
  • Laatst online: 15-02 20:44

DinX

Motormuis

Jupiler schreef op 06 februari 2003 @ 07:42:
[...]

Ware het niet dat er een peltier onder zat...
En die krijgen ze gekoeld met luchtkoeling :?

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:23

momania

iPhone 30! Bam!

DinX schreef op 06 February 2003 @ 08:44:
[...]

En die krijgen ze gekoeld met luchtkoeling :?
Jah, want 't is een combinatie van een cold plate en een TEC:
The cooling unit consists of a cold plate, a thermo-electric module, a heat sink, and a CPU fan. The cold plate is directly mounted on the CPU. The thermo-electric module carries the heat from the cold plate to the heat sink. The CPU fan takes away the heat and case fans remove the heat to outside the case.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Ja snap het ook niet een peltier kan je toch niet koelen met een koeler? word toch bloedheet?

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-02 14:44

KneoK

Not in a million lightyears

Een quoteje van mij uit een ander topic over dit ding:
Die SubZero heb ik dus ECHT geen vertrouwen in he... Ten eerste, peltier koeling met lucht ??? Dan heb je zeker een 3Watt peltier ofzo ??? In ieder geval niet toereikend naar mijn idee.

Dan even op de specs gekeken: Ze kunnen sowieso al aangeven wat de temperatuur voor een P4, K7 en zelfs al de K8 (ze hebben bij Thermaltake een aantal waarzeggers in dients...) is.
En wat blijkt nu ??? Deze koeler lost ALLE warmte problemen op, want het maakt niet meer uit wat je koopt !!! Deze cooler zal je Duron/Athlon/Thoroughbred/Barton/Willamette/Northwood/P3/Celeron en ga zo maar door standaard op 40 graden houden met standaardfan, 32 graden met fanduct (oh, pardon, het heet schijnbaar een duct fan) en 26 graden als je je kantoorwerk aan het doen bent (da's wel makkelijk, want dan ben je toch niet thuis dus hoef je je geen zorgen te maken over de temps of dat in je afwezigheid je processor doorbrandt)...
Ik moet zeggen dat mijn mening nog niet echt veranderd is... ;)

• Herr Muller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2023
Vimana schreef op 06 February 2003 @ 00:04:
Ik dacht dat ie nog niet in produktie was genomen :?

[edit]

Ik zie staan: "Patent Pending" wat idem is bij de Volcano 11 (ook nog niet te verkrijgen).

Dit betekend (dacht ik) dat het ontwerp nog helemaal goedgekeurd moet worden door verschillende instanties?

[edit2]

Ff de search gebruikt: Patent Pending houd idd in dat het ontwerp nog moet worden goedgekeurd, octrooi aanvragen etc. Duurt dus nog wel ff!
volgens mij betekent 'patent pending' dat er gewoon patent op zit. het betekent denk ik niet dat het wel ontwikkelt is, maar nog niet verkocht mag worden. Deze 2 producten zouden anders ook niet verkocht mogen worden ( en dat worden ze wel): TTSmart Case Fan 2 en DDR copper heat spreader ;)

• FlotterPower
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-01 00:34

FlotterPower

Boxy Brown

patent pending is gewoon dat er gewacht word op een patent op dat ding

I don't want no cake, I want me some pie!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

volcano 11 werd mid februari beschikbaar had ik gehoord, maar weet niet meer wanneer en waar.

• ericm
  • Laatst online: 26-04-2023
Inmiddels is de SubZero4G te koop in Nederland. Bij www.hardwarelab.nl (Alphen aan den Rijn) kan je 'm kopen voor 189 euro.
Meestal proberen deze jongens de apparatuur zelf uit, ik heb echter nog geen gelegenheid gehad om langs te gaan en naar hun ervaringen te vragen. Als ik meer weet zal ik het wel plaatsen.

Air-cool of toch maar zelfbouw H2O? (Nu nog Air)

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-02 21:32
ericm schreef op 01 May 2003 @ 11:47:
Inmiddels is de SubZero4G te koop in Nederland. Bij www.hardwarelab.nl (Alphen aan den Rijn) kan je 'm kopen voor 189 euro.
Meestal proberen deze jongens de apparatuur zelf uit, ik heb echter nog geen gelegenheid gehad om langs te gaan en naar hun ervaringen te vragen. Als ik meer weet zal ik het wel plaatsen.
Aardig aan de prijs als je voor € 80,- minder een Aquarius setje kan kopen.
Ik vraag me ook af of de SubZero beter presteerd dan WC.
Pagina: 1