Toon posts:

Lost een (wireless) router mijn probleem op?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende configuratie:

Win 2000 server met winroute firewall direct aan chello Kabel internet.
verschillende clients die via een hub naar mijn server connecten.

Ik probeer nu van een client via een VPN programma (van Nortel) connectie te maken met de server van mijn werkgever.

Dit lukt niet en dat ligt aan de configuratie van mijn netwerk (waarschijnlijk aan Winroute). Een collega die zijn pc rechstreeks aan chello heeft hangen kan moeiteloos de connectie opzetten.

Ik heb de hoop opgegeven dat ik het probleem op kan lossen via de instellingen op mijn server.

Nu is mijn vraag, als ik nu een router(switch) koop (bv linksys BEFW11S4). zou dat mijn probleem dan oplossen omdat ik dan met elke computer min of meer rechtstreeks aan het internet hang?

Alvast bedankt.

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Ik werk zelf met een 3Com wireless router en die ondersteunt VPN's. Ik weet dat niet alle routers met VPN's om kunnen gaan.

Living the American Dream

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 10:02

TrailBlazer

Karnemelk FTW

de vraag is hoe werkt die VPN software poorten enzo. Als je dat weet kan je al wat meer zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan met een router toch ook wel poorten mappen?

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Met een Draytek router lukt dit wel, dus waarschijnlijk met alle routers wel. 2 verschillende werkgevers en VPN oplossingen getest :)

Windows ondersteunt geen VPN over VPN. Met een hardware router gaat het wel lukken.

Vraag anders in een winkel of je het mag testen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is inderdaad geen slecht idee.
Ik denk dat mijn huidige probleem echt veroorzaakt wordt doordat er een server tussen zit dus (met mijn beperkte netwerk kennis) zou ik inderdaad zeggen dat een router het probleem oplost (en dan toch maar gelijk draadloos).

Zijn er nog dingen die ik moet checken voor ik tot aanschij over ga?

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Als je nog wat tijd over hebt kan je dit draadje lezen (>600 posts):

[rml][ Routers] Verschillen/voordelen tussen merken + ervaringen[/rml]

Verwijderd

Topicstarter
Pffffffffffffff

• Mc.Boldy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-08 10:54

Mc.Boldy

Chopperfreak without chopper

Hoi, voordat je tot de aanschaf overgaat. Ook ik gebruik VPN om mijn werkgever te benaderen (CiscoVPN) en heb tegenwoordig idd een router staan (wel goed checken of hij VPN ondersteunt!!). Hiervoor gebruikte ik een softwarematige router (Sygate) op een win98SE doos. Ook dit werkte perfect!! Ik zou ipv Winroute eens naar Sygate kijken dus.

Daarnaast is het belangrijk dat je bepaalde ports openzet voor je VPN-verbinding. Dit moet zowel bij een softwarematige oplossing (Sygate) als een hardwarematige (router). Succes 8-)

https://jobs.sap.com/search/?createNewAlert=false&q=&locationsearch=%27s-Hertogenbosch&optionsFacetsDD_department=&optionsFacetsDD_customfield3=&optionsFacetsDD_country=

Verwijderd

Topicstarter
Werkt Sygate ook als firewall dan op een windows2000 server?
Pagina: 1