Toon posts:

Pinnacle PCTV Rave software

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag dit kaartje gekocht, en de software bevalt me uitermate slecht.

Ten eerste zijn de zenders (ook met de nieuwste update) niet scherp, veel sneeuw en stuff, terwijl dit op me TV veel beter was.
Ten tweede loopt de software nogal eens vast, wat zeg ik, nogal eens, iedere keer als ik het met een nieuwe installatie voor de tweede keer opstart!
Ik gebruik Windows XP met SP1 en alle updates, en dus de 5.01 software.

Iemand een oplossing voor deze problemen, of een alternatief? Ik heb al wat gehoord over DScale, maar ik kan die nergens vinden (www.dscale.org is down, niet kazaa, geen link op www.dowload.com). Dus graag tips over goede software, en het liefst ook werkende links :-).

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

http://deinterlace.sourceforge.net/

daar kan je dscaler ook wegplukken ;)

[ Voor 75% gewijzigd door m-m op 05-02-2003 21:16 ]

Verwijderd

Heb dezelfde kaart en ook dezelfde problemen gehad. Heb er een dedicated tv-versterkertje van de gamma voor gezet, en toen was alles scherp. Die dingen hebben denk ik een sterker signaal nodig dan een gewone tv ofzo.

• m-m
  • Niet online

m-m

idd, TV-kaarten lijken wat gevoeliger, misschien omdat er een boel storing veroorzaakt wordt door de PC zelf. Ik heb t trouwens opgelost door een oude videorecorder te gebruiken, zelf een SCART->composite en audio kabeltje geknutseld en t beeld is er een stuk mooier op geworden.

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan ligt het dus niet aan mij. Ik heb Dscaler gevonden, en het werkt idd goed.

We hebben hier al een versterker, maar dan beneden. Omhoog liggen niet-afgeschermde coax kabels. Deze ontvangen dus ruis... wordt die ruis dan niet versterkt door de versterker? Het iig wel zo dat op m'n TV het beeld een stuk beter was... dus ga het maar proberen met versterker.

Hoeveel kosten die dingen? Waar te halen?

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:52
Zelf had ik ook probs met die pctv vision die liep bij mij ook idd elke keer vast tenzij je eerst de pc assistent gebruikte.
DScaler werkt perfect thnx

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
dscaler van www.dscaler.org?

Dat werkte voor geen meter op m'n PCTV Pro. Ik snapte het ook niet echt, eerlijk gezegd. Echt zo'n sourceforge progsel voor geeks waar een homeuser de ballen van snapt.

Maar minder dan de standaardsoftware kan eigenlijk niet

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:53

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
de laatste versie 5.20 downloaden in installeren misschien? :) werkt perfect hier, 5.01 en 5.10 was ook een geheibel met XP

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Topicstarter
Ener-G schreef op 05 februari 2003 @ 22:32:
de laatste versie 5.20 downloaden in installeren misschien? :) werkt perfect hier, 5.01 en 5.10 was ook een geheibel met XP
Ok ga ik eens proberen. Dscale werkt opzich ook goed hoor
Kan het alleen niet vinden: http://www.pinnaclesys.co...me=PCTV%20RAVE&page_id=66
m-m schreef op 05 February 2003 @ 21:33:
idd, TV-kaarten lijken wat gevoeliger, misschien omdat er een boel storing veroorzaakt wordt door de PC zelf. Ik heb t trouwens opgelost door een oude videorecorder te gebruiken, zelf een SCART->composite en audio kabeltje geknutseld en t beeld is er een stuk mooier op geworden.
Een stuk mooier... ja bij mij nu (nu=met extra versterker) ook, maar nog steeds niet echt perfect, nog steeds wat lichte golven. Misschien komt het doordat ik dichter op me beeldscherm zit dan dat ik op me TV zat... maar toch.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2003 14:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
*kick*

Iemand nog een advies om me signaal beter te krijgen?

• m-m
  • Niet online

m-m

Andere kabel halen dus, haal wat dikkere (duurdere) kabel.. Die dunne 'Gamma'-kabel is echt een ramp voor je signaal... Dikkere kabel is echt een geweldige boost voor je signaal kan ik je uit eigen ervaring vertellen, helpt veel meer dan een antenneversterker.

(Voortaan wel 24h wachten met kicken hè? :P )

[ Voor 11% gewijzigd door m-m op 06-02-2003 22:02 ]

Pagina: 1