Toon posts:

Monitor of videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen ik heb even een vraag aan jullie.

Het beeld op mijn monitor lijkt de laatste niet meer wat het geweest is.
Als ik bijvoorbeeld een groot wit vlak op mijn scherm heb, bijvoorbeeld bij een word document, is het wit niet egaal wit maar een beetje vlekkerig. Ook lijkt het als ik onder een bepaalde hoek op mijn monitor kijk alsof er een verticale streep over mijn beeld loopt. Ook de kleuren zijn niet echt mooi helder meer. En heel af en toe knipt het beeld even en dan loopt er heel even een zwarte lijn door het midden van mijn beeld en het beeld krimpt iets in elkaar.

Maar ligt dit nu aan mijn monitor of aan mijn videokaart?

Ben iig van plan om binnenkort een LCD scherm te kopen dus ik hoop dat t mijn monitor is anders kan ik ook nog een andere videokaart erbij kopen.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Heb je toevallig een OSD op je monitor (on screen display). Door die op het scherm te toveren met je PC uit ben je er in ieder geval zeker van dat het niet door je videokaart komt.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel een OSD op mijn monitor maar ik snap niet helemaal wat je bedoelt. :?

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Beeld van je OSD komt niet van je kaart, als dat beeld ook verrot is dan zit het zeker in je monitor. OSD aan en kijken of je beeld nog altijd rot is.

de betaler vervuilt

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

je roept je OSD op, en kijkt er goed naar. Je OSD komt namelijk van binnen in de monitor, dus als het aan de beeldbuis ligt, dan zie je het effect ook in het OSD.
Als het in het gedeelte van de monitor zit waar je signaal binnenkomt, of in je videokaart, dan zie je een mooi egaal OSD.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Topicstarter
Okee nu snap ik wat jullie bedoelen.

Ff gekeken en mijn OSD ziet er even verrot uit ook de streep waar ik het over had loopt door in mijn OSD, ligt dus aan de monitor als ik het goed begrijp.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Yup, dan zit het dus zeker in je monitor.

de betaler vervuilt

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

idd

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Loran
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-07 16:38
misschien nog ff degouss proberen, dan demagnetiseer je 'm

Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Loran schreef op 05 februari 2003 @ 22:34:
misschien nog ff degouss proberen, dan demagnetiseer je 'm
Als het goed is doet een moderne monitor (en aangezien hij OSD heeft neem ik aan dat het niet een ding van >10 jaar oud is) dat gewoon bij aan- en uitzetten. Dat zul dus erg weinig nut hebben.

de betaler vervuilt

• Loran
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-07 16:38
GA!S schreef op 05 februari 2003 @ 22:38:
Als het goed is doet een moderne monitor (en aangezien hij OSD heeft neem ik aan dat het niet een ding van >10 jaar oud is) dat gewoon bij aan- en uitzetten. Dat zul dus erg weinig nut hebben.
kan allemaal, maar misschien helpt t wel, want niet alle monitoren doen dit (zoals je zelf al zegt).
;)

Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-07 15:17

Ray

UUhh let wel dat OSD soms doorzichtig is. Probeer anders ff zonder je vga kabel erin het OSD menu te krijgen. dan weet je het pas echt zeker

Verwijderd

Topicstarter
Nou mijn monitor is een jaar of 2 oud en ik heb al verschillende keren "Degaus" gedaan maar dat helpt niets. Dus het zal toch wel aan mijn monitor liggen. Ook is er een stukje uit de beeldbuis (ongelukje). Maar nog een maandje of anderhalf en dan heb ik waarschijnlijk een mooie LCD voor mijn neus staan, problemen opgelost. :)
Alleen jammer dat de monitor al na zo'n korte tijd al slecht beeld gaat geven. Het is een CTX PR 711F btw.

Zou het trouwens toevallig kunnen komen doordat mijn monitor helemaal tegen de muur aangedrukt staat, waardoor ook de kabel die achteruit mijn monitor een beetje geplet wordt???

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2003 22:51 ]

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Bij mijn weten zit er 3 jaar garantie op de PR serie van CTX. Stuur ze eens een mailtje zou ik zeggen.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Misschien moet je hem eens afstoffen.
Pagina: 1