Radeon 9000 Pro 182MB probleem(!)

Pagina: 1
Acties:

• JaFFoG
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-10-2025
Ik heb dus bovenstaande videokaart (alleen dan 128, sorry, typefout!!!) :*) . ik had hiervoor een GeForce 1, met TV-out en daar haad ik dus een kabeltje van getrokken naar mijn videokaart naar mijn tv, alles perfect, TV Tools, geen probleem. Mooi beeld, alles toppie.

Nu heb ik dus een nieuwe, en ik krijg nu alleen nog maar zwart/wit beeld (ik kan TV Tools niet meer gebruiken, omdat die alleen voor GeForce-kaarten werkt). Je snapt mijn probleem.
Ik heb alle kleurenpaletten al geprobeerd en die helpen ook niet, alles zwart/wit. :'(

HELLUP!!! :? Wat moet ik doen :? :? Heeft iemand een oplossing of kent iemand het probleem??

Ik hoop t van harte! :)

[ Voor 4% gewijzigd door JaFFoG op 05-02-2003 21:44 ]

Bla

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heb je wel de oude drivers eerst verwijderd voordat je de nieuwe kaart erin hebt gedaan :?

kan wel een het probleem zijn :), probeer dan ff een reinstall van je OS :)

suc6

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Staat het wel op PAL B/G?
Misschien staat-ie op NTSC ingesteld?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• JaFFoG
AMD_er schreef op 05 February 2003 @ 21:45:
Heb je wel de oude drivers eerst verwijderd voordat je de nieuwe kaart erin hebt gedaan :?

kan wel een het probleem zijn :), probeer dan ff een reinstall van je OS :)

suc6
Uiteraard oude drivers verwijderd :P Zelfs de oude drivers van de RADEON voordat ik de nieuwe heb geïnstalled.

Bla

• JaFFoG
anandus schreef op 05 February 2003 @ 21:47:
Staat het wel op PAL B/G?
Misschien staat-ie op NTSC ingesteld?
Yep, staat op PAL B, maar heb ze allemaal al geprobeerd, dus dat is het ook niet. Het rare is dus dat ie het met de GeForce1 wel deed, met TV Tools welteverstaan. :?

Bla

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Wat voor kabeltje gebruik je? S-Video?

• JaFFoG
insan1ty schreef op 05 February 2003 @ 22:52:
Wat voor kabeltje gebruik je? S-Video?
Jah, S-Video jah...

Bla

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
en je had waarschijnlijk je oude kaartje via een svideo naar tulp adaptor.
Die naar een scartblokje met de tulp ingang..

Nu meteen van svideo naar de s-video in op het scartblokje.

Als dat zo is dan kan ik je probleem niet oplossen. Hier heb ik ook uren en uren mee geworsteld.

• JaFFoG
Triple-D schreef op 06 February 2003 @ 00:29:
en je had waarschijnlijk je oude kaartje via een svideo naar tulp adaptor.
Die naar een scartblokje met de tulp ingang..

Nu meteen van svideo naar de s-video in op het scartblokje.

Als dat zo is dan kan ik je probleem niet oplossen. Hier heb ik ook uren en uren mee geworsteld.
Nee, ik heb een kabel van S-Viodeo (tv-out), en geluid (apart dus) direct naar scart. :?

Iemand??

Bla

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Je hebt de ingang van je tv uiteraard op s-video staan?
(Verder ben ik niet bekend met Ati kaartjes dus qua settings kan ik je niet helpen)

Verwijderd

Dit is toch echt een veel vaker voorkomend probleem, dat je met zoeken ook wel had kunnen vinden.

Maar goed.

Probleem is dat, hoewel je 't zaakje aansluit via s-video, er toch een composiet-signaal over de s-video gaat. Dan krijg je idd een zwart-wit beeld (= Alleen luminance-signaal)

Ik weet niet of je daar toevallig nog een S-video->composiet convertertje hebt liggen, zo ja, sluit 'm dan eens via dat convertertje aan. 10 tegen 1 dat je dan wél kleur krijgt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2003 09:47 . Reden: typo ]

Verwijderd

Ik heb ook het zelfde prob, maar bij mij vind ie niet eens meer mijn TV ;(
Mijn pa heet ook een 9000 en die heeft geen probs met de zelfde TV als mij.
het enigste verschil dat hij heeft met mij zijn de standaart (megeleverde) drivers tegen de 3.0a.
Da zwart/wit prob ligt aan de scart, wij hebben gemerkt dat een scart of niet werkt of zwart/wit beeld geeft.
Dus op mijn TV zwart/wit (met scart), op mijn pas TV alles perfect (met intergrated svideo), dus het ligt aan de scart.

Ik baal ook van dit probleem, maar ik heb er nog steeds geen oplossing voor kunnen vinden.

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 23:45

bille

Don't call me Buff

ziet eruit als een: "je moet gewoon ff met de tabbladen en settings klooien" geval. Een maat van mij heeft een Radeon 8500 en die geeft soms ook zwart/wit beeld. Meestal gaat het weg door: naar settings van beeldscherm te gaan. Naar 'ati monitor' tab te gaan. ff de TV uitzetten, apply, monitor weer aan...

in ieder geval is het bij hem op te lossen door een beetje te knoeien op dat tabblad, er lijkt geen logica in te zitten.. of in ieder geval: die is ver te zoeken.

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

• JaFFoG
bille schreef op 06 februari 2003 @ 10:02:
ziet eruit als een: "je moet gewoon ff met de tabbladen en settings klooien" geval. Een maat van mij heeft een Radeon 8500 en die geeft soms ook zwart/wit beeld. Meestal gaat het weg door: naar settings van beeldscherm te gaan. Naar 'ati monitor' tab te gaan. ff de TV uitzetten, apply, monitor weer aan...

in ieder geval is het bij hem op te lossen door een beetje te knoeien op dat tabblad, er lijkt geen logica in te zitten.. of in ieder geval: die is ver te zoeken.
Nouja, wat dat klooien betreft: dat heb ik allang geprobeerd (lijkt me het eerste wat je doet, is het niet?) :?
Verwijderd schreef op 06 February 2003 @ 09:45:
Dit is toch echt een veel vaker voorkomend probleem, dat je met zoeken ook wel had kunnen vinden.

Maar goed.

Probleem is dat, hoewel je 't zaakje aansluit via s-video, er toch een composiet-signaal over de s-video gaat. Dan krijg je idd een zwart-wit beeld (= Alleen luminance-signaal)

Ik weet niet of je daar toevallig nog een S-video->composiet convertertje hebt liggen, zo ja, sluit 'm dan eens via dat convertertje aan. 10 tegen 1 dat je dan wél kleur krijgt.
Die s-video>composiet converter lijkt mijn enige hoop.

Misschien dat tulip ook kan (geluid doet er niet toe, dat heb ik apart naar mijn versterker lopen) :?

Bla

Verwijderd

JaFFoG schreef op 06 February 2003 @ 11:04:
....
Die s-video>composiet converter lijkt mijn enige hoop.

Misschien dat tulip ook kan (geluid doet er niet toe, dat heb ik apart naar mijn versterker lopen) :?
Als je met 'tulip' bedoelt dat je zo'n s-video plug -> tulp stekker verloopstukje hebt, dan heb je precies diegene die ik bedoel. :) (Composiet sluit je eigenlijk altijd met tulpstekkers aan - uitzonderingen daargelaten)

Trouwens, ik weet niet of ik je nou verkeerd begrijp met je 'geluid', maar de s-video aansluiting is alleen voor beeld, niet voor geluid. Die zou je dus überhaupt apart aan moeten sluiten. :)

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-08 16:40

Simkin

Bzzzzz

Ik heb zojuist een Radeon 9800 pro aangeschaft en heb nu hetzelfde probleem, zwart-wit beeld op de tv.
Voorheen gebruikte ik een geforce3 met de zelfde svhs-scart aansluiting als nu, alleen toen had ik gewoon kleur.
Format is PAL/B.
Video laat ie gewoon zien, alleen z/w.
Erg raar.

Ik heb geen compesite kabel van 10 meter dus ik hoop dat er nog een oplossing wordt gevonden voor dat compesite signaal dat foutief wordt verstuurd.
Pagina: 1