[Versterker] Geluid aan links luider dan rechts

Pagina: 1
Acties:
  • 200 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• manta
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-11-2023
Ik heb al een tijdje het gevoel dat er uit de linkerbox veel minder geluid komt dan de rechter.
Als je wat speelt met de balance kun je dat ook wel wat horen, vooral de bass in de linkerspeaker is ver te zoeken.

Aan de speakers ligt het niet, want die heb ik ook al ff omgewisseld, het linkerkanaal van de versterker lijkt wel minder te functioneren als de rechter :?

Maar goed na een tijdje ben ik dus op zoek gegaan naar iemand die een mengpaneel met vu meters voor me had om het verschil ook te kunnen zien.
Die was snel gevonden.
Alles aangesloten, en ja hoor, de rechtermeter slaat veel verder uit dan de linker.

Nu is mijn vraag dus, waar kan dit aan liggen?
Is dit gewoon een gare output op de versterker?
De versterker is overigens een pioneer van 1.5jaar oud.

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Balans :? 8)7

of denk ik nou weer te simpel :?

• manta
ja te simpel ;)

Dit gaat dus niet over pc-speakers, maar een gewone audioset

[ Voor 69% gewijzigd door manta op 05-02-2003 21:52 ]

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:31

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Nou ja daar zit ook Balans op lijkt me toch :P
Maar wat is de input dan? van je pc :? Die zou ook verkeerd kunnen staan. Of CD Speler, kabeltje niet goed?
Als dit het niet is dan zal er wel iets meer mis zijn

[ Voor 2% gewijzigd door tweakduke op 05-02-2003 21:58 . Reden: FF wat minder smilies.. ]

Tweakers Discord

Verwijderd

Ligt aan de potmeter; die is defect. Heb dat ook eens gehad. ga naar een audiozaak en kijk of ze van het betreffende merk en type een potmeter kunnen bestellen. Als die er niet meer zijn ,moet je er een met de exact de zelfe specs nemen. En dat is niet makkelijk. Ga er in het laatste geval van uit dat het niet ideaal is.
succes

• manta
mja input is o.a pc en cd-spelers, maakt niet uit wat ik afspeel, is elke keer hetzelfde.
Maar goed zo technisch ben ik niet @ audio gebied, ik breng em wel ff naar de audio speciaalzaak hier, die weten vast wel wat ze er mee moeten..
Pagina: 1