Toon posts:

pc loop vaak vast->brak geheugen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een amd athlon2000+ systeem, 512mb sdram, matsonic ms8308e sis730s 266 mhz mainboard. Ik heb erg vaak last van een vastloper. Met name tijdens activiteiten die veel geheugen vreten (films kijken,divx).Is mijn ram kapot? Ligt t aan drivers? of in het bios?
Ik heb wel eens dat mijn pc nadat ie vast is gelopen (ctrl,alt,del werkt dan ook niet), aangeeft dat ie een andere processor heeft,maar dat kan ik dan in het bios gemakkelijk weer bijstellen, ook de slots geven dan beide weer 133 mhz aan! Heb mijn geheugen ook al eens verplaatst naar andere slot,helpt ook niet!

Hoe kan ik dit verhelpen? of moet ik een nieuwe ram-geheugen hebben?

alvast bedankt

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

512mb SDRam zeg je.. dus geen DDR.. maakt behoorlijk wat uit qua snelheid.. ook de prijs zou ik het op dit moment voor laten. Verder, vastloper.. 1 specifiek prog, of de BSOD, of meteen echt einde oefening?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je eerst memtest gedraaid voordat je dit topic geopend hebt?

Verwijderd

hoeveel watt is je voeding en van welk werk ?
en wat is je cpu temp ?

Verwijderd

Topicstarter
temp is goed (45graden), voeding is 300w, merk weet ik zo niet,sorry!

Verwijderd

Topicstarter
vastloper niet specifiek op een programmaatje (heb wle het idee soms dat het aan divx films ligt (afspelen in ieder geval). En als ie dan vastloopt echt meteen einde oefening!!! muis vast cntrl,alt,del doet het niet!niks meer!alleen reset-knop is een optie

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-08 11:50
- bios batterij op :? lijkt me stug, maar dunno. (vanwege verandering cpu settings ?)
- memtest erop los gooien.
- mem timings nakijken in bios.
- volt hoogtes ff checken op grote pieken enzo, zoja voeding veranderen.
- hardware lijst nakijken op drivers.. misschien gooit er 1 ergens roet in het eten.

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Verwijderd

Crosspost?:
pc loop vaak vast->brak geheugen?
geheugen brak?pc crasht vaak!

Windows versie? Welke foutmeldingen? Heb je MemTest al gedraait? Biosbatterij is vol/goed? Temperatuur CPU/Videokaart/Case? Vermogen voeding? Is de slaapstand/screensaver uitgeschakeld?

Geheugentesters:
memtest86
simmtester
hcidesign memtest
c't-Ramtest V5.1
ctSPD-Speichertest
goldmemory

tip: de ISO van memtest is bijzonder prettig in gebruik, even CD branden, in bios CD-boot inschakelen en opnieuw opstarten. Mag niet ontbreken bij menig tweaker imo.

Fyi: DivX kijken is niet echt geheugenintensief, een goed 3D spel of diagnostic programma doet veel meer (3dMark, SciSoft Sandra etc).

Loop ook eens Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen na.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2003 00:11 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

mbt tot bios terug zetting (neem aan dat ie naar 100mhz terug springt), check voor de nieuwe update van je bios, dat hielp bij mij iig bij crashes.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1