Toon posts:

Probleem Win ME naar Win XP Pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met het herkennen van een pc. De Win Xp machine ziet de Win Me machine wel, maar omgekeerd niet. Als ik ping van de win Me machine naar de Win XP machine ziet hij het wel.
De gegevens zijn:
Win XP:
IP: 10.0.0.150
DNS: 10.0.0.150
195.121.1.66
195.121.1.34
Subnet mask: 255.255.255.0
Gateway: 10.0.0.138

Win ME:
IP: 10.0.0.151
Subnet: 255.255.255.0
Gateway : 10.0.0.138
DNS Host: 10.0.0.138
DNS Server: 195.121.1.66
195.121.134

Hopelijk weet iemand hier raad mee.

Bij voorbaat dank :?

Verwijderd

gateway hoef je niet perse in te stellen vlg mij, hoe is de setup van je netwerk ???
zet eens en dhcp server op en hoe staat de naam van je werkgroep en/of domein ????
iets meer info graag
en heb je faq al doorgelezen want dit is al wel honderd keer langsgekomen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee pc's staan die via een switch verbonden zijn met een getweakte modem van Alcatel. Ik heb ze allebei de werkgroepnaam MSHOME gegeven. De DHCP server draait op alletwee de pc's. Het domein heb ik niet ingesteldt. Het heeft eens gedraaid, alleen alletwee de pc's zijn ooit een keer gecrashed en krijg ze nu niet meer aan de praat ( het netwerk dan ). Ze kunnen allebei zonder problemen op internet, dat is het probleem niet. Ik zal inderdaad de faq doornemen, maar dit is de eertse keer dat ik hier ben. Dus ik wist niet dat dat beschreven was. In ieder geval bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de faq bekeken en uitgevoerd. Er wordt daar gesproken over het IPX/SPX protocol. Ik heb dat geinstalleerd op beide pc's, maar het probleem bleef zich voordoen.