SGI O2: resolutie veranderen?

Pagina: 1
Acties:

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:25
Hey,

Ik heb net een SGI O2 machine weten te bemachtigen, en als ik er een monitor aanhang dan krijg ik beeld (weliswaar groen maar da's een sync-on-green-issue :)), maar na de startup console switcht ie naar een andere resolutie (waarschijnlijk hoog, >1280x1024), en ik heb hier geen monitor staan die het aankan. Is er een mogelijkheid om die resolutie aan te passen in de Command Monitor, of op een andere manier?

En om even 2 vliegen met 1 topic te slaan: wat voor monitor kan ik het beste kopen voor deze machine? Ik heb gehoord dat Apple monitoren Sync on green ondersteunen, maar kan ik dus gewoon een willekeurige Apple monitor gebruiken? Een originele SGI is natuurlijk mooi maar waarschijnlijk nergens te krijgen - of zijn hier shops voor?

BVD

[ Voor 30% gewijzigd door Solarsparc op 05-02-2003 23:56 ]

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:29

deadinspace

The what goes where now?

Je kunt op marktplaats kijken, daar hebben ze een sectie voor non-i386 spul, maar het kan zijn dat je lang geduld moet hebben voor je vindt wat je zoekt.
Er zijn btw ook wel PC-monitoren die sync-on-green ondersteunen, maar die zijn wat dunner gezaaid.

Command Monitor is de bootprompt van die bak? Op mijn HP bakje kan ik vanuit de bootprompt de videomode instellen, misschien is dat bij SGI machines ook zo. Probeer eens wat dingen, typ eens "help" ofzo?

• Solarsparc
De commando's zijn wat spartaans, in het lijstje kan ik wel printenv en setenv vinden, maar geen opties die ik kan veranderen met betrekking tot een monitor. Er staat wel een env variabele gfx=alive, maar dat is volgens mij alleen maar aan/uit. Ik ben al een beetje aan het rondkijken maar ik hoop dat iemand een shop ofzo weet, dat is een stuk makkelijker.

• speedfreak_be
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 13:12
Ik weet niet of het helpt, maar deze monitors gebruiken wij op thinclients die ook enkel sync-on-green signaal geven. Maar wij werken niet rechtstreeks op de workstations, maar als het een gewone D-sub connector is, dan werkt de deze zekers. Hij is wel niet goedkoop, maar wel prachtig.

http://www.sonystyle.com/...gysAAADzOjsnxCh6&Dept=cpu

sorry dat de link niet wil meewerken

[ Voor 2% gewijzigd door deadinspace op 06-02-2003 23:52 . Reden: URL aangepast ivm layoutverneuking ]

Speed is nothing without control, but who cares

Verwijderd

Misschien een idee om via een windows pc met Xwindows in te loggen op je SGI-tje en vandaar toolchest op te starten. Misschien kun je dan wel je resolutie aanpassen.
Het is maar een idee, ik heb vroeger wel met SGI gewerkt, dat zou het eerst zijn waar ik zou kijken.
Succes.

Verwijderd

offtopic:
gebruik de [ url] http://bla.nl/ [ / url] maar dan met minder spaties voor url's

Verwijderd

PC Monitoren die met SGI werken zijn iiyama, sony en eizo. De modellen moet ik je schuldig blijven, maar dan heb je een richting waarin je kan zoeken. Zeg maar een beetje de betere merken.

Wordt toch tijd dat ik die indigo 2 eens op ga halen die op mij wacht.......

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-05 21:50
Hmm, mijn 19" LG (910SC) kan ook Sync-on-green aan. Iiyama vision master pro's ondersteunen dit trouwens ook. Ik denk eigenlijk dat de meeste duurdere monitoren wel sync-on-green ondersteunen. :)

Die O2's hebben die een normale vga aansluiting of zit daar zo'n speciale connector op? (niet bekend met sgi, wel met sun en hp :) )

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Verwijderd

SGI machines hebben net als Sun hardware een 13w3 connector. Er zijn verloopkabels te krijgen van 13w3 naar vga.

[edit]
Inderdaad zijn er sommige uitzonderingen die wel gewoon standaard vga hebben.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2003 15:37 ]

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08-2023

gcb

Op m'n O2 hier heb ik gewoon een Sony monitor die ook gebruik voor m'n PC, gewoon via D-SUB verbinding, niks bijzonders... 1280x1024@75 hz... ik weet niet hoe je dat vanuit console kan veranderen... maar in GUI is het vrij makkelijk, al weet ik het niet uit m'n hoofd.

Verwijderd

voor veloopkabel van 13w3 naar D-SUB zie http://www.nowthatsit.nl/

Verwijderd

Waarom doe je moeilijk . Koop gewoon een SGI monitor 2dehands.Er is een klein bedrijfje in m'n stad (england).Monitortje heb je voor £80-150 . Laatst had ik een SGI trinitron 19" voor £135 . Niet Slecht . Hier een oud linkje .http://futuretech.mirror.vuurwerk.net/advert/rtp.html

• Solarsparc
De meeste SGI monitoren zijn 13w3, D-sub's (ja, de O2 heeft een standaard PC aansluiting) zijn zeldzamer. Ik ben al aan het onderhandelen over een monitor, het is verbazend hoeveel mensen die nog hebben staan stof verzamelen :)

Enne, als die lui in de UK gratis naar Nederland shippen dan houd ik me aanbevolen... zo niet, dan moet ik wel "moeilijk doen". Ik zal eens kijken of er standaard een telnetd op draait, dan kan ik er misschien inkomen.

Verwijderd

Solarsparc schreef op 07 February 2003 @ 19:49:
Enne, als die lui in de UK gratis naar Nederland shippen dan houd ik me aanbevolen... zo niet, dan moet ik wel "moeilijk doen". Ik zal eens kijken of er standaard een telnetd op draait, dan kan ik er misschien inkomen.
Dat lijkt niet gratis te kunnen . En het is ook niet goedkoop he. Monitortje 20kg ??.

• Solarsparc
DR_DORE: Tnx BTW voor die site, staat een hoop nuttige info op.
Pagina: 1