Ik was van plan dit topic in SG te zetten, maar die zou uiteindelijk toch gemoved worden hier naar toe volgens mij. Dus om de modjes een move te besparen 
Ik moet binnenkort voor school een profielwerkstuk natuurkunde maken en het leek me een leuk idee om daarvoor samen met een klasgenoot aan een zelfbouwproject te beginnen. Aangezien we absoluut niet weten waar we moeten beginnen en of we er überhaupt aan zouden kunnen beginnen willen we eerst wat background research doen.
Om het allemaal wat natuurkundig te maken willen we niet een bestaand model nemen maar met mooie drivers beginnen en daar een mooi resultaat van de bouwen, dus met alle berekeningen en simulaties er omheen.
Ik heb zelf enige ervaring met zelfbouw, m'n klasgenoot geen. We zijn allebei vrij technisch. We zijn allebei audiofiel
Paar vraagjes:
-Is dit haalbaar voor 2 5VWO'ers? En dan vooral op het gebied van:
Kast ontwerpen (volumes enzo)
Filter ontwerpen
Uitvoeren
-Kan het voor een redelijke prijs?
We willen dus 4 gelijke boxen maken (1 paar voor ieder
) Het liefst boekenplankers. Met mooie units. Nu viel mijn oog op de Excel by Seas W14 CY001 en de Davis 13 KLV 5MA maar ze zijn allebei veel te duur, en bovendien moet er nog een goede tweeter + al het andere materiaal bij.
De uiterlijke prijs zou ongeveer 200 Euro zijn voor 2 boxen incl. al het materiaal om een mooie luidspreker te krijgen.
Kan je hier een mooi uitziend maar vooral een mooi klinkend boxje mee maken?
Hebben jullie tot slot nog wat tips?
Ik moet binnenkort voor school een profielwerkstuk natuurkunde maken en het leek me een leuk idee om daarvoor samen met een klasgenoot aan een zelfbouwproject te beginnen. Aangezien we absoluut niet weten waar we moeten beginnen en of we er überhaupt aan zouden kunnen beginnen willen we eerst wat background research doen.
Om het allemaal wat natuurkundig te maken willen we niet een bestaand model nemen maar met mooie drivers beginnen en daar een mooi resultaat van de bouwen, dus met alle berekeningen en simulaties er omheen.
Ik heb zelf enige ervaring met zelfbouw, m'n klasgenoot geen. We zijn allebei vrij technisch. We zijn allebei audiofiel
Paar vraagjes:
-Is dit haalbaar voor 2 5VWO'ers? En dan vooral op het gebied van:
Kast ontwerpen (volumes enzo)
Filter ontwerpen
Uitvoeren
-Kan het voor een redelijke prijs?
We willen dus 4 gelijke boxen maken (1 paar voor ieder
De uiterlijke prijs zou ongeveer 200 Euro zijn voor 2 boxen incl. al het materiaal om een mooie luidspreker te krijgen.
Kan je hier een mooi uitziend maar vooral een mooi klinkend boxje mee maken?
Hebben jullie tot slot nog wat tips?