spam email

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• johu
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-01-2024
Ik vroeg me laatst af hetvolgende af over spam-email.

Ik gebruik hotmail en die heeft een "spam-filter" maar ik kijk altijd wel ff in de "ongewenste post" voordat ik ze werkelijk verwijder. Soms zit d'r een mailtje tussen waarvan ik niet zeker weet of 't wel spam is. Als ik die dan "open" in hotmail dan laad m'n browser soms automatisch plaatjes (afhankelijk van de html-email). Maar doordat ie dat doet kunnen ze dus al ontdekken dat IK de email heb geopend en dat ik d'r dus ingekeken heb en dat de mail GELEZEN wordt. Waar ik naar toe wil is dat ze dus weten dat dat email adres actief is... en ze dus nog meer spam sturen.

Zou dit in de praktijk gebeuren ? Hoe zou je dit kunnen voorkomen ?

// ik post dit hier omdat het over het laden van plaatjes e.d. gaat en dat dus met webscripting te maken heeft.. als 't in een ander forum moest, sorry maar dit leek mij de beste...

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Ja, dat gebeurt in praktijk jah. Zeker als er een nummer in de url van dat plaatje zit :)

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ja, dat gebeurt in de praktijk. Je kan het voorkomen door in je (goeie) mailprog de goede instelling uit te zetten :)

meestal iets met external resources ofzo...

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:25
In de volgende outlook versie werkt dit dus niet meer. Plaatjes die extern linken zullen worden gedisabled. Ofzoiets.

• supakeen
  • Laatst online: 09-09-2025
ddc schreef op 05 February 2003 @ 20:46:
In de volgende outlook versie werkt dit dus niet meer. Plaatjes die extern linken zullen worden gedisabled. Ofzoiets.
Oh en jij bent zeker een insider? Of heb je ook een linkje daarvoor?

• whoami
  • Laatst online: 16:37
Ik vraag me af wat dit met P&W te maken heeft....

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.