paniek: harddisk kapot? Spint niet meer op

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

• PommeFritz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-11-2025

PommeFritz

...geen friet

Topicstarter
Gvd :( zet ik m'n computer aan doet mijn harddisk het niet meer! Hij spint niet meer op!!!
:( :( In andere computer geprobeerd... zelfde.. spint niet meer op!
Er zit 1 klein ICtje vlak bij de molex stekker die kokend heet wordt... Kortsluiting???

Takke Maxtor... iedereen zeikt op IBM maar Maxtor is dus net zo kl0te.

Kan ik op een of andere manier mijn gegevens nog terug krijgen? Kan een HD gerepareerd worden? Ik ben er 99,9% zeker van dat het geen platter/head probleem is, maar een elektrisch probleem met het motortje ofzo.
Er staat nogal wat op wat ik liever niet kwijt wil :'(

Please advise... :'(

FireFox - neem het web in eigen hand

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-03 21:02

vehpol

Go Go Gadget!

Over Maxtor zijn ook al de meningen verdeeld wat betreft of het goed of niet is. Ik zal iedereen er maar even op wijzen dat dat hier vast niet gewaardeerd wordt die dicussie.

Bij sommige schijven wilde voorzichtig ermee op de tafel tikken nog wel eens helpen! (maar dan was het volgens mij wel een probleem met het loopwerk)... nee heb je, ja kun je krijgen.

Er zijn ook mensen die de print omsolderen naar 1 waarvan alleen het loopwerk kapot van is, maar als je hier geen ervaring mee hebt, OF als je geen schijf kunt vinden uit dezelfde serie, dan gaat ook dit niet werken.

Dus enige Tip voor dit moment: Breek de dag, Tik een Hd'tje

Ceci n'est pas une signature!

• PommeFritz

PommeFritz

...geen friet

Topicstarter
Ik heb een paar tikjes geprobeerd... nix... TIK... nog nix.. :( Kunnen ze bij maxtor zo'n ding repareren? Ik wil best wat betalen als ik mijn data maar terug krijg.... :'(

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Vanmiddag was er een soortgelijk topic. Dus dat is makkelijk te vinden. Wat anderen en ik daar schreven geldt ook voor jouw probleem.

ARME AOW’er

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Daar doen ze bij maxtor niet aan, je kunt dan beter een identieke schijf proberen te vinden.
Heb hezelfde probleem bij een 10Gb maxtor, nog steeds opzoek naar een donor.

And The Only One

Verwijderd

real live disk doctors bestaan maar dat heb jij er niet voor over denk ik (opratie van een hdd) printplaat omschoeven is goed mogelijk als het daar te minste aan licht.
is het inderdaad de motor of de interne meganiek is het bijna onmogelijk het zelf te maken.

• MixingMastersM
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Je zal op zoeken moeten naar exact dezelfde harde schijf, dus niet alleen qua specs maar ook uit dezelfde prodcutiserie en daar het printplaatje van overgooien en dan zou die het weer moeten doen als het niet aan je head/platter ligt zoals je zegt.

Verwijderd

volgens horen zeggen wil en nachtje in de koelkast en/of vriesvak ook goed helpen.
probeer eens de printplaat over te zetten, want de kans is erg groot dat het erg hete ictje de boosdoener is.
mocht het niet werken data recovery is heel erg duur, dus het moet haast wel landsbelang zijn om dat het waard te maken, dus je mp3's en je films zullen dat wel niet waard zijn.

r.i.p hd en mogen de goden over je waken.

• PommeFritz

PommeFritz

...geen friet

Topicstarter
Ik ben bang dat als de diepvries truuk niet werkt, alles verloren is, want het ziet er niet naar uit dat ik dat printje kan vervangen (qua schroefjes en qua gedoe). :'( SUPER BALEN :( waarschijnlijk ben ik mijn zooi gewoon kwijt... SNIF...
mp3s en films heb ik meeste wel op CD maar het gaat mij om mijn E-mail en foto's...

[ Voor 16% gewijzigd door PommeFritz op 05-02-2003 21:12 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
PommeFritz schreef op 05 februari 2003 @ 21:11:
Ik ben bang dat als de diepvries truuk niet werkt, alles verloren is, want het ziet er niet naar uit dat ik dat printje kan vervangen (qua schroefjes en qua gedoe). :'( SUPER BALEN :( waarschijnlijk ben ik mijn zooi gewoon kwijt... SNIF...
mp3s en films heb ik meeste wel op CD maar het gaat mij om mijn E-mail en foto's...
Belangrijkste leefregels tweakers:
1. BACKUPPEN
2. Regelmatig updaten
3. verzin zelf maar wat.

Dus ik zou zeggen, eigen schult dikke bult :'( :'( :'( , had je maar backups moeten maken.

[ Voor 5% gewijzigd door Xander op 05-02-2003 21:28 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Als je niet van plan bent om zelf de print te vervangen ivm schroefjes en "gedoe" dan zullen die e-mail en foto's wel niet zo belangrijk zijn.

I.i.g. ook jij je lesje weer geleerd, backup backup backup. (en ik heb dit ook ooit aan den lijve ondervonden hoor)

ARME AOW’er

• PommeFritz

PommeFritz

...geen friet

Topicstarter
Backup ja duh... dat doe je ook echt altijd direct als je nieuwe spullen op je pc hebt gezet... niet dus. Ik weet ook wel dat het mijn eigen schuld is als ik het kwijt ben, maar dat weerhoud me toch niet om te vragen of er nog mogelijkheden zijn om de boel te redden?
Over die schroefjes: dat zijn rare 6 puntige sterretjes, daar heb ik dus echt geen schroevedraaiertje voor. Tips om ze open te maken?

en die :P van XanderH vind ik nou net ff niet leuk dus

[ Voor 7% gewijzigd door PommeFritz op 05-02-2003 21:23 ]

Verwijderd

scroevendraaier kopen :S kom op wil je de data behouden of niet (zucht)

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

XanderH heeft wel gelijk hoor.

Goed, voor die schroefjes, wat een soort imbusschroeven zijn volgens mij, is bij een electronicazaak of vakhandel wel een setje schroevendraaiers te koop. Dingen zijn ook handig om GSM's uit elkaar te schroeven.

Maar losschroeven zonder dat je een andere printplaat hebt is niet echt slim tenzij je de kapotte condensator zelf wil gaan vervangen.

Meer valt er denk ik niet toe te voegen aan dit topic.

ARME AOW’er

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
PommeFritz schreef op 05 februari 2003 @ 21:21:
en die :P van XanderH vind ik nou net ff niet leuk dus
offtopic:
Zo beter?
PommeFritz schreef op 05 February 2003 @ 21:21:
Over die schroefjes: dat zijn rare 6 puntige sterretjes, daar heb ik dus echt geen schroevedraaiertje voor. Tips om ze open te maken?
Waren dat geen "Torx" schroefjes ofzo? In ieder geval iets in die richting. Zitten ook in je auto, en kun je kopen bij de formido ofzo. (heb ik ze ook gekocht)

[ Voor 52% gewijzigd door Xander op 05-02-2003 21:30 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Yessss... Torx, en hier staan setjes afgebeeld.

(weer wat geleerd vanavond en het is nog vroeg)

ARME AOW’er

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Nogmaals, we doen hier niet aan kapotte HDD's. In de OM FAQ staat echt wel meer dan genoeg info. Lukt het daarna niet, dan mag je wel met je logica bedenken dat er niks meer aan te doen is. Helaas, maar waar.

/faqqertje
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.