Ik heb het probleem dat ik niet weet hoe ik (op een normale manier) een array van bytes naar een string kan converteren.
Waarom wil ik dit? Nou, omdat ik bestanden in een database op wil slaan.
In dit geval in een blob veld in een mysql database.
het beste is(wat ik las op de mysql site) de data hexadecimaal erin stoppen.
Dus in de vorm 0x<data> bijv, 0x4041420d0a enz
Op dit moment ga ik alle bytes af en converteer ik deze naar een string en voeg deze toe aan de uiteindelijke string. Probleem hier is dat het ten eerste heel traag en omslachtig is, maar vooral dat hij bijv een enter (0D) vertaald als D, waardoor mijn data omzeep wordt geholpen.
Mijn vraag is dus, weet iemand hier een fatsoenlijke manier om een bestand in een blob field te krijgen.
Ps. ik gebruik dus c# en een klasse die de mysql afhandeling doet, op een vergelijkbare manier als normaal mssql wordt afgehandeld.
Waarom wil ik dit? Nou, omdat ik bestanden in een database op wil slaan.
In dit geval in een blob veld in een mysql database.
het beste is(wat ik las op de mysql site) de data hexadecimaal erin stoppen.
Dus in de vorm 0x<data> bijv, 0x4041420d0a enz
Op dit moment ga ik alle bytes af en converteer ik deze naar een string en voeg deze toe aan de uiteindelijke string. Probleem hier is dat het ten eerste heel traag en omslachtig is, maar vooral dat hij bijv een enter (0D) vertaald als D, waardoor mijn data omzeep wordt geholpen.
Mijn vraag is dus, weet iemand hier een fatsoenlijke manier om een bestand in een blob field te krijgen.
Ps. ik gebruik dus c# en een klasse die de mysql afhandeling doet, op een vergelijkbare manier als normaal mssql wordt afgehandeld.
Ik stink niet, ik ruik gewoon anders