Toon posts:

2 grote krassen op mijn beeldscherm

Pagina: 1
Acties:
  • 296 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 1 kras in het midden van mijn beeldscherm en 1 aan de zijkant.
Is er soms een creme of mouse ofzo om die krassen dicht te smeren ofzo??

Het iriteert me vreselijk

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
volgens mij heb je een probleem ;)

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

oh uh

Verwijderd

Heb je geen Diamondtron beeldbuis??? :)
Die hebben dat altijd :P

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb een Targa.
Ja dat merk.

Maar is er niks voor??

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 23:59

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 14 november 2000 21:28 schreef jordyb het volgende:
Nee ik heb een Targa.
Ja dat merk.

Maar is er niks voor??[/quote]Vage post:?, heb je nou een platte beeldbuis?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Weet niet of het werkt op eigen risico
maar ben een mijn horloge langs geschaaft was bijna niks meer van te lezen, toen ben ik met auto cleaner er overheen gedaan en er is bijna niks mee van te zien maar weet niet of dit werkt op je monitor?? je zult altijd wel wat blijven zien hoor. maar hoe kom je aan die krassen laten vallen??

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het is een gewoon beeldscherm 17 inch. Zo een groot ding. 2 jaar oud.

Ik ben 16 dus ik woon bij mijn ouders thuis. En mijn ma maakt wel eens mijn kamer schoon. En ze doet dan ook mijn monitor. En daardoor zijn die krassen gekomen. Gewoon door stof dus.

Ik maak mijn monitor altijd schoon met alcohol. Werkt perfect. Maar die krassen blijf je zien.

Verwijderd

Krassen door stof??? vaag wat voor stof heb je dan??

Verwijderd

Hihi das pech hebben, maar ja niks aan te doen. Het leven is hard joh.

Verwijderd

Topicstarter
Dikke lage stof.
heb niet echt tijd om schoon te maken. Daarom doet mijn ma dat ook. Maar dan zal er wel wat korrels in de doekie hebben gezeten.

Word nu wel een beetje vaag verhaal

Verwijderd

Krassen en dan vooral krasjes kun je verwijderen door te polijsten.
Informeer eens bij een glashandel oid of ze je kunnen helpen aan polijstpasta.
Vraag gelijk aan die luitjes hoe dat het beste te gebruiken (uiteraard als een egeltje!!)

Verwijderd

Topicstarter
He daar heb ik wat aan.
U gaat door naar de volgende ronde!!

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Anders kun je ook ff bij halfords o.i.d. kijken, die hebben kleine polijstsetjes voor krassen op b.v. het display van je mobieltje etc..

blijft link dus wel heel voorzichtig doen !

en ikken het probleem, ik kreeg moeders ook niet aan het verstand dat niet te doen, kom je thuis zit je beeld weer onder de strepen van een zeem ofzo (nee hoor ik ben er niet aan geweest) kun je weer een uur tekeer gaan met glassex en een zachte doek.. :P

IP Rocks

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik blijf het ook vreemd vinden.... krassen door stof? of andere dingen? Glas bekras je niet zomaar even.... wil met diamant uitstekend, maar ook dan moet je nog aardig wat kracht uitoefenen. Heeft je moeder er soms op geschaatst?

• Diamon
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

wfvn, Mmmmmmmm, dat wil ik wel eens uittesten, kun jij mij effe een diamantje toesturen :)

Mmmmmmmm, ik heb idd ook bij Halfords een tubetje "Displex" gehaald.
Dit is ideaal, niet leesbare cd's effe inwrijven, en dan weer een nieuwe kopie van branden.
Gebruik het vaak, gezien mijn broertje regelmatig cd's jat van mijn kamer :(

And The Only One

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 14 november 2000 21:44 schreef Mr.WWW het volgende:
Krassen door stof??? vaag wat voor stof heb je dan??[/quote]Zo'n stofzuiger maakt krassen, hoor! :)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 09:26

E-Vix

Nu met sneeuw!

Makkelijk krassen uit glas verwijderen kan je met tandpasta doen. Gewoon een beetje tandpasta op een doekje doen, en flink lang doorpoetsen. In fijte is tandpasta namelijk niets meer dan een polijstmiddeltje met een smaakje er aan. Het beste kan je een witte soort tandpasta nemen (dus niet die groene colgate lemon) omdat juist in dat witte het polijstgedeelte zit.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Een briljant (diamant)in een ring kan ook diepe krassen maken. Vraag je moeder of ze je monitor met rust wil laten of in ieder geval haar ringen af wil doen tijdens het schoon maken van je scherm.

:+

Meh ...

• erickov
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-07 18:44
Je mag wel uitkijken met je scherm Touwens op de nieuwere schermen zit vaak ook een laag CRT op het scherm. Dit is ontzsttend zecht en dus ook kras gevoelig!!! En wordt zelfs afgeraden om je scherm met alcohol of andere schoonmaakmiddelen te gebruiken. Ik doe het altijd met water en mijn scherm wordt gewoon goed schoon. Wel met zachte doek. Ik heb het scherm nu anderhalf jaar en nog geen enkele kras.. Lang leven water :)

Uncomfortable silence can be so loud...

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Gewoon 'display polish' kopen. Ze hebben inderdaad bij Halfords krasverwijderaar en ook bij een aantal telecomwinkels (Lees: mobiele telefoon winkels) hebben ze hetzelfde soort pasta.

... Ik denk alleen wel dat je een eventueel aanwezige anti-reflectielaag naar de kloten helpt wanneer je dit spul gebruikt.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Topicstarter
Zit nu boven mijn scherm:
NIET SCHOONMAKEN MAM, DIT DOE IK ZELF!!
Graag wel de rest doen.

Verwijderd

Mij moeke heeft een keertje mijn beeldscherm schoongemaakt MET JIF !!!!!!
DUs nu grote kras van 10 cm horizontaal.
Tja is niets aan te doen alles geprobeerd maar ja je ergerd je eraan ik kan hem nu goedkoop weer kwijt ( met mazzel ).
Tip : niet aan gaan zitten het is zijnloos als je hard gaat poetsen gaat je coating naar de kloten en dan krijg je stipjes !!!

En vraag aan sinterklaas voor een nieuwe diamondtron 21 inch ofzoiets.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm die van mijn is zo een 20 cm en zit precies in het midden vertikaal op mijn beeldscherm. Dus als je met je hoofd beweegt en je kijkt naar die kras. Zie je de regenboog heen en weer gaan. Maar dan in het heeeeeeeeeeeeel klein. Allemaal kleurtjes

• Diamon
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Mijn Pyama is nu nog kras vrij.
Wie met zijn vette vingers aan de buis komt, dan ......................... :)

Mmmmmmmm, wat ik wel merk met Displex, na het opwrijven van beschadigde cd'tjes zitten er meer krasjes op.
De cd is daarna wel leesbaar, en maak er dan snel een nieuwe back-up van :)

And The Only One

Verwijderd

Ik heb hier een spuitbus schoonmaak zooi staan voor als er weer es zo'n flip met z'n vette kladden aan mijn mooie 19" pyama met plat beeld durft te komen *D

"Kijk, zie je dat daar (wijs,wijs), daar moet je op drukken..." NEEEE, niet aankomen! Zucht, het is al te laat :( en dan direct ff mijn mooie pyama schoonmaken ;)

Verwijderd

Hehehe "spiritus" Is m`n standard Pc uitrusting. heb trouwens twee significante krasjes en nog wat onduidelijke zooi. Sja 19 Inch naar Lan is hels karwei en niet al te gezond voor rug en Moni. Maar het valt mee. Beschouw het maar als "je eige monitor" Met z`n eige characteristieke Lan scratches....

• Cr3ator
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cr3ator

1 bar is geen bar

Héé A. M.!!

Helemaal mee eens... Als m'n moeder aan m'n nieuwe Iiyama Diamondtron zit doe ik 'r wat! Dit kost je een kapitaal.. Ik zie haar instaat m'n horizontale spandraadjes in de buis weg te poetsen... :'(

Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Vraag eens rond. Misschien klein beetje polijsten ?

• Den the Man
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

Als je je beeldscherm idd schoon maakt met dat polijstpasta dan zal ie glimmen als een bikkel. Dat zal lekker zijn als bijv. de zon er in staat.

Je kunt hem dan eventueel als spiegel gebruiken :+

Veel plezier met je (gepolijste) monitor!

Pak je rust!

• aatos
  • Laatst online: 00:39
Op woensdag 15 november 2000 18:09 schreef erickov het volgende:
Je mag wel uitkijken met je scherm Touwens op de nieuwere schermen zit vaak ook een laag CRT op het scherm. Dit is ontzsttend zecht en dus ook kras gevoelig!!! En wordt zelfs afgeraden om je scherm met alcohol of andere schoonmaakmiddelen te gebruiken. Ik doe het altijd met water en mijn scherm wordt gewoon goed schoon. Wel met zachte doek. Ik heb het scherm nu anderhalf jaar en nog geen enkele kras.. Lang leven water :)
een laag CRT??????????

=cathode ray tube

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:10

Flexx

This side up

Ga naar carglass dan krijg je een gratis achterruit. :)

Verwijderd

Op dinsdag 14 november 2000 21:46 schreef Bendertino het volgende:
Hihi das pech hebben, maar ja niks aan te doen. Het leven is hard joh.
Door Gebrande proccesor is harder ... (als het een AMD is) INTELS MOGEN FICKEN ! ...

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 03:04
Maak NOOIT je beeldscherm schoon met alcohol of ammonia houdende middelen, is echt heel slecht, niet dat die krassen daardoor veroorzaakt zijn, maar toch...

Mijn fotografie en videografie

Verwijderd

Ik heb dus een dergelijk soort probleem maar de kras zit bij mij niet in het glas maar in die speciale anti-reflectie coating,

Heeft iemand een idee hoe ik die kras weg kan krijgen , of anders de coating?

ik heb al te horen gekregen dat he mogelijk is met een bepaald zuur , dan lost die hele coating gewoon op.

• lama
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 13:13
schoonmaken met alcohol hoeft niet slecht te zjn, ligt eraan wat er nog meer doorheen zit, alcohol puur is niet goed, vreet je coating weg, maar een mengsel van alcohol en isopropyl(opgelost gas.) werkt perfect, tip: alcohol en isopropyl zitten in axe en adidas deodorant :p , je coating blijft heel omdagt het opgelsote ad weer bind en zih een laagje vormt tussen het beeld en de alcohol, maar de alcohol neemt wel het vuil mee...

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
hmm.. topic is 1 1/2 jaar oud en de starter komt al maanden niet meer op GOT.. beetje nutteloze kick dus :)

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:46
Dit wordt een zinloze post, maar ik vind het zo prachtig dat mensen op een 2! jaar oude topic reageren. *D Ik snap nooit hoe dat kan gebeuren, is de search gebruikt ofzo en gewoon @ random een post gedaan? Echt geniaal! 8-)

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Verwijderd

Ben toch benieuwd of die tandpasta werkt?? :? :?

• Mercarra
  • Laatst online: 10:46
Dat met die tandpasta... daar geloof ik niets van. Je hebt ook al mensen die het gebruiken tegen jeugdpuistjes en brandwonden. Het is voor velen een wondermiddel.

Even de search gebruikt... er zijn dus echt 3 topics waar het wordt aangeraden tandpasta te gebruiken tegen puistjes... Maar ook topics waar inderdaad krassen worden verholpen. Ik zal het op mijn mobieltje proberen en het reslutaat nog melden!

<edit> Nou, mijn siemens c35 is er niet beter op geworden, het hielp niets... mijn scherm daar blijf ik vanaf. </edit>

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
Ik maak mijn monitor altijd schoon met alcohol. Werkt perfect. Maar die krassen blijf je zien.

[/quote]
ik zou hier maar mee oppassen daar kan de coating van je monitor niet zo goed tegen

i gebruik altijd een vochtig stukkie keukenrol
(puur H2O)

en dan na wrijven met een stukkie droog keukenrol

ik krijg hier de vieste vingervlekken er me vanaf
en wil je toch een sopje gebruik dan shampoo das nogal mild voor je huid du ook voor je coating :)

http://raptr.com/Doppert/about

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:50
Ze mogen gerust met hun onderkant van de vingers aan de monitor komen :), maar als ze met hun nagels of andere SCHERPE voorwerpen aan me pyama komen. Kunnnen ze voortaan weer achter een 15" noname geval >:)...

Verwijderd

er is inieder geval geen creme voor
ik heb wel eens gehoord dat tandpasta werkt tegen krassen op cd's
maar ik ben bang dat je scherm zo blijft, wat je er ook op smeert

• WhiteDog
  • Laatst online: 10:02

WhiteDog

met zwarte hond

Door JordyB - dinsdag 14 november 2000 19:57

Help, een Spook-topic! :9

Verwijderd

Op vrijdag 26 april 2002 16:05 schreef dawsie het volgende:
Door JordyB - dinsdag 14 november 2000 19:57

Help, een Spook-topic! :9
handig dat dit topic weer omhoog geschopt is, weer wat info opgegeten :9

Verwijderd

Zal ik het dan nog eens omhoog schoppen?
IK heb toevallig ook een Eizo 17 inch CRT verkloot door er met vochtig WC papier over te wrijven (waarschijnlijk een zandkorrel ofzo). Ik zou toch ook wel willen weten hoe ik die krassen weg krijg, de monitor is namelijk van mijn vader. Ik heb niet veel zin om hem voor mijn eigen 19 inch iiyama 454 om te ruilen :(

Verwijderd

tja ik heb ook twee van die horizontale strepen die ontstaan zijn doordat ik niet goed omgegaan ben met handdoek en water volgens mij.... erg vreemd maar ik krijg het er niet af. Ach ja, het is een beetje het kenmerk van mijn mooie nec 17" he. Mijn moeder heeft ondertussen wel geleerd om er van af te blijven maar ik vind het toch schattig om soms nog van die verse strepen langs de randen van het beeld te zien... moeders! ze kunnen het neit laten he :z .

Verwijderd

(Komaan, der kunnen der nog wat meer bij!)
Das zeker balen ja, maar ik heb juist de monitor van me Pa gesloopt!
Das nog meer balen! :(

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
polijst spul halen bij halfords ofzo is het beste wat je kan proberen

Tweakers Discord

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op vrijdag 26 juli 2002 21:41 schreef tweakduke het volgende:
polijst spul halen bij halfords ofzo is het beste wat je kan proberen
laat je niet dat mobiele telefoon spul aanlullen!

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Pagina: 1