heej,
DISCLAIMER:
ik heb de search gebruikt en inderdaad topics gevonden met dezelfde fout beschrijving. Echter kon ik met behulp van deze topics mijn probleem niet oplossen
Na een aantal tutorials gedaan te hebben heb ik in samenwerking met een andere tutorial dit simpele inlog script gemaakt.
LOGIN.HTML:
VALIDATE.PHP:
Maar i.p.v validated/NOT validated weer te geven nadat ik op de submit button heb geklikt is alles wat ik zie een blanco veld.
Kan iemand mij vertellen wat voor stomme fout ik dit keer gemaakt heb?
DISCLAIMER:
ik heb de search gebruikt en inderdaad topics gevonden met dezelfde fout beschrijving. Echter kon ik met behulp van deze topics mijn probleem niet oplossen
Na een aantal tutorials gedaan te hebben heb ik in samenwerking met een andere tutorial dit simpele inlog script gemaakt.
LOGIN.HTML:
PHP:
1
2
3
4
5
| <form name="login" method="post" action="validate.php"> username:<input type="text" name="user_name"><br> password:<input type="password" name="password"><br> <input type="submit" value="submit"> </form> |
VALIDATE.PHP:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| <?php session_start (); $db_user = "root" $db_pass = "password" $user_name = $_POST["user_name"]; $password = $_POST["password"]; //connect to the database and select the "dictator" database $connection = mysql_connect("localhost", "$db_user", "$db_pass"); mysql_select_db("dictators"); //set up the query $query = "SELECT * FROM users WHERE user_name='$user_name' AND password='$password'"; //run the query (and get the affected rows) $result = mysql_query($query) $affected rows = mysql_num_rows($result) //if there is only 1 row affected, the user validated. Otherwise he is invalid. if($affected rows == 1) { print "validated"; } else { print "NOT validated"; } ?> |
Maar i.p.v validated/NOT validated weer te geven nadat ik op de submit button heb geklikt is alles wat ik zie een blanco veld.
Kan iemand mij vertellen wat voor stomme fout ik dit keer gemaakt heb?