Toon posts:

Edimax 6104 topic

Pagina: 1
Acties:
  • 205 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik al een tijdje een router van Edimax en een maandje terug een nieuwe gekocht omdat de oude telkens op tilt slaat. De nieuwe is een 6104 en voor gewoon internetgebruik zonder veel upload is het prima. Echter heb ik een webcam gekocht en wil die gebruiken. Nadat alles goed was ingesteld met virtuele server e.d. werkt de cam prima met msn. Alleen wilt het niet langer dan een minuut doen, want dan is de router op tilt. :(

Mycom gebeld, daar heb ik het gekocht en ze kennen het probleem maar geen oplossing. Kreeg de advies de servicenummer van ze te bellen. Servicenummer gebeld en zij weten minder dan Mycom eindhoven en kreeg nummer van Edimax zelf. Edimax gebeld en de probleem voorgelegd en kreeg de advies de firmware te updaten. Ze kennen de probleem niet, maar als het goed is moet een update wel verhelpen. Geupdate en waardeloos :(

Wie heeft ook dit probleem en hoe los je het op of is het wel op te lossen?

Mijn eerste router ging na 8,5 maanden kapot en ik was mijn bon kwijt. :(
Ik dacht:"Shit, zeker pech gehad dat deze zo snel kapot gaat. Koop wel een ander want dit kan de beste merken ook overkomen." Maar blijkbaar zijn die Edimax router gewoon slecht van kwaliteit.

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens, mensen die de router perfect hebben mogen ook reageren hoor.
Vertel dan ook hoe de instellingen zijn en met firmware etc. Delen mag altijd.

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 21:59
Ik heb soortgelijke problemen gezien, echter wel op een ander merk router. Daar was de oplossing het uitzetten van de DoS protectie. De router zag msn voice en video volgens mij als een DoS attack en blokkeerde de hele boel.

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

wat doe je nu precies ? (een virtuele server ?)

eagle

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij blokkeerde die router niet, maar staat totaal op tilt. Betekent dus dat ik niet in de menu kan komen en de lichtjes van de router blijven knipperen. 5 tot 10 minuten wachten of de stekker eruit-trekken is de oplossing. Ik heb trouwens geen protectie gezien voor DoS aanvallen. Firewall heb ik uitgezet naar advies van Edimax service centre, maar wilt niet helpen.:'(

• Brothar

Brothar

meester

'k ook een edimax, maar gebruik m alleen om te internetten.
Als je vertelt wat je doet met die webcam kan ik het nabootsen.

eagle

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil alleen elkaar zien onder msn. Heel simpel eigenlijk, maar helaas niet zonder problemen.

• Brothar

Brothar

meester

dus: 2 PC's via router verbinden en chatten met cam ?

oh

Moet je misschien een poort openzetten ?

[ Voor 161% gewijzigd door Brothar op 05-02-2003 21:56 ]

eagle

Verwijderd

Topicstarter
nee, chatten met iemand ergens anders zoals in Amerika ofzo. Wel meerdere pc's achter de router natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Dit is eigenlijk hetzelfde probleem als uploaden onder msn, want dat werkte ook niet omdat na een tijdje upload de router mee kapt. Uploaden onder msn hebben wel meer mensen gedaan en in begin dacht ik dat het door mijn firewall kwam. Dus niet.

• Brothar

Brothar

meester

zoek me nu suf: toen ik de edimax kocht, heb ik vanaf tweakersnet een lijst met poorten geprint. maar waar licht nu dat lijstje

gevonden.
zo te zien een FAQ van T.net.

"MSN Messenger Service
Filetransfer:
om filetransfer dus vanachter een netwerk te kunnen gebruiken moet minimaal poort 6891 beschikbaar zijn. "
samengevat: kan max 10 bestanden, dan poorten 6891/6900 beschikbaar nodig.

ICQ (min of meer filetransfer) is een screenshot van

[ Voor 62% gewijzigd door Brothar op 05-02-2003 22:02 ]

eagle

Verwijderd

Topicstarter
hier: Het Grote Poortmappingsverhaal kun je het ook terugvinden.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, max 10 poorten. Bij mij is 3 voldoende want meer krijg ik niet van mijn provider.

• Brothar

Brothar

meester

die bedoel ik

Nu MSNt mijn broer ook, via edimax, en vlgs mij zonder problemen. Ik check t even.

yep,bij hem normaliter geen problemen.
Ik zal de edimax-instellingen 's bekijken

Zijn instellingen, identiek a/d mijne.
NB ik ben zijn "systeembeheerder"

Dus ik kijk even.

[ Voor 131% gewijzigd door Brothar op 05-02-2003 22:10 ]

eagle

Verwijderd

Topicstarter
Mooi, ik vraag me af hoe de instellingen van hem zijn.

Wel met webcam toch? Typen onder msn is voor mij ook geen probleem.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2003 22:11 ]

• Brothar

Brothar

meester

Netwerkinstellingen PC:
- geen IP-nummer ingevuld.
- aangevinkt: automatisch IP-nummer verkrijgen
- eerder opgegeven IP-nr gewist
- Internet verbinding-wizard laten draaien: ingesteld op "ik maak verbinding via LAN"

Eh nee, geen cam.

Edimax heeft firmware versie 1.18
Bij de wizard van Edimax opgegeven:
Obtain IP-addresses via DHCP

[ Voor 30% gewijzigd door Brothar op 05-02-2003 22:17 ]

eagle

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zit het met de instelling van de router? Onder NAT heb je
1) Address Mapping
2) Virtual Server
3) Special Applications

Hoe heb je die ingesteld zodat de cam werkt onder msn, want als ik daar niks me doe, kan ik niet de webcam gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
AAAarrggghhh................

• Brothar

Brothar

meester

ik kijk even

rustig, ik heb op de router eigenlijk alleen DHCP ingesteld.
Toen ik ADSL-helpdesk belde werd me dat ook aangeraden om niets op de router in te stellen

[ Voor 88% gewijzigd door Brothar op 05-02-2003 22:21 ]

eagle

Verwijderd

Topicstarter
(Dat was een wanhoop-kreet en geen woede kreet.) 8)7

edit: volgens mij heb je een oude versie, want de nieuwe heeft een ander firmware. Die heet Runtime Code Version en bij mij is die 0.59WD. Nieuwere hebben ze nog niet.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2003 22:26 ]

• Brothar

Brothar

meester

IP/DHCP instelling:
standaard, niks ingesteld
stond standaard IP/RIP op active, versie RIP I.
IPnrs werden door router zelf gedetecteerd.

Wat bedoel je met Special Applications ?
Virtual Server idem niets ingesteld.

eagle

• Brothar

Brothar

meester

ik zie het al: ik heb de 6004, de voorganger van de 6104.
Bij mycom op de veiling gekocht. Toen ik daarover werd gebeld, werd me verteld dat beide apparaten technisch identiek waren, alleen het kastje was anders.

Nu mag je brullen. Maar we gaan gewoon door.

Wat heb jij dan ingesteld ? Dan vergelijk ik dat.

[ Voor 20% gewijzigd door Brothar op 05-02-2003 22:28 ]

eagle

Verwijderd

met de Edimax 6104, kun je daarop wel een vast IP per mac-adres opgeven?!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik niks heb ingesteld en ik wil iets verzenden of webcam gebruiken, krijg ik een foutmelding dat de firewall uit moet of nog iets anders. Maar ik weet niet meer precies te zeggen. In ieder geval werkt dan niks behalve dat ik met iemand kan chatten door te typen.
Als ik de poorten heb ingesteld dan werkt de cam en alleen geluid ook.
Gebruik ik mijn headset alleen voor geluid, dan kan ik een paar minuten praten.
Ga ik de webcam gebruiken, dan kapt ie binnen een minuut mee.
In het begin werd de verbinding telkens verbroken ( ik moet dan keer op keer opnieuw inloggen onder msn ) maar later slaat de router op tilt waarmee alle internet verkeer stopt.

• Brothar

Brothar

meester

Wat heb je gedaan met die virtual server ?
Wat daar heb ik niets ingesteld, en die functionaliteit zit wel op mijn 6004

eagle

• Brothar

Brothar

meester

heb je een reset naar de fabrieksinstellingen geprobeerd?
Dat heb ik met de alcatel speedtouch moeten doen voordat adsl werkte

eagle

• Brothar

Brothar

meester

ik zie bij de 6004 instelling mogelijk van:
Bridging: learn Mac address Enabled if disabled (standaard enabled)

eagle

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik een vaste ip nummer zodat ik naar buiten toe onder NAT de ip van de router krijg.
Verder de poort(en) ingesteld voor msn (6891-6893) onder NAT menu van de router.
In ieder geval heb ik zo ingesteld dat het werkt, welke ik precies moet hebben weet ik ook niet. :D (duh...)

• Brothar

Brothar

meester

gebruikt MSN voor cam misschien netmeeting ?!
Die poorten staan in het T.net verhaal:

522
389
1503
1720
1731

lijken me alternatieven ?

[ Voor 29% gewijzigd door Brothar op 05-02-2003 22:42 ]

eagle

Verwijderd

Topicstarter
proberen kan nooit kwaad. Alleen moet ik nog iemand aan de andere kant hebben. Raar dat anderen geen probleem mee hebben. Het lijkt wel dat ik de enige ben met dit probleem. :/

Trouwens, hoelang heb je je router al? Mijne eerste was zo kaduk. (ook 6004)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2003 22:44 ]

• Brothar

Brothar

meester

daarom noemde ik fabrieksinstellingen.
lijkt erop dat een probeerinstelling de boel verziekt.

Sinds half december ongeveer
maar hang op stekkerblok dat spikes uitvlakt

Waar krijg ik MSN (link)

[ Voor 39% gewijzigd door Brothar op 05-02-2003 22:46 ]

eagle

Verwijderd

Topicstarter
Mocht het echt niet lukken, dan ga ik terug naar Mycom in Eindhoven. Aan een router die half werkt heb ik ook niks. Maar eerst proberen zelf op te lossen, als het op te lossen is tenminste. Dat maakt de pc toch zo leuk. :*)

MSN is in de IE ingebouwd.
Tip: niet updaten naar MSN 5, want die zit vol met reclame en popups. :( Teruggaan na update is niet meer mogelijk tenzij je een restorepoint hebt gemaakt. ( Normaal wordt er automatische een gemaakt, maar aangezien M$ eigen software opgrade dus niet. :( )

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2003 22:53 ]

• Brothar

Brothar

meester

Als het echt niet lukt: half/begin dec was er een topic over router: de beste leek Vigor te zijn.
Als ik weer een baan heb en er een nodig heb, koop ik die

Ik draai de MSN wizard even

[ Voor 9% gewijzigd door Brothar op 05-02-2003 22:52 ]

eagle

• Brothar

Brothar

meester

lukt dus niet. Ik kan geen paspoort ophalen.

download nu versie 5 download geannuleerd

ik krijg het vermoeden dat ik alleen voor versie 5 een paspoort kan krijgen
ga nu rechtsreeks naar hotmail.com voor paspoort

[ Voor 80% gewijzigd door Brothar op 05-02-2003 23:01 ]

eagle

Verwijderd

Topicstarter
paspoort kun je krijgen door een hotmail-account te maken.

• Brothar

Brothar

meester

heb ik nu
hoe zet ik je in contactpersonen ?
kan me nog even niet aanmelden

[ Voor 94% gewijzigd door Brothar op 05-02-2003 23:15 ]

eagle

Verwijderd

omg dit is geen HELPDESK over hoe je MSN moet gebruiken of waar je hem kunt downloaden, back on topic aub!

• Brothar

Brothar

meester

binnen de topic past het testen van de cam over edimax routers: DAT IS DE BEDOELING
Ik heb helemaal geen behoefte aan MSN

ben aangemeld; wat mij betreft kunnen we de cam/router testen

[ Voor 43% gewijzigd door Brothar op 05-02-2003 23:20 ]

eagle

Verwijderd

Brothar schreef op 05 februari 2003 @ 23:16:
binnen de topic past het testen van de cam over edimax routers: DAT IS DE BEDOELING
Ik heb helemaal geen behoefte aan MSN
En toch vraag jij om een link.. beetje vreemd vindt je niet..
Waar krijg ik MSN (link)

Verwijderd

OopsMe, kunt jij bij je 6104 wel gewoon een MAC adres verbinding aan een statisch IP?

• Brothar

Brothar

meester

het probleem was vastlopen verbinding bj gebruik cam met MSN
Ik gebruik nu voor het eerst MSM om dit te kunnen testen

maar volg verder wel je tips

[ Voor 12% gewijzigd door Brothar op 05-02-2003 23:22 ]

eagle

Verwijderd

Topicstarter
Is er verder wel iemand met een Edimax router 6104 en gebruik kan maken van msn met webcam? Of mensen die ook deze probleem hebben?

Verwijderd

Topicstarter
Novalue, dacht het wel, maar waarvoor is het dan precies voor?

Brothar, vul maar oops_mad@hotmail.com in als je kontaktpersoon. (het is oops_mad , door de streep is dat niet te zien)

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2003 23:32 ]

• Sanchezzz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 16:07
Kun je de pc met de cam niet in de DMZ zetten dit geeft die pc in princiepe alle rechten op de router. :/

Of je de DMZ op een edimax kunt instellen weet ik niet aangezien ik ooit eens iemand met zo'n ding horen grommen dat ie de DMZ instelling niet kon vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Sanchezzz, dat heb ik al geprobeerd, zelfde resultaat helaas.

Ik heb van alles geprobeerd om dat te laten werken door de instellingen zodanig aan te passen dat het lijkt dat mijn pc zonder een router naar de buitenwereld gaat. Wat ik weet tenminste, vandaar dat ik hier naar andere experts vraag. _/-\o_

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2003 23:36 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 23:26:
Novalue, dacht het wel, maar waarvoor is het dan precies voor?

Brothar, vul maar oops_mad@hotmail.com in als je kontaktpersoon. (het is oops_mad , door de streep is dat niet te zien)
Omdat ik niet wil dan mijn computers om de haverklap van de router een ander IPadres krijgen toegewezen.

Daarom zoek ik dus een switch waarbij je een bepaald IPadres kan 'koppelen' aan een MAC adres uit je netwerk.

De 6004(+) kan dat wel, en ik vraag me dus af of de 6104 dat ook kan - Ik kreeg namelijk van iemand te horen dat het hem niet lukte.

Als je dus even kunt kijken of dit kan graag!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2003 23:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze beide en zover ik kan vertellen kan de 6104 veel meer dan de 6004.

• Sanchezzz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 16:07
Mischien een stom antwoord maar kun je dat ding niet terug brengen de winkel kan tenslotte niet garant staan voor een "goeie" werking.

voor iets meer heb je dan eventueel een ander merk wat na wat speurwerk op internet of hier wel werkend bekend staat.

Verwijderd

Topicstarter
Als het niet aan mij ligt en niet op te lossen is, breng ik natuurlijk terug. Ik verwacht dat ze daar moeilijk gaan doen omdat ik die router al ruim een maand heb, maar ik ga gewoon niet weg voordat ze dat hebben opgelost. Dat is tenminste de planning. :*)
Wish me luck!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 22:31:
met de Edimax 6104, kun je daarop wel een vast IP per mac-adres opgeven?!
Dat kun je toch bereiken door de gegevens van de pc (hostnaam, mac-adres en gewenst IP-adres) in je static ip-table in te voeren? Kan de 6004 volgens mij ook... Dat moet ook wel, als je dhcp wil gebruiken EN met virtual servers wil werken. Ik ben nu dus alleen niet thuis (werk in Amersfoort, woon in regio Tilburg), dus ik kan het niet controleren...

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Ik heb ook een Edimax BR-6104, met firmware 0.59
Ik kan je zeggen alles werkte zo ongeveer out-of-the box, en dan bedoel ik 'MSN' filetransfers, voice, video. Ik heb Windows Messenger 4.7 (van XP).

Enige 'instelling' die ik heb in router: handmatig IPs toewijzen aan PC's.
Ik denk dat poortmaps juist tegenwerken, want MSN heeft HEEL veel poorten nodig (zou je met een Special Trigger poort kunnen doen, maar waarom zou je? Support voor MSN, Netmeeting etc. moet al in dat ding zitten (en werkt hier dus ook, nou ja netmeeting an-sich niet geprobeerd, maar wel beeld met MSN).

• dvdhoek
Brothar schreef op 05 February 2003 @ 22:51:
Als het echt niet lukt: half/begin dec was er een topic over router: de beste leek Vigor te zijn.
Als ik weer een baan heb en er een nodig heb, koop ik die

Ik draai de MSN wizard even
Neem dan wel degene met UPnP ondersteuning, de 2600 heeft dat volgens mij. Er zijn ook andere routermerken met UPnP support, bijvoorbeeld de goedkope sitecom DC-202 (wel nieuwste firmware gebruiken om vastlopers te voorkomen) en een LinkSys. UPnP is de microsoft oplossing voor problemen met voice en video en file transfer. Het topic dat je bedoelt is wellicht [rml][ Routers] Verschillen/voordelen tussen merken + ervaringen[/rml]

• dvdhoek
Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 21:45:
Bij mij blokkeerde die router niet, maar staat totaal op tilt. Betekent dus dat ik niet in de menu kan komen en de lichtjes van de router blijven knipperen. 5 tot 10 minuten wachten of de stekker eruit-trekken is de oplossing. Ik heb trouwens geen protectie gezien voor DoS aanvallen. Firewall heb ik uitgezet naar advies van Edimax service centre, maar wilt niet helpen.:'(
Protectie voor DoS e.d. zit onder het menu Firewall, Hacker prevention (p. 44 van de manual, http://www.edimax.com.tw/DocLib/Manual/English/BR6104_ME.pdf)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 February 2003 @ 00:14:
[...]
Dat kun je toch bereiken door de gegevens van de pc (hostnaam, mac-adres en gewenst IP-adres) in je static ip-table in te voeren? Kan de 6004 volgens mij ook... Dat moet ook wel, als je dhcp wil gebruiken EN met virtual servers wil werken. Ik ben nu dus alleen niet thuis (werk in Amersfoort, woon in regio Tilburg), dus ik kan het niet controleren...
Met andere woorden heb ik dus nogsteeds geen antwoord op mijn vraag. :)

Verwijderd

Ik heb ook een Edimax 6104, maar heb het problemen met het volgende.
Ik maak gebruik van de bak software van de ABN AMRO. Nu moet ik om gebruik te maken van de bank via die software moet ik sub-poorten maken. die communiceren met de ip adressen van de bank.

Wie weet hoe je dit moet instellen?

• PLozekoot
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-01 20:10
mm is het niet zo dat edimax ook al bezig is met het ontwikkelen van firmware met UPnP ondersteuning? Dacht dat ik dat ooit op GOT gelezen had n.l...

Verwijderd

mijn ervaring met Edimax-routers (6004+ en 6104) icm @home is dat ik niet lang kan internetten als de router op DHCP staat.
dan bedoel ik dat mijn IP wat ik van @home via DHCP krijg, statisch moet zetten op de router.
gaat het via DHCP dan ligt mijn verbinding erna een uur of wat uit...
de PC's krijgen wel via DHCP een IP v/d router.

probeer dat eens

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 februari 2003 @ 18:06:
mijn ervaring met Edimax-routers (6004+ en 6104) icm @home is dat ik niet lang kan internetten als de router op DHCP staat.
dan bedoel ik dat mijn IP wat ik van @home via DHCP krijg, statisch moet zetten op de router.
gaat het via DHCP dan ligt mijn verbinding erna een uur of wat uit...
de PC's krijgen wel via DHCP een IP v/d router.

probeer dat eens
Ik heb de edimax er net vanmiddag tussen uit getrokken. Ik wordt gewoon niet goed van die wegvallende verbinding. Ik kon vanmiddag zelfs stekkers trekken wat ik wou, zogauw ik de router er weer aanhing, stonden al die kutlampjes van de com21-modem weer te gloeien.

Hardware routers zijn op dit moment gewoon kutdingen.. Sommigen hebben geluk, maar als je alle posts leest overal, dan kun je rustig tot de conclusie komen dat zo'n ding alleen maar jammer geld is....

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:45

backupdevice

No Risk , Full Push

ik heb een us robotics, koste 60 eurootjes, werkt perfect!!! Ik had eerst een 6104, dat zijn i.d.d. kut dingen

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 20:52
Als je je 6104 de firmware versie 0.64 voert dan heb je een mogelijkheid om uPnP aan te zetten. Deze optie biedt de mogelijkheid om een verbinding door je router te maken wanneer een applicatie dat nodig heeft. Firmware versie 0.64 is nog niet officieel te downloaden als zijnde firmware voor je 6104, maar er wel degelijk voor bedoeld. Wellicht voor testing online gezet.
Je kunt de firmware's van Edimax HIER vinden. Voor de 0.64 moet je BR-6104V064.zip hebben. Je kunt terugflashen naar je huidige firmware versie door 59 te downloaden. Deze wordt standaard op de Edimax 6104 gezet voor zover ik weet. Zie het edimax status scherm van je router ter controle welke versie je nu hebt.... Flashen gaat via je Router control panel (192.168.2.1) en dan TOOL > Firmware upgrade. Pak de firmware wel eerst uit hé :*)

Mijn ervaring met de 6104, ongeacht welke firmware is dat hij dhcp niet zo goed doet (aan de kabelmodem kant, heb overigens ook @home) Hij krijgt wel een ip adres toegewezen maar het komt uitermate vaak voor dat deze spontaan wordt weggegooid met dan het meest gevreesde woord bij "status" op je control panel van je router "NOT CONNECTED". Het statisch invoeren van het ip-adres helpt hierbij goed, vergeet niet je DNS ook statisch in te voeren :) Scheelt weer moeite voor de router. Internetten op de router gaat vrij goed maar gamen, :'( praat me er niet over. Dat is dus gewoon NIET (GOED) mogelijk he... Het refreshen van mijn CS servers gaat 9 van den 10 keer niet goed. Ik kan bijna 9 seconden wachten voordat het lukt, en tjaa dan krijgen de servers een rode rating wat aangeeft dat ze bagger-verbinding hebben. Maar zonder de router, dik groen, een goede connectie dus. Maargoed we letten niet op de kleurtjes en joinen gewoon. Het joinen duurt langer, response van de server komt pas laat door... YES! We zitten in de game.... ping 40, netjes dus... 2 rondjes verder.... Hé ik sta stil in het level. WTF!!!! Ping 3664!!! En dan ben je dus best wel genaaid. Ik kan niet meer mikken hoor met 3,6 seconden vertraging. Exit CS. C&C Generals werkt overigens wel... Poorten heb ik geprobeerd te mappen (in de router) maar dat maakte geen verschil... Ik ben vandaag na 3 weken troubleshooting hier thuis naar Mycom teruggegaan... Ik kan hem omruilen omdat ik over de 8 dagen zit... En dan krijg ik dezelfde, wat overigens niet gaat helpen hoor :) ben ik nu al van overtuigd. Morgen ga ik m ruilen.

Spreek jullie morgen waarschijnlijk weer :+

• The System
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 13:32
Ik heb de mijne ook al een keer omgeruild, maar het maakt geen kont uit want ze zijn allemaal even brak... emule aanzetten lekkere connecties instellen (400 ofzo) 2 uur wachten en resetten maar.. op 100 connecties doet hij het nog wel maar dan kom je niet vooruit :(

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 18:15:
[...]
Hardware routers zijn op dit moment gewoon kutdingen.. Sommigen hebben geluk, maar als je alle posts leest overal, dan kun je rustig tot de conclusie komen dat zo'n ding alleen maar jammer geld is....
Hardware routers zijn geen kutdingen, alleen moet je dan een echt goeie kopen. Een Cisco ofzo, maar dat is dan weer boven het budget :P.

Mijn edimaxje is er pas 1 keer zonder aanwijsbare reden uitgevallen, en toen was ik niet de enige die dat probleem had.

Instellingen is niet zoveel bijzonders, heb alleen de dhcp server uitstaan omdat ik dat op m'n nt server regel.

• Jake
  • Niet online
Ik ben ook (enorm) tevreden over mijn BR-6104, is wel eens uitgevallen (eigenlijk tijdens instellingen wijzigen alleen), maar dat lijkt mij een software probleempje (kan ook zijn dat ik wat meer geduld moest hebben :P).
Ik heb ook DHCP uit staan, vind ik fijner.

Emule werkt gewoon normaal, zelfs met 500 connecties nog, maar dan slibt wel mijn hele verbinding dicht (en download ik dus langzamer). Maar als (pak hem beet) 250 connecties niet genoeg is, dan moet je het aantal sources per file verminderen. Een erg populaire file heeft al gauw duizenden sources, maar die hoef je echt niet allemaal elke ~5 minuten te checken hoor (daar schiet je niets mee op).

• The System
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 13:32
Jake schreef op 23 May 2003 @ 09:33:
Ik ben ook (enorm) tevreden over mijn BR-6104, is wel eens uitgevallen (eigenlijk tijdens instellingen wijzigen alleen), maar dat lijkt mij een software probleempje (kan ook zijn dat ik wat meer geduld moest hebben :P).
Ik heb ook DHCP uit staan, vind ik fijner.

Emule werkt gewoon normaal, zelfs met 500 connecties nog, maar dan slibt wel mijn hele verbinding dicht (en download ik dus langzamer). Maar als (pak hem beet) 250 connecties niet genoeg is, dan moet je het aantal sources per file verminderen. Een erg populaire file heeft al gauw duizenden sources, maar die hoef je echt niet allemaal elke ~5 minuten te checken hoor (daar schiet je niets mee op).
Vreemd dat sommige mensen veel connecties aankunnen en andere maar weinig,

Geef eens wat meer informatie over de instellingen die je gebruikt. Welke ISP?

• Jake
  • Niet online
ISP: Planet Internet ADSL Basic, 768/128; staat overigens bij mijn system specs.

Instellingen Emule:
Sources per File: 950 (zet ik soms hoger/lager al naar gelang wat ik download)
Max Connections: 250 (idem)

Router:
Firmware 0.59a (sinds kort, daarvoor altijd 0.59)
Poortmap 4662 TCP naar Emule PC
PPTP connectie
(LAN) DHCP disabled
Firewall aan (alle settings van Hacker Prevention ook, Access Control en DMZ uit)

Dat was het wel zo'n beetje.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:17

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Jake schreef op 06 February 2003 @ 09:43:
Ik heb ook een Edimax BR-6104, met firmware 0.59

Enige 'instelling' die ik heb in router: handmatig IPs toewijzen aan PC's.
hoe heb je dat dan gedaan? ik kan zo snel nergens een optie vinden om dat per pc toe te wijzen hoor? of bedoel je dat je op de pc's het ip adres kiest ipv dat de router de pc een adres geeft?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Jake
  • Niet online
Ja, DHPC uit en manual IP op de PC's (wel in de 192.168.2.1xx range)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:17

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Jake schreef op 23 May 2003 @ 19:31:
Ja, DHPC uit en manual IP op de PC's (wel in de 192.168.2.1xx range)
had al zo'n vermoeden jah, mja boeit nu toch nie meer eigenlijk voor mij, m'n edimax 6104 doet nu alleen nog dienst als switch :+ omdat het een hoop problemen gaf met @home heb ik nu een Debian server/router staan.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• ArieKanarie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-03 12:00
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om mij aan een firmware te helpen?

Ik heb nu de nieuwste en deze werkt niet naar behoren.
Het gaat dus om een eerdere versie van: BR-6104WBV233 (versie 2.33 dus)

Ik heb een Edimax BR-6104WB wireless router http://www.edimax.com.tw/html/english/products/BR-6104WB.htm
Pagina: 1