All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Verwijderd
Eindelijk GStreamer in Gnome. Eindelijk echte erkenning!
/me tot zichzelf *
Mjah, ik draai de beta (via Red Carpet) al een tijdje, werkt gewoon zeer goed. De video (thumbnail) feature van nautilus krijg ik niet aan de praat, mar dat schijnt dan weer aan mijn libpng te liggen... Anyway, ik kan niert wachten totdat Gnome-2.2 in RedCarpet zit of RedHat-8.1 uit is!
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
ik vind het behoorlijk bloated geworden..
ik draai met debian/unstable, en daar zat laatst gnome-terminal 2.2 dus ook tussen ..
gewoon 20 tot 40 mb in je geheugen voor een freak'n terminal

en welke malloot had eigenlijk ooit bedacht dat er maar 1 proces moet draaien voor alle gnome-terminals van een user

en gnome-terminal 2.2 is nog es veeeel trager geworden met transparent background.. dus ik heb weer fijn 2.1 voor gnome-terminal draaien ...
voor de rest boeit dat hele gnome desktop gebeuren niet zo voor mij ... start menu achtige dingen vind ik niet handig, en icons op je desktop zijn al helemaal nutteloos omdat er windows overheen staan, veel te veel moeite al dat geklik .. (ik draai niet voor niets geen windows).
ik ben dus ook fijn bezig om E17 goed aan de praat te krijgen...
The problem is in the part of your brain that handles intelligence.
Er zijn voor de rest ook nog wat dingen die ik niet echt snap:
- hoe theme ik nu nautilus? (andere icons enzo ...?)
- Hoe kan ik de muis zo instellen dat ik met alt+muisknoppen vensters kan schuiven en resizen? Of kan metacity dat gewoon niet?
- waarom duurt het zo lang om metacity op te starten? Hij doet er echt bijna een minuut over, terwijl fluxbox er binnen 3 seconden is
- het plaatsen van sommige dialogen in Xinerama mode gaat niet lekker, komen midden 'tussen' de schermen terecht
... more 2 come.
Voor de rest zit ik nog met wat niet installeerbare packages, maar dat is denk ik aan de gcc transition te wijten en niet direct aan gnome. gstreamer in zn geheel is niet bruikbaar, de allermeeste plugins zijn op dit moment niet te installeren.
[ Voor 7% gewijzigd door sebas op 05-02-2003 22:42 ]
Everyone complains of his memory, no one of his judgement.
Hoop dat Kov binnenkort DEBs uitbrengt en binnenkort ook iemand die APT4RPM repositories opzet, kan dit ding er op school ook op, Gnome wordt steeds meer n00b vriendelijk
- gnome-menu->toepassingen->bureaubladvoorkeuren->Desktop themesebas schreef op 05 februari 2003 @ 22:41:
- hoe theme ik nu nautilus? (andere icons enzo ...?)
- Hoe kan ik de muis zo instellen dat ik met alt+muisknoppen vensters kan schuiven en resizen? Of kan metacity dat gewoon niet?
Dan het thema wijzigen, en dara kan je ook het nautilus thema kiezen. Ik zou alleen niet weten waar je nieuwe thema's kunt krijgen. art.gnome.org?
- Dat doet Metacity bij mij al, ik kan alleen ook niet vinden waar ik dat kan instellen. Maar hij KAN het dus wel
En ik heb ook XFree 4.2.99, met extreem-coole doorzichtige muiscursor (zie apt-get.org voor Debian-bronnen).
Daar zit ook de RandR extentie in, en volgens de logs wordt die ook gestart. Die extentie zou het on-the-fly resizen van je scherm mogelijk moeten maken, maar weet iemand hoe je dat doet?
[update: de oplossing was makkelijker dan ik dacht: het tooltje 'xrandr' wordt gewoon meegeleverd!

[ Voor 15% gewijzigd door ajvdvegt op 05-02-2003 23:36 ]
I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum
ah. dat scheelt al, helaas ziet het er nog wat magertjes uit met themes die ook _alle_ icons ondersteunen (Ik werk nu met bluecurve / lighthouseblue, maar dat is verre van compleet), en de standaardicons vind ik simpelweg lelijk.ajvdvegt schreef op 05 February 2003 @ 23:26:
[...]
- gnome-menu->toepassingen->bureaubladvoorkeuren->Desktop theme
Dan het thema wijzigen, en dara kan je ook het nautilus thema kiezen. Ik zou alleen niet weten waar je nieuwe thema's kunt krijgen. art.gnome.org?
Dat zou ik dus erg graag ook willen ...- Dat doet Metacity bij mij al, ik kan alleen ook niet vinden waar ik dat kan instellen. Maar hij KAN het dus wel
Over het algemeen werkt metacity hier ook stukken sloppier dan andere windowmanagers, maar is helaas de enige die echt goed in gnome is geintegreerd, d.w.z. themes meeneemt, desktop icons, workspaces ziet ...
Ik vind het trouwens al wel redelijk werken, ik draai het al sinds het in sid zit, maar dat het 'af' is kan ik niet zeggen, trouwens ook niet dat het bugfree is, maar nogmaals, een heleboel gezeur met broken packages zal dus wel door die gcc transition komen. Kde 3.1 wil atm niet eens op sid installeren ...
gnome 2.2rc2 (met de nieuwste vte)> nog geen 10 mbik draai met debian/unstable, en daar zat laatst gnome-terminal 2.2 dus ook tussen ..
gewoon 20 tot 40 mb in je geheugen voor een freak'n terminal
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Hmm, tot mijn spijt werkt het bij mij niet zo (ik had eerst geen andere thema's om het te testen). Hoe het wel werkt is via de gconf-editor (desktop/gnome/interface/icon_theme wijzigen in een mapnaam van /usr/share/icons. Standaard staat er 'gnome'.), maar hopenlijk gaan ze daar snel aan werken.sebas schreef op 05 February 2003 @ 23:53:
[...]
ah. dat scheelt al, helaas ziet het er nog wat magertjes uit met themes die ook _alle_ icons ondersteunen (Ik werk nu met bluecurve / lighthouseblue, maar dat is verre van compleet), en de standaardicons vind ik simpelweg lelijk.
Dat 'sloppie' gebeuren is inderdaad een probleem van Metacity. Ze gaan er wat aan doen door de X-extentie Xsync te gebruiken, maar in Debian zit de extentie geloof ik nog weer niet....[...]
Dat zou ik dus erg graag ook willen ...
Over het algemeen werkt metacity hier ook stukken sloppier dan andere windowmanagers, maar is helaas de enige die echt goed in gnome is geintegreerd, d.w.z. themes meeneemt, desktop icons, workspaces ziet ...
[...]
I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum
Naja, gezien de ontwikkelingen de laatste tijd van sid gaat het er snel zonder al teveel te testen gewoon in (Ik vermoed dat dat een beetje sarkasme is, voortgekomen uit een paar maanden sid redelijk vaak te updaten en te zien dat er voor elke fix wel een nieuwe bug bijkomt.)ajvdvegt schreef op 06 February 2003 @ 00:53:
[...]
Dat 'sloppie' gebeuren is inderdaad een probleem van Metacity. Ze gaan er wat aan doen door de X-extentie Xsync te gebruiken, maar in Debian zit de extentie geloof ik nog weer niet....
Ik heb ook even gekeken trouwens, en ook hier vreet gnome-terminal nog geen 10mb ram.
yup. Aangezien dit alles net nieuw is kan het even duren voor er eceht leuke dingen bij staan, maar dat komt er allemaal aanajvdvegt schreef op 05 February 2003 @ 23:26:
[...]
- gnome-menu->toepassingen->bureaubladvoorkeuren->Desktop theme
Hier doet ie het ook- Dat doet Metacity bij mij al, ik kan alleen ook niet vinden waar ik dat kan instellen. Maar hij KAN het dus wel
Als ik het me goed herinner was de toets veranderd. Ik weet niet naar welke alleen.
Het kan afaik ook wel veranderd worden, desnoods met gconf
over de themes:
je bent waarschijnlijk de gnome-themes package vergeten. daar zitten alle icons en themes enzo in.
[ Voor 9% gewijzigd door CyBeR op 06-02-2003 02:50 ]
Bij Mandrake Cooker kan je dat aanpassen bij GNOME->Configuration->Windows. Ut config scherm wat dan start heet Window Preferences. Je kan kiezen tussen Control, Alt en Super.CyBeR schreef op 06 februari 2003 @ 02:47:
Hier doet ie het ook
Als ik het me goed herinner was de toets veranderd. Ik weet niet naar welke alleen.
Het kan afaik ook wel veranderd worden, desnoods met gconf
metacity: moven met alt+rechtermuisknop werkt wel, alleen dan resizen niet, dus het is altijd maar mikken totdat je net op die paar pixels zit in een venster waar je het kunt resizen, de hoeken en randen dus.
Ah, ik ben dus toch niet gekbkor schreef op 06 februari 2003 @ 03:08:
[...]
Bij Mandrake Cooker kan je dat aanpassen bij GNOME->Configuration->Windows. Ut config scherm wat dan start heet Window Preferences. Je kan kiezen tussen Control, Alt en Super.
Die is hier namelijk verdwenen. Denk dat apt em ingepikt heeft.
Vreemd! Mijn Gnome-Terminal gebruik "maar" 8,8 MByte geheugen i.p.v de 40 MByte die jullie beschrijven...
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
In Debian SID zit a.t.m. nog gnome 2.2 rc1.blouweKip schreef op 06 February 2003 @ 00:50:
[...]
gnome 2.2rc2 (met de nieuwste vte)> nog geen 10 mb
Ik draai die versie, en moet zeggen dat het voor mijn gevoel lekker loopt dan gnome 2.0 (die al niet verkeerd was
Nu nog Galeon en Evolution omzetten naar GTk2 (+) en ik ben helemaal tevreden
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Verwijderd
Like,sebas schreef op 05 February 2003 @ 22:41:
gstreamer in zn geheel is niet bruikbaar, de allermeeste plugins zijn op dit moment niet te installeren.
Verwijderd
Ik neem aan dat jullie met 'sloppie' bedoelen dat het er een beetje vreemd uitziet wanneer je vensters resized?ajvdvegt schreef op 06 februari 2003 @ 00:53:
Dat 'sloppie' gebeuren is inderdaad een probleem van Metacity. Ze gaan er wat aan doen door de X-extentie Xsync te gebruiken, maar in Debian zit de extentie geloof ik nog weer niet....
Dit kan idd worden opgelost met een experimentele patch waarmee Gtk2 gebruik maakt van de Xsync extensie (Metacity heeft dit standaard al aan staan (en anders moet je even de --enable-xsync optie gebruiken voor het Metacity configure scriptje))
Deze patch kan je hier ophalen (met een uitgebreide beschrijving over hoe het werkt): http://lists.gnome.org/ar...02-December/msg00023.html
Denk eraan dat deze patch waarschijnlijk niet helemaal goed kan worden toegepast op de nieuwste versie(s) van Gtk2 dus je zal waarschijnlijk ook even met de hand moeten patchen.
(ik denk er over om zelf een paar (experimentele) patches up2date te gaan houden totdat ze eindelijk in de cvs zijn gegooid.. (ik gebruik deze patch zelf nl ook en ik wil Gnome2 niet meer zonder gebruiken
Ja, dat bedoel ik. Ook snel een venster heen en weer slepen gaat wat vreemd (zeker als er meerdere vensters achter liggen.)Verwijderd schreef op 06 februari 2003 @ 14:15:
[...]
Ik neem aan dat jullie met 'sloppie' bedoelen dat het er een beetje vreemd uitziet wanneer je vensters resized?
Dan zou ik Metacity dus zelf moeten hercompileren. Hmm, ik ben apt-get gewend, maar ik kan de pakketsource voor een keer wel binnen halen. Maar een groter probleem is dat die XSync extentie niet in het Debian pakket van XFree zit (althans er staat niets met een naam als '(lib)xsync' in /usr/X11R6/lib/modules, waar m'n andere extenties wel staan), dus dan moet ik waarschijnlijk ook 'even' XFree hercompileren.Dit kan idd worden opgelost met een experimentele patch waarmee Gtk2 gebruik maakt van de Xsync extensie (Metacity heeft dit standaard al aan staan (en anders moet je even de --enable-xsync optie gebruiken voor het Metacity configure scriptje))
En creepy: Voor Galeon-voor-gnome2 in Debian SID moet je trouwens gewoon galeon-snapshot installeren.
[ Voor 3% gewijzigd door ajvdvegt op 06-02-2003 15:02 ]
I know.. maar daar wacht ik mee totdat Galeon 2.x echt af is i.p.v. een development snapshot te gebruiken.ajvdvegt schreef op 06 February 2003 @ 15:01:
En creepy: Voor Galeon-voor-gnome2 in Debian SID moet je trouwens gewoon galeon-snapshot installeren.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Verwijderd
Idd. Was me al eerder opgevallen: OpenBSD 3.2 wel op frontpage. FreeBSD 5.0 enkel in meuktracker. Beide stable releases, en de FreeBSD release was zelfs een major release. Dat niet betekend dat de OpenBSD 3.2 stable release niet belangrijk was, integendeel.Verwijderd schreef op 06 February 2003 @ 14:43:
Ik vind het trouwens een beetje vreemd dat KDE 3.1 breed wordt uitgemeten in een artikel op de frontpage en Gnome 2.2 niet..
(en dan wordt ook nog eens het lelijkste (Crux.. *shudder* ) screenshot erbij gezet)
Ik vind dat niet echt consequent. Ook een topic over geopend toen op TFF, is nooit een uitleg in gegeven. Ik gebruik zelf met name OpenBSD en KDE ipv. FreeBSD en GNOME, dus ben hier niet echt in het nadeel, maar ik vind wel dat je concurrenten moet proberen gelijkwaardig aandacht te geven. Dat GNOME en KDE concurrenten zijn, is goed voor beide desktop environments.
Beel: verhaaltje kun je in meuktracker achterlaten. Volgens mij werkt het zo. Misschien komt GNOME ook nog op de frontpage en wordt er wat te vroeg geklaagd
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2003 15:57 . Reden: Taai-po ]
Verwijderd
verder segfault gnome-terminal
nog iets geks (herinner dat me ooit met 2.0 ook gehad te hebben): reusachtige fonts en cursors: verdana 8 is zelfs zo'n 40 pixels per letter, en de cursor is huge, was die met gnome2.0.3 nog niet, beide met XFree4.2.99, wel mooi hoor zo'n transparante AA cursor, maar 50 pixels is ietwat overdreven
dit zal wel iets vreemd in de X-instellingen zijn, wat door de gnome update veranderd is, eens kijken of daar nog meer mensen last van hebben..
Ik zal ook even meeranten:blouweKip schreef op 06 February 2003 @ 00:50:
gnome 2.2rc2 (met de nieuwste vte)> nog geen 10 mb
Je doet gewoon alsof 10 MB weinig is. Het is veel te veel voor een terminal. Hoe moet je zoiets op een machine met 64 MB of zelfs 128 MB draaien?
XSync behoort gewoon tot het X core protocol hoor, niks extensie. Bovendien is dat helemaal niet hoe ze het resizen e.d. willen verhelpen, daarvoor willen ze een resize sync counter gebruiken, waarvoor je een (atm experimentele) gtk2 patch nodig hebt.ajvdvegt schreef op 06 February 2003 @ 00:53:
Ze gaan er wat aan doen door de X-extentie Xsync te gebruiken, maar in Debian zit de extentie geloof ik nog weer niet....
Verwijderd
verder over die term: hangt dat er niet vanaf als je AA en transparantie aanzet? en je kan natuurlijk altijd xterm oid gebruiken
ik vraag me af hoe ik nu mijn theme moet wijzigen, of moet ik daarvoor alsnog metatheme installeren als dat uberhaupt nu wel een keer werkt?
Verwijderd
(In de NL versie van GNOME):Hoe kan ik de muis zo instellen dat ik met alt+muisknoppen vensters kan schuiven en resizen? Of kan metacity dat gewoon niet?
Begin hier -> Bureaubladvoorkeuren -> Vensters -> Kies Alt
een beetje kijken zonder je ogen dicht mag best
GNOME 2.2 is uit! Jippie!
Wat hij bedoelt is dat niet alle benodigde pakketten in debian van de goede versie zijn. Gevolg: Geen gstreamer voor debian sid op 't moment.GStreamer is zeer bruikbaar bij mij, of is dit Jeff Waugh's bekende "I don't care whether it works for you guys, it needs to work for the *users*"? . More info please, het is de bedoeling dat GStreamer nuttig is. .
En ik vind 10MB voor een freakin' terminal ook echt veels te veel.
Ik gok dat de reden is dat het zo'n uitgebreide is, maar toch...
[ Voor 19% gewijzigd door Valium op 06-02-2003 18:35 . Reden: commentaar op terminal ]
Help mee met het vertalen van GNOME. | #nos op irc.tweakers.net voor directe hulp.
http://packages.qa.debian.org/g/gstreamer/news/1.htmlValium schreef op 06 February 2003 @ 18:31:
* Valium springt een gat in de lucht.
GNOME 2.2 is uit! Jippie!
[...]
Wat hij bedoelt is dat niet alle benodigde pakketten in debian van de goede versie zijn. Gevolg: Geen gstreamer voor debian sid op 't moment.
edit:
En ik vind 10MB voor een freakin' terminal ook echt veels te veel.
Zal morgen dus wel op de verscheidene debian mirrors staan, heb ze nog niet gevonden.
wat betreft die freakin terminal: konsole wel eens bekeken, praten we dan verder
dcopservertje, konsole'tje van 16MB erbij... hoppa
[ Voor 21% gewijzigd door _JGC_ op 06-02-2003 19:12 ]
Ik heb dan ook wel 4+ term open in tabsEn ik vind 10MB voor een freakin' terminal ook echt veels te veel.
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Bevalt goed tot nu toe, het aantal applicaties met de GTK2 widgetset neemt ook gestaag toe, ook al zijn het vaak nog de development versies. (Gnumeric, Abiword, Gaim, Dia, Gimp, Phoenix, Sodipodi) Al met al gaat het de kant op van een esthetisch prettige en uniform ogende desktop. ^^
Over terminals: Je kan in Gnome heerlijk je eigen voorkeur voor de default terminal instellen (geldt ook voor je browser). 1 instantie van Eterm (ook semi-transparant) doet het hier met nog geen 3mb aan mem..
Hou art.gnome.org in de gaten voor interessante icon-themes e.d. Het aantal themes stijgt langzaam.
Verwijderd
Ooooooooooooooooh, friggin' Debian.Valium schreef op 06 februari 2003 @ 18:31:
Wat hij bedoelt is dat niet alle benodigde pakketten in debian van de goede versie zijn. Gevolg: Geen gstreamer voor debian sid op 't moment.
Dat kan Gnome-terminal toch niet? Heb jij het niet over MGT?
Sinds Gnome2 kan de standaard gnome-terminal gewoon tabs opnen hoor... hier iig wel met mijn standaard gnome2 install.deadinspace schreef op 06 February 2003 @ 20:20:
[...]
Dat kan Gnome-terminal toch niet? Heb jij het niet over MGT?
Ik moet hem trouwens zo nog even emergen, ik zal later wel posten wat ik er van vind.
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2003 23:05 ]
Ze zijn NU te apt-getten.Verwijderd schreef op 06 February 2003 @ 20:03:
[...]
Ooooooooooooooooh, friggin' Debian.. Die loopt hopeloos achter. David Lehn zit momenteel de debian packages te maken, die moeten vandaag of morgen in unstable zitten. Probeer dan nog eens.
.
Verwijderd
update: ook een nieuwere gcc mocht niet baten (gcc-3.2 uit debian sarge)../../gdk/.libs/libgdk-x11-2.0.so: undefined reference to `g_fprintf'
../../gdk/.libs/libgdk-x11-2.0.so: undefined reference to `g_get_application_name'
../../gtk/.libs/libgtk-x11-2.0.so: undefined reference to `g_sprintf'
collect2: ld returned 1 exit status
make[3]: *** [gtk-demo] Error 1
make[3]: Leaving directory `/home/compukid/pub/gnome2.2/gtk+-2.2.1/demos/gtk-demo'
make[2]: *** [all-recursive] Error 1
make[2]: Leaving directory `/home/compukid/pub/gnome2.2/gtk+-2.2.1/demos'
make[1]: *** [all-recursive] Error 1
make[1]: Leaving directory `/home/compukid/pub/gnome2.2/gtk+-2.2.1'
make: *** [all-recursive-am] Error 2
ik heb alles als root gedaan en na de vorige packages heb ik ldconfig gedraait...
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2003 00:24 ]
Verwijderd
1
2
3
4
5
6
| tar jxf glib-2.2.1.tar.bz2 cd glib-2.1.1 ./configure make make install ldconfig |
Als dat zo is, kan het dan niet zo zijn dat compukid dat nu mist?_JGC_ schreef op 06 February 2003 @ 23:15:
Gnome-common is gewoon een setje met devel tools voor zover ik weet.
Ennem, moet je niet alles met dezelfde compiler compileren?
Ik heb even een klein stukje gegoogled, alles wat ik tegenkom heeft te maken met glib. Misschien moet je het toch in die richting zoeken?
[ Voor 22% gewijzigd door saviour op 07-02-2003 00:40 ]
Verwijderd
Moet die niet in $prefix=/usr staan? Dus "./configure --prefix=/usr".Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 00:28:
nee, glib heb ik, teminste ik heb dit gedaan:
code:
1 2 3 4 5 6 tar jxf glib-2.2.1.tar.bz2 cd glib-2.1.1 ./configure make make install ldconfig
(of neem Garnome
Compiler maakt geen flikker uit, kan je gewoon alles doorelkaar gebruiken: tis toch allemaal C code, daar zit geen verschil in tussen 2.95.4 en 3.2.2saviour schreef op 07 februari 2003 @ 00:35:
[...]
Als dat zo is, kan het dan niet zo zijn dat compukid dat nu mist?
Ennem, moet je niet alles met dezelfde compiler compileren?
edit:
Ik heb even een klein stukje gegoogled, alles wat ik tegenkom heeft te maken met glib. Misschien moet je het toch in die richting zoeken?
2.95 en 3.x zijn genereren binary incompatibel code. Tijdens de gentoo overstap van 2.x naar 3.x kwamen er een hoop problemen naar voren. Bijvoorbeeld de flash plugin voor mozilla, deze kan je niet draaien op je met gcc 3.x gecompileerde mozilla._JGC_ schreef op 07 February 2003 @ 10:47:
[...]
Compiler maakt geen flikker uit, kan je gewoon alles doorelkaar gebruiken: tis toch allemaal C code, daar zit geen verschil in tussen 2.95.4 en 3.2.2
Het maakt dus wel uit welke compiler je gebruikt.
Bij alles wat ik aanklik met GNOME (bv: linksklik op desktop, rechtsklik ergens, toolbars, whatever) blijft m'n muis 1 of 2 sec hangen. Dat is enooooorm irritant!
Hebben meer mensen daar last van?
Verwijderd
Alleen de eerste keer of wanneer de data uit de cache is gevlogen duurt het 1 of 2 seconden omdat ie dan de data van de HD laadt.rb338 schreef op 07 February 2003 @ 11:20:
Bij alles wat ik aanklik met GNOME (bv: linksklik op desktop, rechtsklik ergens, toolbars, whatever) blijft m'n muis 1 of 2 sec hangen. Dat is enooooorm irritant!
Verder heb ik er geen last van.
Klopt maar alleen voor c++ code, niet C code ! Lezen!balk schreef op 07 February 2003 @ 11:02:
[...]
2.95 en 3.x zijn genereren binary incompatibel code. [..]
Het maakt dus wel uit welke compiler je gebruikt.
http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...
Verwijderd
volgensmij niet. en de INSTALL file is het met me eens....Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 07:59:
[...]
Moet die niet in $prefix=/usr staan? Dus "./configure --prefix=/usr".
(of neem Garnome).
ik heb 't ff geprobeerd maar het werkt ook niet, hij kan een aantal libs dan niet vinden.
Verwijderd
Er is nog iemand met (volgens mij hetzelfde) probleem:rb338 schreef op 07 februari 2003 @ 11:20:
Kweetnie, maar volgens mij begin ik nu over een bekend probleem... ik heb er alleen nog niets over gezien verder
http://gnomesupport.org/forums/viewtopic.php?p=11851
Vraagje: Heb je toevallig de nieuwste NVIDIA (Linux Detonator) driver geinstalleerd?
(die zorgen er nl voor dat veel wat met het 2D gebeuren te maken heeft vreselijk traag wordt)
Verwijderd
Of misschien preempt? RH8 met preempt heeft er wel last van op mijn laptop, RH8 zonder preempt niet... Heel vreemd...
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2003 19:22 ]
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
Verwijderd
Heel veel mensen hebben last van extreme stront-door-een-trechter-snelheid met de nieuwste driver van NVIDIA, gecombineerd met Nautilus..Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 19:15:
Ik heb de nieuwste nvidia en heb nergens last van? Zal wel kaart- of systeem-specifiek zijn (/me gebruikelijke VIA/AMD flame gereed *). Mijn laptop heeft er overigens wel last van, maar da's weer geen nvidia...
.
/me chipset heeft..
en hier draait het als een trein
Alleen jammer dat de oude GDM nog in Debian zit.. ik een mooite gdm greeter theme gedownload, maar nergens een optie in gdm-config om dat theme te installeren. M.b.v. gdmsetup kan dit wel, maar die mist dus in Debian..
dan maar handmatig de boel aanpassen
Verwijderd
Ik heb ff de source van wine doorgekeken, en naar mijn idee ligt het puur aan wine: in systray wordt gezegd dat er een systray wordt gemaakt en dat x11drv/wnd.c er maar voor moet zorgen met een bepaalde functie dat ie gedocked wordt. Echter is deze wnd.c niet aanwezig en de docking functie is er alleen voor KDE 2 in een ander bestand. Bij Wine lopen ze dus gewoon hopeloos achter
Verwijderd
"Auqua theme", waar haal je die van daan? Ik zoek hem al heel lang, maar nooit kunnen vinden.deepspace schreef op 05 February 2003 @ 21:53:
Ik ben hem net aan het emergen met gentoo (wel nog rc2 maarja), veel irritante masks, maar ik kom er wel uit. Als de echte 2.2 te emergen is gaat ie er ook op natuurlijk. Zal er mooi uitzien met Auqua theme en Xfree 4.2.99.4 (met de transparante cusor). Mis nu allen nog een schaduw achter de windows, of weet iemand hoe je dat voor elkaar krijgt?
Je kunt me erg blij maken.
Verwijderd
Heeft iemand nu al een verhaaltje in de meuktracker gegooid?Verwijderd schreef op 06 februari 2003 @ 15:56:
[...]
Idd. Was me al eerder opgevallen: OpenBSD 3.2 wel op frontpage. FreeBSD 5.0 enkel in meuktracker. Beide stable releases, en de FreeBSD release was zelfs een major release. Dat niet betekend dat de OpenBSD 3.2 stable release niet belangrijk was, integendeel.
Ik vind dat niet echt consequent. Ook een topic over geopend toen op TFF, is nooit een uitleg in gegeven. Ik gebruik zelf met name OpenBSD en KDE ipv. FreeBSD en GNOME, dus ben hier niet echt in het nadeel, maar ik vind wel dat je concurrenten moet proberen gelijkwaardig aandacht te geven. Dat GNOME en KDE concurrenten zijn, is goed voor beide desktop environments.
Beel: verhaaltje kun je in meuktracker achterlaten. Volgens mij werkt het zo. Misschien komt GNOME ook nog op de frontpage en wordt er wat te vroeg geklaagd
Verwijderd
hij staat nu ook niet meer op die website....is dus niet nodig...Verwijderd schreef op 06 February 2003 @ 22:44:
op http://www.gnome.org/start/2.2/notes/rninstallation.html staat 't pakketje gnome-common genoemd......maar die staat niet op de ftp.....wat nu? gewoon doorgaan met de volgende?
btw. hij compiled nog steeds niet bij mij.....
Verwijderd
Overigens is m'n desktop met KDE 3.1 wel supersnel, dus aan die NVIDIA drivers ligt t niet..
En t is ook niet af en toe in GNOME dat ie ff hangt, maar gewoon altijd als ik ergens op klik..
Verwijderd
Ik ben er voor 99.99% zeker van dat het _wel_ aan die driver ligt.rb338 schreef op 10 February 2003 @ 09:34:
Ja, ik draai idd de nieuwste NVIDIA drivers, maar die gewone nv driver doet 't niet
Overigens is m'n desktop met KDE 3.1 wel supersnel, dus aan die NVIDIA drivers ligt t niet..
En t is ook niet af en toe in GNOME dat ie ff hangt, maar gewoon altijd als ik ergens op klik..
Probeer het eens met 32.31 (oid)?
NVIDIA gebruikt sinds de laatste driver een nieuwe architectuur voor de acceleratie van 2D spul (tekenen van rechthoekjes, lijntjes, blitten, etc.) en door een of andere vage bug in dit nieuwe systeem wordt alles (naja, dat verschilt per systeem) vreselijk sloom wordt wanneer je Nautilus gebruikt.
De volgende driver zou dit moeten oplossen volgens NVIDIA.
emerge x11-themes/gtk-themesVerwijderd schreef op 08 February 2003 @ 01:36:
[...]
"Auqua theme", waar haal je die van daan? Ik zoek hem al heel lang, maar nooit kunnen vinden.
Je kunt me erg blij maken.